پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۸۴۶
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸
موضوع انتقال شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب کشور که در کرمانشاه واقع شده، بعد از واگذاری پالایشگاه کرمانشاه مطرح شد و هنوز علت انجام این انتقال مشخص نیست.
شعار سال:موضوع انتقال شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب کشور که در کرمانشاه واقع شده، بعد از واگذاری پالایشگاه کرمانشاه مطرح شد و هنوز علت انجام این انتقال مشخص نیست.

شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب کشور، یکی از سه شرکت زیرمجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در ساختار جدید شرکت ملی نفت ایران است که در استان کرمانشاه واقع شده است. این شرکت از سال ۷۸ به طور رسمی فعالیت خود را با تولید، فرارویش و ارسال نفت و گاز به مبادی مصرف آغاز کرده است.

ظرفیت تولید روزانه شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب در حال حاضر ۱۶۵ هزار بشکه نفت خام و هفت میلیون متر مکعب گاز است. چشم انداز تولید ۱۰ ساله این شرکت نیز ۴۴۰ هزار بشکه نفت و ۱۵ میلیون متر مکعب گاز است.

استان کرمانشاه از لحاظ سیاسی و جغرافیایی در موقعیت خاصی قرار دارد؛ بنابراین بهترین محل برای مرکزیت واحد‌های نفت و گاز غرب کشور، استان کرمانشاه است، اما متاسفانه حدود دو سال است که موضوع انتقال این شرکت به استان‌های دیگر مطرح شده است.

طبق گفته‌های مسئولان امر، شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب کشور قرار است به استان ایلام انتقال پیدا کند. موضوع انتقال این شرکت درست از زمان واگذاری پالایشگاه کرمانشاه که زیرمحموعه شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب کشور فعالیت دارد، مطرح شده است؛ بعد از اینکه مسئولان استانی و کشوری، مخالفت خود را با واگذاری پالایشگاه کرمانشاه اعلام نکردند، این شائبه برای مسئولان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران پیش آمد که می‌توانند این شرکت را نیز به استان ایلام انتقال دهند و هیچکس مانع آنان نمی‌شود و به تبع، این موضوع را رسانه‌ای و علنا اعلام کردند که قصد انتقال شرکت را دارند.

بعد از مطرح شدن موضوع انتقال شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب کشور به استان ایلام، مسئولان و نمایندگان استان مانع از انجام آن شدند و متولیان انتقال را قانع کردند که این جابجایی به صلاح نیست تا اینکه طی حدود سه ماه گذشته، دوباره موضوع انتقال شرکت مطرح شد و دستور انتقال آن از سوی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران صادر شد.

در مخالفت با این انتقال، بیش از ۲۰۰ نفر از کارمندان و کارکنان شرکت، به وزیر نفت نامه ارسال کردند و خواستار لغو انتقال شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب کشور به ایلام شدند چرا که آینده شغلی آنان در خطر است و این جابجایی به صلاح استان کرمانشاه نیست؛ اما متاسفانه این کارکنان هیچ جوابی از وزیر نفت دریافت نکردند.

البته پیگیری‌های کارکنان این شرکت برای جلوگیری از انجام این انتقال، به همین جا محدود نشد و کارکنان شرکت به رئیس جمهور نیز نامه‌ای ارسال کردند و خواستار رسیدگی به این مسئله شدند، اما هنوز اقدام عملی از سوی ریاست جمهوری در این زمینه صورت نگرفته است.
 
سرایی: شفاف سازی‌های لازم در مورد انتقال شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب به ایلام صورت نگرفته است
محمد سرایی، مسئول قرارگاه شهیداحمدی روشن بسیج دانشجویی استان کرمانشاه در این باره به خبرنگار خبرگزاری دانشجو می‌گوید: در حال حاضر نزدیک به ۶۰۰ نفر در شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب مشغول به کار هستند و در صورت انتقال این شرکت،  موقعیت شغلی این افراد به خطر خواهد افتاد.

مسئول قرارگاه شهیداحمدی روشن بسیج دانشجویی استان کرمانشاه می‌افزاید: شفاف سازی‌های لازم در مورد انتقال شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب به استان ایلام صورت نگرفته و همین مسئله به یکی از مطالبات جدی قرارگاه شهیداحمدی روشن بسیج دانشجویی کرمانشاه تبدیل شده است.

سرایی با بیان اینکه مسئولان و نمایندگان استانی نباید مقابل پایمال شدن حق مردم، سکوت کنند، اظهار می‌کند: طبق گزارشاتی که دریافت کردیم تا به حال دو واحد این شرکت به استان ایلام انتقال پیدا کرده که جزو مهمترین واحد‌های این شرکت هستند.

مسئول قرارگاه شهیداحمدی روشن بسیج دانشجویی استان کرمانشاه بیان می‌کند: بهره برداری از نفت و گاز استانهای کردستان، لرستان، کرمانشاه و ایلام به عهده شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب است که در واقع خوراک پالایشگاه را تامین می کنند و قرار است استان آذربایجان غربی به این لیست اضافه شود؛ از این رو، انتقال این شرکت به ایلام، خسارت زیادی به کرمانشاه وارد می‌کند. ناگفته نماند که قرارگاه شهید احمدی روشن استان تا حل این مسئله دست از مطالبه گری بر نمی‌دارد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو،تاریخ انتشار:17شهریور1398،کدخبر:789752،snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین