پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۸۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹
امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه آمریکا برای نظام اسلامی محاسبه های عجیب و غریب را انجام و آینده وحشتناکی را طراحی کرده بود، گفت: آمریکا در راهبرد فشار حداکثری علیه نظام اسلامی شکست خورده و بواسطه فشارهای پیاپی در منطقه نیز دچار سرخوردگی و سرگردانی راهبردی شده است.
شعار سال:فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه آمریکا برای نظام اسلامی محاسبه های عجیب و غریب را انجام و آینده وحشتناکی را طراحی کرده بود، گفت: آمریکا در راهبرد فشار حداکثری علیه نظام اسلامی شکست خورده و بواسطه فشارهای پیاپی در منطقه نیز دچار سرخوردگی و سرگردانی راهبردی شده است.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی جمعه شب در آیین گرامیداشت سه دهه فعالیت هیات رزمندگان اسلام قم در مجتمع فرهنگی امام (ره) قم اظهار داشت: افراد معلوم الحالی مانند ترامپ و همپالگی های آن ما را به ذلت تسلیم دعوت می کنند، هیهات که چنین ذلتی را بپذیریم پاسخ ملت ایران به امثال ترامپ هیهات من الذله می باشد.

وی با اشاره به اینکه دعوت به مقاومت فقط دعوت به سعادت اخروی نیست، گفت: کلید دست یابی به سعادت دنیا و آخرت مقاومت است.

موسوی یادآور شد: آمریکا تنها به از بین بردن عزت و آبروی یک ملت قانع نیست بلکه بردگی تام و کامل یک ملت را می خواهد.

وی گفت: آمریکا تا وقتی یک کشور در جهت منافع آن عمل می کند، آن را تحت حمایت خود قرار می دهد، اما روزی که آن کشور سودی نداشته باشد آن را مانند یک تفاله دور می ریزد.

وی گفت: تحولات سال های اخیر منطقه به روشنی ثابت می کند که کسانی که دل به بیگانگان بستند یا از بین رفتند و یا در حال نابودی می باشند.

موسوی با بیان اینکه چهره دیگر نظام سلطه ،عزیز دردانه آمریکا رژیم منحوس صهیونیستی می باشد، گفت: در طول عمر نحس این رژیم به غیر از زورگویی، قتل و غارت و تجاوز و حیوانیت و ددمنشی چیز دیگری وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا در مقابل تسلیم، زیاده خواه و سیری ناپذیر است ولی در برابر مقاومت عقب نشینی می کند.

موسوی گفت: امروز نیروهای مومن، متخصص و انقلابی فرصت ها و قوت های فراوانی برای کشور بوجود آورده اند، و ذخیره بزرگی برای آینده نظام هستند.

وی تاکید کرد: نیروهای مسلح علاوه بر تجهیزات و تسلیحات مدرن و کارآمد از جوانان مومن، با روحیه و اراده مستحکم نیز برخوردار هستند و با اتکای به این نیروها به بیگانگان هشدار می دهیم در صورت ایجاد ناامنی و تنش در منطقه، در ناامن ترین وضعیت قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: بازدارندگی در برابر تهدیدهای دشمن بیش از هر چیز مرهون تدابیر فرمانده معظم کل قوا است.

فرمانده ارتش با بیان اینکه به تحقق وعده های خداوند سر سوزنی تردید نداریم، تصریح کرد: جبهه مقاومت سردمدار نظام سلطه آمریکا را از اریکه قدرت به زیر خواهد کشید، و همگان به چشم خود اضمحلال محتوم رژیم منحوس صهیونیستی را خواهند دید و در این هیچ تردیدی وجود ندارد و آن روز دیر نیست.

فرمانده ارتش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و اینکه در این بیانیه پاسخ هل من ناصر ینصرنی مشخص شده است، افزود: رهبر انقلاب با ابداع مفهوم راهبردی نظام انقلابی بر تفکیک ناپذیری نظام اسلامی از جوشش و پویاپی و انقلابی گری تاکید فرمودند و با مخاطب قراردادن جوانان ندای هل من ناصر خود را متوجه جوانان این مرز و بوم کردند.

وی بیان کرد: وجود ۳۶ میلیون جوان در ایران، کشور را در زمره جوان ترین کشورهای دنیا قرار داده است، که این ظرفیت های بسیار بالایی را برای آینده نظام ایجاد کرده و به همین دلیل مسئولیت حرکت کشور در گام دوم انقلاب بر دوش جوانان نهاده شده است.

موسوی با تبیین ۶ درخواست و طلب یاری رهبر انقلاب مطابق بیانیه گام دوم شناخت دقیق انقلاب اسلامی را از جمله آن دانست و یادآور شد: برای برداشتن گام های استوار، صحیح و حساب شده در آینده باید گذشته را دقیق شناخت و از تجربه ها و عبرت ها درس گرفت و اگر به خوبی گذشته را نشناسیم دروغ ها به جای حقیقت خواهند نشست و در آینده نیز انقلاب با تهدیدهای ناشناخته مواجه خواهد شد.

وی اظهار داشت: نظام اسلامی در ۴۰ سال اخیر به برکت انقلاب اسلامی در جایگاه رفیعی از عزت، اقتدار و اعتبار قرار گرفته است.

فرمانده ارتش گفت: در صورت شناخت و درک صحیح اهداف انقلاب است که می توان علت دشمنی های دشمنان را متوجه شد. ‌

وی شناخت ظرفیت های مهم کشور و نظام را دومین انتظار رهبری ازنسل جوان و پویای کشور عنوان کرد و بیان داشت: ایران از نظر ظرفیت های طبیعی و انسانی در جهان کم نظیر است و بنابر آمار ظرفیت های طبیعی و انسانی که هنوز استفاده نشده در رتبه نخست قرار داریم، از این رو شناخت و تمرکز بر داشته ها می تواند پیشرفت و توسعه کشور را در همه ابعاد تامین کند.

سرلشکر موسوی با بیان اینکه تقویت انگیزه و همت سومین طلب یاری رهبری از جوانان است، گفت: همت های بلند و انگیزه های جوان و انقلابی است که می تواند در پیشرفت های مادی و معنوی کشور به معنای حقیقی کلمه جهش ایجاد کند.

وی یادآور شد: دهه های آینده برای جوانان است و باید به صورت کار آزموده و با انگیزه از انقلاب حراست کنند و آن را بیش از پیش به آرمان بزرگش که تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت امام زمان (عج) است نزدیک نمایند.

وی گفت: آرمان اصلی نظام اسلامی ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای حکومت جهانی امام عصر می باشد.

موسوی چهارمین مطالبه رهبری از جوانان را اعتماد و اطمینان به شعار ما می توانیم دانست و گفت: روحیه اعتماد به نفس که در شعار ما می توانیم متجلی شده بزرگترین دستاورد فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی است و برغم همه سختی ها این شعار به بار نشسته است و همان گونه که رهبری فرمودند راه پیموده شده فقط قطعه ای از مسیر افتخار آمیز به سوی آرمان های بلند است.

وی ادامه داد: دنباله این مسیر که به احتمال بسیار زیاد سختی های گذشته را نیز نخواهد داشت باید با همت، هوشیاری، سرعت عمل و ابتکار جوانان طی شود.

وی گفت: پنجمین درخواست رهبری پذیرش مسئولیت هاست، مدیران، کارگزاران، اندیشمندان و فعالان جوان باید در همه میدان های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و بین المللی و همچنین عرصه های دین ، اخلاق و معنویت و عدالت شانه های خود را برای پذیرش مسئولیت های سنگین در این نظام آماده کنند و از عبرت های گذشته بهره گرفته و نگاه و روحیه انقلابی و عمل جهادی داشته باشند تا ایران را طبق الگوی پیشرفته نظام اسلامی بسازیم.

فرمانده کل ارتش همچنین حفظ و ارتقاء روحیه امید را ششمین درخواست رهبری از جوانان خواند و گفت: یکی از موضوع های مهم فعلی در مسیر حرکت انقلاب اسلامی هجمه گسترده فکری و فرهنگی دشمنان است و در این عرصه راهبرد اصلی دشمن ناامید سازی جوانان بویژه جوانان است از این رو باید ببینیم هل من ناصر حسین زمان ما متوجه چه نکته ای شده است.؟

وی اضافه کرد: حسین زمان ما امروز ریشه ای ترین و نخستین جهاد را پرورش امید و راندن ترس و ناامیدی از خود و دیگران می دانند.

فرمانده ارتش گفت: فارغ از سربازان وظیفه ۷۰ درصد کادر ارتش را جوانان تشکیل می دهند و شور و اشتیاق و انگیزه و امید جوانی و رقابت برای ایثار در راه کشور و انقلاب را شاهد می باشیم.

وی بیان داشت: در عرصه تحقیق و تولید تجهیزات و تسلیحات و همچنین سازمان دهی، آموزش، اطلاعات و عملیات هر آنچه که وجود دارد حاصل و نتیجه این نیروی جوان و انقلابی با انگیزه و امیدوار به آینده در ارتش جمهوری اسلامی است که به آن می بالیم و خداوند را شکر می کنیم.

موسوی گفت: ۵۶ شبکه، سایت و کانال شناسایی شدند که فقط متمرکز به ناامید کردن ارتش هستند و دشمنان از طریق شبکه های مجازی، تبلیغات و جنگ رسانه به راه انداخته اند.

وی افزود: به مدد تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و با روحیه پر انگیزه و انقلابی و بصیرت جوانان دشمنان نه تنها نتوانستند یاس را به آنها غالب کنند بلکه با امید هر چه بیشتر به پیش می روند.

نمایشگاه عکسی از بیش از سه دهه فعالیت های هیات رزمندگان قم در حاشیه این آیین برپا شده بود.

در این آیین تمبر یادبود هیات رزمندگان قم که توسط شرکت پست طراحی شده بود، رونمایی شد.

هیات رزمندگان در آذرماه سال ۶۷ مصادف با ایام فاطمیه فعالیت خود را در قم آغاز کرد و بعد از آن نیز طبق اساس نامه تنظیم شده در سایر مناطق کشور گسترش یافت.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب،تاریخ انتشار:16شهریور1398،کدخبر:499853،www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
0
0
ارتش یا مردم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین