پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۲۰۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶
اصغر نعیمی با نادرست دانستن شرایط فعلی صنوف خانه سینما در وزارت ارشاد و وزارت کار پیشنهاد به وجود آوردن شرایطی جدید برای وضعیت صنوف سینمایی را ارائه داد. اصغر نعیمی کارگردان سینما اظهار داشت: در هر صورت نظام‌مند شدن صنوف سینما اتفاق خوبی است اما دو نکته را باید مدنظر قرار دهیم. با ثبت صنوف در وزارت کار و نظام‌مند شدنشان نباید مانع استقلالشان شد، به این معنی که این اتفاق نباید استقلال صنوف را از آنها بگیرد و هر وزارتخانه‌ای که خانه سینما در آن ثبت می‌شود نباید در امور داخلی و فعالیت‌های صنوف دخالت کند.

شعار سال: اصغر نعیمی کارگردان سینما اظهار داشت: در هر صورت نظام‌مند شدن صنوف سینما اتفاق خوبی است اما دو نکته را باید مدنظر قرار دهیم. با ثبت صنوف در وزارت کار و نظام‌مند شدنشان نباید مانع استقلالشان شد، به این معنی که این اتفاق نباید استقلال صنوف را از آنها بگیرد و هر وزارتخانه‌ای که خانه سینما در آن ثبت می‌شود نباید در امور داخلی و فعالیت‌های صنوف دخالت کند.

نعیمی تصریح کرد: در قانون کشور به طور کل ساز و کاری فرسوده وجود دارد که مربوط به سال‌ها پیش است و ما فقط صنوف را می‌توانیم در وزارت کار و یا وزارت کشور ثبت کنیم. این مسأله باعث شده که خانه سینما برای ثبت صنوفش که در واقع باید در وزارت فرهنگ و ارشاد صورت گیرد به ثبت آنها در وزارت کار و رفاه اجتماعی فکر کند. مشکل اصلی از سیاستگذاری‌ها به وجود آمده و به نظر من باید تمهیداتی اندیشیده شود که صنوف به شکل قانونی در قالب صنف در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شوند.

وی افزود: من به شخصه هیچ وقت نتوانستم بفهمم چرا چنین ساز و کاری وجود دارد که اصناف هنری از جمله سینمایی یا موسیقی نمی‌توانند در وزارت فرهنگ و ارشاد ثبت شوند. بهتر است این ساز و کار اشتباه از بین برود و قوانین طبق شرایط امروز تعریف شوند. اگر اهالی سینما و مسئولان عزمی برای رفع این مشکل داشته باشند و به جای ثبت صنوف در وزارت کار یا ثبت آنها به عنوان انجمن در وزارت ارشاد به ثبت صنوف به شکل کامل در وزارت فرهنگ و ارشاد فکر کنند.

این کارگردان اظهار داشت: این موضوع یک بحث تخصصی در زمینه مسائل حقوقی است و باید افراد آگاه به آن ورود کنند. من نه ثبت در وزارت کار را مناسب می‌دانم و نه ثبت صنوف به شکل انجمن در وزارت ارشاد را. اینکه سینماگران امروز در وضعیتی قرار دارند که باید انتخابی بین این دو وزارتخانه در شکل و شمایلی که حقوقشان کامل رسیدگی نمی‌شود داشته باشند مسأله‌ای بسیاری تلخ است. کاش قانون و شرایطی مناسب گیرد تا این مشکل از بین برود و صنوف به همین شکل در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شوند. من نمی‌خواهم منکر تلاش‌های افراد خانه سینما شوم اما کاش تلاششان را بیشتر به کار برده و با همکاری هیأت دولت در ثبت صنوف در وزارت فرهنگ و ارشاد به نتیجه برسند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا تاریخ انتشار 17 شهریور 98، کد خبر: 893682، www.borna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
0
که چی بشه؟ شما هنوز مشکل رو درست فهم نکرده اید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین