پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۳۴۳۰۶
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲
کلاس اولی ها از جمله دانش آموزانی هستند که اکثر آنها به سختی از خانواده جدا شده و محیط مدرسه را پذیرش می کنند به همین دلیل این موضوع نیازمند واکنش خانواده ها و انجام رفتار هایی از سوی آنان است که در این یادداشت به آن اشاره می شود.
شعار سال:کلاس اولی ها از جمله دانش آموزانی هستند که اکثر آنها به سختی از خانواده جدا شده و محیط مدرسه را پذیرش می کنند به همین دلیل این موضوع نیازمند واکنش خانواده ها و انجام رفتار هایی از سوی آنان است که در این یادداشت به آن اشاره می شود.

درس و مدرسه هر ساله از اول مهر شروع می شود و بسیاری از این موضوع خوشحال و اندکی دیگر نیز از این موضوع به دلیل اینکه پس از سه ماه تعطیلی باید دوباره هر روز صبح زود بیدار شوند، نارحت هستند.

موضوع رفتن به مدرسه نه تنها قانون بلکه در دراز مدت به سود فرزندانمان خواهد بود و باید پدران و مادران با رفتار متناسب کاری کنند که این مهم به کام آنان شیرین شود.

در این گزارش به رفتارهایی اشاره می کنیم که خانواده ها علل خصوص پدران و مادران کلاس  اولی ها بسیار به باید به آن توجه داشته باشند تا در گام اول رفتن به مدرسه این موضوع در فرزندانمان نهادینه و لذت و زیبایی های مدرسه برای آنان از اندک سختی های آن بیشتر شود.

۱- از مدرسه به عنوان حربه ای برای تنبیه استفاده نکنید. مثلا نگویید:اگر مشق هایت را ننویسی، به معلمت می گویم!

۲-بهتر است معلمان بیشتر از نیرو و توان کودک از او تکالیف درسی نخواهند.

۳-برای سازگاری بیشتر دانش آموز با مدرسه، به او اجازه بدهید با اولیای مدرسه به بازدید و اردوهای تفریحی کوتاه مدت(باغ وحش، پارک و موزه) برود.

۴-از سرزنش و تحقیر فرزندتان به خاطر رفتارهای نادرست او، به ویژه در حضور دیگران، خودداری کنید.

۵-وقتی به فرزندتان وعده ای می دهید حتما به وعده خود عمل کنید. باید سعی کنید وعده های شما با عمل او متناسب باشد، یعنی در مقابل کار کوچک او، وعده های بزرگ و طولانی ندهید مثل:اگر درس بخوانی، تابستان برایت دوچرخه می خرم!

۶-با برنامه ریزی نامناسب برای انجام تکالیف و درس خواندن، تمام اوقات فراغت و استراحت را از فرزندان تان نگیرید.

۷-هنگامی که با فرزندتان نزد معلم او می روید باید سعی کنید حرمت و احترام معلم و فرزندتان را کاملا حفظ کنید.

۸-اگر وسایل مدرسه اش را گم کرده است، حتما از او بخواهید فردا در مدرسه جستجو و آن را پیدا کند و از معلم و هم کلاسی هایش نیز کمک بگیرد. نباید او را به خاطر این بی توجهی تنبیه کنید و یا او را بترسانید.

۹-اگر فرزندتان کار خوبی انجام داده، بلافاصله پس از بازگشت از مدرسه به او پاداش بدهید تا رفتارهای مثبت را در او تثبیت کنید.

۱۰-فرزندتان را با توانمندی ها و مهارت هایش آشنا کنید.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:30شهریور1398،کدخبر:900295،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین