پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۳۲۶۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه درباره تخصیص اعتبار پرداخت مطالبات فرهنگیان و علت تاخیر آن از سوی آموزش و پرورش توضیح داد.

شعار سال: سعید طاهری رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه درباره پرداخت معوقات و مطالبات فرهنگیان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین تعهدات در این زمینه پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشسته‌ها است که آقای نوبخت طی جلسه‌ای با بازنشستگان این موضوع را مورد توجه قرار داد.

او ادامه داد: بر این اساس مقرر شد تا پاداش پایان خدمت فرهنگیان در اولویت باشد تا بر این اساس ۵۰ درصد مطالبات پرداخت شد و مابقی هم تا پایان مهر به حساب فرهنگیان بازنشسته واریز می‌شود.

رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه اولویت دولت و سازمان برنامه و بودجه فرهنگیان بازنشسته است، گفت: در مجموع ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پاداش پایان خدمت فرهنگیان است که برای تأمین اعتبار کامل این مبلغ آمادگی داریم.

تخصیص ۳۱۷ میلیارد از حساب ذخیره ارزی به نوسازی مدارس

طاهری با بیان اینکه به سایر بخش‌های آموزش و پرورش هم توجه شده است، تصریح کرد: علی‌رغم مضایق اعتباری اقدامات قابل توجهی برای آموزش و پرورش داشتیم از جمله آنکه برای سومین سال پیاپی اعتبار عمرانی ۱۱۰ درصد تخصیص پیدا کرد و بر همین اساس نوسازی مدارس وعده داده است تا ۱۰ هزار کلاس درس برای سال تحصیلی جدید آماده بهره‌برداری باشد همچنین تا پایان مهر ماه در نقاطی که امکان گاز رسانی وجود دارد بخاری‌های نفتی برچیده می‌شود.

او افزود: در حوزه تملک دارایی و سرمایه‌ای ۳۱۷ میلیارد از حساب ذخیره ارزی به نوسازی مدارس تخصیص پیدا کرده است و در استان‌های سیل زده هم دولت و خیرین برای احیای این مدارس وارد عمل شدند.

تخصیص اعتبار برای پرداخت حقوق حق‌التدریس‌ها

رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه درباره پرداخت مطالبات دیگر فرهنگیان از جمله حق‌التدریس آن‌ها اظهار کرد: بر اساس بند ج ماده ۲۴ قانون الحاقیه بودجه تخصیص اعتبار برای پرداخت حقوق حق‌التدریس‌ها انجام شد و به طور کلی در ۷-۸ سال اخیر بیش از ۱۱۰ درصد تخصیص اعتبار به آموزش و پرورش داشتیم حال اگر در مورد پرداخت‌ها موردی باشد باید وزارت آموزش و پرورش آن را پاسخ دهد.

طاهری تاکید کرد: در پرداخت مطالبات و معوقات چندین مرحله وجود دارد که ممکن است در این فرایند‌ها آموزش و پرورش با مشکلاتی مواجه باشد.

تخصیص ۲ هزار میلیارد اعتبار برای اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان

او به تخصیص ۲ هزار میلیارد اعتبار برای اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان اشاره و تصریح کرد: این روند از سوی دولت ابلاغ شده است و مشکلی بابت اجرا نداریم.

طاهری درباره پرداخت سایر معوقات فرهنگیان گفت: ابتدای سال ۵۷۵ میلیارد تومان از محل تنخواه به آموزش و پرورش اختصاص دادیم که برای پرداخت معوقات در نظر گرفته شود و سعی کردیم تا برای معلمان طرح خرید خدمات آموزشی شرایط پرداختی‌ها به روز باشد هرچند ممکن است در استانی به طور موردی این وضعیت محقق نشده باشد، اما تأمین اعتبار لازم انجام شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاریباشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 22 شهریور 98، کد خبر: 7067878، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
1
1
دیوار از دیوار فرهنگی ها کوتاه تر کسی پیدا نکرده باید بیشتر از همه این قشر اذیت بشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین