پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۳۵۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷
بانک پاسارگاد در مرداد ماه از محل اعطای تسهیلات درآمد ۸۰۳ میلیارد تومانی ساخته است. اما به دلیل پرداخت سود یک هزار میلیارد تومانی تراز درآمدی منفی را در مرداد ماه رقم زد.

شعار سال: بانک پاسارگاد در مرداد ماه از محل اعطای تسهیلات درآمد ۸۰۳ میلیارد تومانی ساخته است. اما به دلیل پرداخت سود یک هزار میلیارد تومانی تراز درآمدی منفی را در مرداد ماه رقم زد.

بانک طی چند سال اخیر به دلیل افزایش مطالبات و هزینه سپرده‌های دریافتی در شرایط نامناسب سودسازی قرار گرفته‌اند. افزایش زیان انباشته بانک‌ها به همراه افزایش سطح عمومی قیمت‌ها و عدم تقارن بین ارزش دفتری دارایی‌ها و ارزش واقعی موجب شده است. بانک پاسارگاد در میان بانک‌های حاضر در بازار بورس، از شرایط ایده‌آل‌تری نسبت به دیگر بانک‌ها برخوردار بوده و در سال مالی منتهی به اسفند ۹۷ سود خالص یک هزار و ۹۱۷ میلیارد تومانی ساخته است.

بانک پاسارگاد در دوره ۵ ماهه منتهی به مرداد ماه درآمد تجمیعی حاصل از اعطای تسهیلات ۵ هزار و ۲۶۹ میلیارد تومانی داشته است و در مجموع طی این ۵ ماه به سپرده‌های سرمایه‌گذاری ۴ هزار و ۶۸۶ میلیارد تومان سود پرداخت کرده است. بنابراین تراز درآمدی بانک پاسارگاد طی ۵ ماه ۵۸۲ میلیارد تومان است که نشان از سود ناخالص بانک پاسارگاد طی ۵ ماه اول سال دارد.

بانک پاسارگاد در مجموع طی دوره ۵ ماهه ۸۰۰ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان سپرده دریافت کرده است که از این میزان، مبلغ ۵۴ هزار و ۲۳۵ میلیارد تومان را به پرداخت تسهیلات اختصاص داده است. در واقع ۷% از کل سپرده‌های دریافتی را شامل می‌شود.

تراز درآمدی وپاسار منفی شد

بررسی درآمد و هزینه سپرده‌های دریافتی طی دوره ۵ ماهه نشان می‌دهد، روند درآمد وپاسار از فروردین تا تیر ماه رو به رشد بوده و از درآمد یک هزار و ۷۳ میلیارد تومانی به درآمد یک هزار و ۱۷۰ میلیارد تومانی در تیر ماه رسیده است اما در مرداد ماه درآمد وپاسار به ۸۰۳ میلیارد تومان رسیده است. در عین حال از فروردین تا تیر ماه سود پرداختی به سپرده‌های سرمایه‌گذاری بلند مدت وپاسار همواره از هزار میلیارد تومان پایین‌تر بوده اما در مرداد ماه افزایش یافته و یه یک هزار و ۵۹ میلیارد تومان رسیده است.

بنابراین روند درآمدی و هزینه‌ای وپاسار موجب شده است تراز درآمدی وپاسار از ۲۳۰ میلیارد تومان در تیر ماه به منفی ۲۵۶ میلیارد تومان در مرداد ماه برسد که نشان می‌دهد، هزینه سپرده‌های دریافتی از درآمد تسهیلات اعطایی بانک بالاتر رفته و موجب شده است تراز درآمدی بانک در مرداد ماه منفی گردد.
 

بررسی سپرده‌های دریافتی وپاسار

بررسی سپرده‌های دریافتی وپاسار در مرداد ماه نشان می‌دهد ۵۳% از سپرده‌ها را سپرده‌های جاری و کوتاه مدت تشکیل می‌دهد که هزینه پرداخت سود را برای بانک ندارد. این درصد در تیر ماه ۵۱% بود که در مرداد ماه ۲% افزایش یافته است. بنابراین افزایش سپرده‌های جاری و کوتاه مدت می‌تواند دو رویکرد را برای بانک به ارمغان آورد. در ابتدا سود پرداختی به سپرده‌ها کاهش می‌یابد از سوی دیگر افزایش سپرده‌های جاری درآمد کارمزدی بانک را افزایش خواهد داد، بنابراین هر دو رویکرد نقطه قوتی برای درآمدهای آتی وپاسار خواهد بود و می‌تواند با کاهش سود پرداختی به سپرده‌های سرمایه‌گذاری بلند مدت موجب مثبت شدن تراز درآمدی گردد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری رادیو سهام، تاریخ انتشار: 26 شهریور 1398، کدخبر: 255402 ، www.radiosaham.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
0
0
خیلی خوب و تشکر و قدیر از مدیرانش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین