پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۷۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: معنویت بدون غیرت دینی معنا ندارد چرا که در واقع دین، بدون غیرت دینی نمی‌تواند پایداری داشته باشد.
شعار سال: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: معنویت بدون غیرت دینی معنا ندارد چرا که در واقع دین، بدون غیرت دینی نمی‌تواند پایداری داشته باشد.

حجت الاسلام سید احمد خاتمی شامگاه شنبه در هیات رزمندگان اسلام در مسجد امام (ره) اصفهان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم در مورد جایگاه معنویت اظهارداشت: معنویت برای جامعه اسلامی از مهمترین ضروریات است که نمود آن در غیرت دینی بروز می‌کند.

وی افزود: فداکاری شهدا از زمان بعثت حضرت محمد (ص) تا کنون به واسطه همین غیرت دینی بوده است که اگر نبود، امروز چیزی از اسلام باقی نمانده بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری هدف‌های نهضت سید الشهدا (ع) را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر تجلی غیرت دینی و جزو اصلی‌ترین هدف‌های این نهضت بود و بدون غیرت دینی عاشورا معنا نداشت.

وی تصریح کرد: کسی که غیرت دینی دارد، منکر یا زشتی را نمی‌پسندند و حتی اگر امکان امر به معروف و نهی از منکر گفتاری یا عملی نباشد، در قلب و ذهن خود آن را برنمی‌تابد و توجیه نمی‌کند.

خاتمی اضافه کرد: غیرت دینی در جنبه فردی، بندگی خدا را به ارمغان می‌آورد و کسی که بنده خدا باشد، کسب و روزی درست و حلال را دنبال می‌کند.

وی تاکید کرد: نماز با خلوص و لقمه حرام در کنار هم امکان‌پذیر نیست؛ لقمه ای که با رشوه، ربا، قاچاق و اختلاس‌های میلیاردی به دست آید نمی‌تواند موجب رشد معنوی انسان شود.

امام‌جمعه موقت تهران ادامه داد: انسان برای بندگی خدا در کامروایی جنسی حد و مرز دارد، نگاه‌ها کنترل شده است و پوشش با عفت و حیا همراه می‌شود، بد بدهنی نمی‌کند و هر سخن و شایعه‌ای را بر زبان نمی‌آورد.

وی همچنین گفت: مسائلی مانند عفاف و حجاب هم تنها ویژه زنان نیست، بلکه مردان نیز باید از پوشیدن لباس‌های دارای نشان‌های بیگانه، بدن‌نما و خارج از موازین اسلامی خودداری کنند.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به پیشینه تاریخی چادر در آیات و روایات اسلامی یادآور شد: چادر ریشه در تاریخ اسلام دارد اما برخی به واسطه بیسوادی یا برای شبهه‌افکن در دین، این مقوله مهم را به دوره قاجار تقلیل می‌دهند؛ درحالی‌که استفاده از چادر در تاریخ ایران و اسلام ثبت شده است.

وی بر لزوم توجه مردم به مطالب انتشار یافته در فضای مجازی تنها پس از تحقیق و تایید منابع رسمی به دلیل آلوده بودن آن به شایعه‌های پرداخته بیگانگان، بیان کرد: اسلام به هیچ روی با شاغل بودن زنان مخالف نیست اما صمیمت و رابطه بیش از حد زن و مرد در محیط کار بر اساس غیرت دینی ناپسند شمرده می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری انتخاب، تاریخ انتشار: 17 شهریور 1398، کدخبر: 500037 ، www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
0
0
انسان برای بندگی خدا در کامروایی جنسی حد و مرز دارد، نگاه‌ها کنترل شده است و پوشش با عفت و حیا همراه می‌شود، بد بدهنی نمی‌کند و هر سخن و شایعه‌ای را بر زبان نمی‌آورد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین