پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۲۶۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
محمدتقی تذروی، عضو علی‌البدل شورای اسلامی شهر شیراز چهارشنبه در جلسه علنی این شورا سوگند خورد و به عنوان جانشین مهدی حاجتی، عضو غائب شورا، فعالیت خود را آغاز کرد.

شعار سال: جلسه شورای شهر شیراز در غیاب نماینده فرماندار شیراز برگزار شد از همین رو، موضوع معارفه به رای گیری اعضا سپرده شد که در نهایت، اعضا فهرست امید (اصلاح طلبان) با ورود عضو اصولگرا موافقت کردند.

رئیس شورای شهر شیراز چهارشنبه در ابتدا صدودومین جلسه شورای شهر شیراز گفت: نماینده فرماندار شیراز همیشه در جلسات این شورا حضور داشت اما امروز غایب بودند.

عبدالرزاق موسوی افزود: سوگندنامه معارفه محمدتقی تذروی به عنوان جانشین مهدی حاجتی که در حبس به سر می‌برد تهیه شده و اگر اکثریت اعضا شورای شهر شیراز موافق باشند معارفه تذروی پیرو نامه فرماندار شیراز که قبلا به شورا ابلاغ شده انجام می شود.

وی ادامه داد: حضور نماینده فرماندار در جلسه معارفه عضو جدید شورا رویه‌ای است که در گذشته بوده اما این موضوع در قانون نیامده است.

رئیس شورای شهر شیراز اضافه کرد: مهدی حاجتی در ماه‌های گذشته با مشکلاتی روبه‌رو شده و دو ماه از زمان غیبت وی در جلسات شورای شهر نیز گذشته و براساس قانون باید عضو علی البدل تا شش ماه به عنوان جانشین حاجتی معرفی شود تا تعیین تکلیف عضو در حبس مانده انجام شود.

محمد تقی تذروی در ادامه این جلسه و با رای اکثریت اعضا شورا سوگندنامه خود را قرائت کرد.


تذروی بعد از قرائت سوگندنامه خود،درخواست سخنرانی را مطرح کرد که با مخالفت ریاست این نهاد مواجه شد و موسوی در پاسخ به این خواسته، گفت: براساس آئین نامه داخلی شورا اگر هر یک از اعضا درخواست سخنرانی دارند باید آن را به هیات رئیسه ارایه داده تا در قالب نطق پیش از دستور برنامه‌ریزی شود و شما نیز اگر چنین درخواستی دارید آن را ارائه دهید تا برای جلسه آینده برای آن تصمیم‌گیری شود.

تذروی که با مخالفت ریاست شورا مواجه شد با یک صلوات به سخنان خود پایان داد.

حدود ۷۰ نفر از کسانی که گفته شد یاوران شورا هستند نیز امروز تذروی را تا درب ورودی صحن جلسات شورای شهر شیراز همراهی کردند و در حالی که این افراد خواستار حضور در کنار تذروی در زمان ادای سوگند را داشتند اما نگهبانان شورا از حضور این افراد در جلسه صحن علنی ممانعت کردند.

محمدتقی تذروی با ۴۱ هزار و ۵۶۶ رای به عنوان سومین عضو علی البدل شورای شهر شیراز در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر شیراز انتخاب شد.

موضوع معارفه تذروی طی هفته های گذشته با حاشیه هایی همراه بود.

شورای اسلامی شهر شیراز ۱۳ عضو دارد.

مهدی حاجتی نفر سیزدهم راه یافته به پنجمین دوره شورای شهر شیراز ۱۲ خرداد ۹۸ بازداشت و روانه زندان شد.

حاجتی پیش از این نیز پنجم مهرماه ۹۷ بازداشت اما ۱۵ مهرماه این سال با قرار وثیقه دو میلیارد ریالی آزاد شد اما به گفته مسئولان قضایی رسیدگی به پرونده وی ادامه داشت.

وی به یکسال زندان و همچنین تبعید به یکی از شهرهای خارج از استان فارس محکوم شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اسکان، تاریخ 21 شهریور 98، کد مطلب: 22582: www.eskannews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
0
0
ایشالا که ایشون کارآمدتر باشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین