پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۷۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵
معاون شهردار تهران معتقد است هزینه نگهداری شهر و خرج پرسنل شهرداری ماهانه حدود ۷۵۰ میلیارد تومان است، یعنی شهرداری برای حقوق کارکنان خود و خرج نگهداری شهر، روزی ۲۵ میلیارد تومان هزینه می‌کند.

شعار سال: معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا و سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی معتقد است هزینه شهرداری تهران موضوع شفافی است و ماهانه بالغ بر ۷۵۰ میلیارد تومان می شود و اینهزینهشامل نگهداشت وپرسنل می‌شود.

حامد مظاهریان در خصوص حضور مدیران شهرداری در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر توضیح داد و عنوان کرد بازنگری در ساختار شهرداری تهران، کلید خورده است. او گفت:در حال حاضر ۴۳ سازمان و شرکت در شهرداری وجود دارد که کمیسیون در حال حاضر روی اساسنامه آنها کار می‌کند و فرآیندهای تغییر در ساختار شهرداری در حال اجرا و تصمیم گیری است.

در ادامه گفت‌وگو با معاون شهردار تهران را می خوانید:

در نشست مشترک مدیران شهرداری با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر چه گذشت؟

همکاران در مورد تغییرات ساختار گزارش مفصلی را در کمیسیون مطرح کردند و مشخصاتی که برای اصلاح ساختار سازمانی مطرح بود را عنوان کردند. از سال ۸۶ تا ۹۳ حدود ۵ مطالعه مستقل درباره شهرداری و ساختار آن در تهران انجام و گزارش های مختلف تهیه شده و علاوه بر آن مطالعات جهانی درباره تغییر در ساختار شهرداری کلانشهرهای دیگر هم مطرح شده است که نیاز به کارکنان شهرداری را مشخص می کند. در این جلسه، آقای حناچی عنوان کرد از سال ۱۳۰۰ تا ۱۳۹۳ حدود هفت بار ساختار شهرداری متناسب با ماموریت های جدید، افزایش جمعیت و تحولات شهر، تغییر کرده است. در سال ۱۳۰۰ بلدیه تهران تنها شش اداره داشته و الان این ساختار به نه معاونت بزرگ رسیده است. توافق عمومی در کمیسیون این بود که هدف نهایی کار، متناسب سازی و چابک سازی شهرداری باشد و قرار شد شهردار محترم لایحه تغییر ساختار سازمانی که مطابق خواست برنامه سوم توسعه شهر است را به شورای شهر ارائه دهد.

ما شنیده ایم معاونت جدیدی به نام زیرساخت‌ها قرار است تشکیل شود که معاونت عمرانی و حمل و نقل، زیر مجموعه آن قرار گیرد، درست است؟

اصلا ما وارد مصادیق و جزییات نشدیم. صحبتی که شد درباره تجربیات قدیمی و مطالعات جدید درباره ساختار شهرداری در تهران بود و وارد مصادیق نشدیم.

درباره تعدیل نیرو و اخراج پرسنل مازاد تصمیمی گرفته نشد؟

نه، صحبت تعدیل نیرو در کمیسیون مطرح نشد. صحبت تنها درباره متناسب سازی و چابک سازی ساختار شهرداری تهران بود و اگر قرار باشد در رابطه با ساختار، تغییری صورت گیرد، انجام خواهد شد. در حال حاضر ۴۳ سازمان و شرکت در شهرداری وجود دارد که کمیسیون در حال حاضر روی اساسنامه آنها کار می کند و فرآیندهای تغییر در ساختار شهرداری در حال اجرا و تصمیم گیری است.

آقای میرلوحی رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر اعلام کرده است سالانه حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان خرج هزینه های جاری شهر از جمله حقوق پرسنل می شود. چنین اعدادی را تایید می کنید؟

بله، اعداد روشن است. الان هم در کمیسیون گفته شد و ما به روز و ماه، در برنامه و بودجه ارقام را داریم. ماهانه حدود ۷۵۰ میلیارد تومان هزینه جاری شهرداری تهران است. هزینه جاری شامل همه نگهداشت، پرسنل و همه اینها می شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین، تاریخ 15 شهریور 98، کد مطلب: 1295111: www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
0
شهرداری جزو مکان هایی است که به اصطلاح خودمانی صاخب ندارد و نهادی باید برای نظارت باشه تا درستش کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین