پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۲۲۲۲
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۳
یک کارشناس بازار مسکن گفت: بر اساس اصل ۴۱ قانون اساسی تامین مسکن برای هر فرد در جامعه از وظایف دولت است، اما این موضوع با اقدامات دولت وبانک‌ها در راستای دریافت بازپرداخت وام‌های مسکن با سود بالا تناقض دارد.
شعار سال: یک کارشناس بازار مسکن گفت: بر اساس اصل ۴۱ قانون اساسی تامین مسکن برای هر فرد در جامعه از وظایف دولت است، اما این موضوع با اقدامات دولت وبانک‌ها در راستای دریافت بازپرداخت وام‌های مسکن با سود بالا تناقض دارد.
 
بازار مسکن یکی از بازار‌هایی است که درحال حاضر با وضعیت نامطلوبی دست و پنجه نرم می‌کند و توانایی مردم برای خرید خانه روز به روز ضعیف‌تر می‌شود.

کاهش عرضه و تقاضا، گران تمام شدن هرواحد مسکونی، نبود معیار برای تعیین قیمت مسکن و افزایش میزان خانه‌های خالی در کلان شهر‌ها از بزرگ‌ترین مشکلاتی اند که این بازار را با رکود مواجه کرده است.

وزیر راه و شهرسازی طرح‌های ظاهرا موثری را برای رونق در بازار مسکن ارایه داده، اما هنوز هیچ کدام از این طرح‌ها به مرحله اجرایی نرسیده اند.

مالیات بر عایدی سرمایه، دریافت مالیات از خانه‌های خالی و راه اندازی نهاد‌های دولتی به جای واحد‌های مشاورین املاک از جمله طرح‌هایی اند که دولت قصد دارد در دستور کار خود قرار دهد.

در همین راستا احمدرضا سرحدی کارشناس بازار مسکن درگفت وگو با خبرگزاری میزان درخصوص طرح‌های رونق در بازار مسکن اظهار کرد: کاربرد صندوق‌های تامین ودیعه مسکن که به تازگی در کشور مطرح شده اند یک نوع وام مسکن است که تا حدودی، قدرت خرید مردم را افزایش دهد.

وی تصریح کرد: دولت باید میزان باز پرداخت انواع وام‌ها و تسهیلات مسکن را کاهش دهد همچنین پس از پرداخت وام به متقاضی مدتی را تحت عنوان تنفس تعیین کند تا بازپرداخت آن برای مردم راحت‌تر باشد.

سرحدی خاطر نشان کرد: طرحی که دولت در راستای اختصاص زمین به بساز و بفروش‌ها به تازگی مطرح کرده، باتوجه به شرایط فعلی بازار مسکن، طرح خوبی نیست و در صورت اجرایی شدن با مشکل مواجه خواهد شد و قیمت‌ها به نفع سازندگان افزایش خواهد یافت.

وی عنوان کرد: بر اساس اصل ۴۱ قانون اساسی تامین مسکن برای هر فرد در جامعه از وظایف دولت است، اما این موضوع با اقدامات دولت وبانک‌ها در راستای دریافت بازپرداخت وام‌های مسکن با سود بالا تناقض دارد.

این کارشناس بازار مسکن بیان کرد: دولت باید طرح‌هایی را همانند مسکن مهر در کشور اجرایی کند تا مردم با حداقل هزینه و باتوجه به درآمدهایشان صاحب مسکن شوند که جز نیاز‌های اساسی هر فرد در جامعه است.

سرحدی گفت: برخی کشور‌ها در راستای خانه دار شدن افراد جامعه، واحد‌هایی را در مدت محدود در اختیار دهک‌های پایین قرار می‌دهند تا این افراد پس از خرید خانه مورد نظر خود، این واحد‌ها را به دولت برگردانند این گونه طرح ها در کشور می توانند وضعیت بازار مسکن را تا حدودی بهبود ببخشند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان،تاریخ انتشار:19شهریور1398،کدخبر:۵۴۴۷۰۰،www.mizanonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین