پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۴۸۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
در روزهایی که آلودگی و سروصدای زندگی شهری هر لحظه آزاردهنده‌تر از قبل می‌شود روستاهای بکر شمال کشور با مناظر کم نظیر معمولا مقصد بسیاری از ایرانی‎‌ها در تعطیلات خواهد بود. گداستان کارخانه آسفالتی که در جاده‌ شمالی کشور به تخریب منابع ملی مشغول است، چیست؟

شعار سال: داستان کارخانه آسفالتی که در جاده‌ شمالی کشور به تخریب منابع ملی مشغول است، چیست؟

در روزهایی که آلودگی و سروصدای زندگی شهری هر لحظه آزاردهنده‌تر از قبل می‌شود روستاهای بکر شمال کشور با مناظر کم نظیر معمولا مقصد بسیاری از ایرانی‎‌ها در تعطیلات خواهد بود. گواه این حرف می‌تواند ترافیک‌های وحشتناک جاده‌های شمال در روزهای تعطیل و آخر هفته باشد.

اما با گذشت زمان این مناطق پر از جاذبه و منابع غنی طبیعی هم از غارت سودجویانی که ارزشی برای محیط زیست و سرمایه‌های این سرزمین قائل نیستند در امان نمانده است.

هر روز گزارش‌های زیادی مبنی بر زمین‌خواری و ساخت و ساز بی‌رویه در این مناطق به گوش می‌رسد؛ اخباری که ظاهرا کسی توانایی آن را ندارد که با آن مقابله کند و یا شاید هم انگیزه‌ای برای این کار وجود ندارد و با کمترین بها به سرمایه‌های ملی، چوب حراج زده می‌شود.

روستای ریک در استان گیلان یکی از همین مناطق است که در ابتدای راه ورود به مناطق توریستی "کیشون بن"، "مریان"، "شکردشت"، "سوباتان"، "شلوشت" و "دریاچه سراگاه" قرار دارد. دسترسی به آن هم سخت نیست و تنها با چند ساعت رانندگی می‌توان به آن رسید. البته در سال‌های گذشته بسیاری از افراد به قصد کسب سود از منابع طبیعی این منطقه به آنجا رفته اند، کسانی که به دنبال بهره‌برداری از خاک و دریاچه این منطقه و استفاده از چوب‌های آن بودند اما با مخالفت مردم مواجه شدند.


اگر به تازگی سفری به این منطقه کرده باشید با کارخانه آسفالتی  مواجه می‌شوید که در جاده به فعالیت مشغول است. در مناطق شمالی به دلیل وجود خاک و آب فراوان ساخت بتن و سیمان رواج زیادی دارد. اما دهیاری و مردم منطقه با رواج چنین کسب‌وکارهایی مخالف هستند و بارها اعتراضات خود را اعلام کردند. اعتراضاتی که کسی توجهی به آن نمی‌کند.  شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی مسئولان با فعالیت این کارخانه‌ها موافقت کرده‌اند!


مردم محلی می‌گویند مسئولان این کارخانه ابتدا گفته‌اند فعالیت ما آسیبی به منطقه نمی‌رساند و با محیط زیست هماهنگ کردیم اما به مرور زمان آب این منطقه آلوده شده است و جالب است که بدانید مدیران این کارخانه از مردم محلی برای فعالیت‌هایشان کمک نمی‌گیرند و نیروی کار را از مناطق دیگر می‌آورند؛ اتفاقی که خود گواهی بر فعالیت‌های غیرقانونی و مخرب این کارخانه است که دهیار روستای ریک هم آن ار کاملا تایید کرده است.

البته مردم می‌گویند شهرداری‌ ابتدا به دهیاری ابلاغ کرده که اگر طرحی برای بهره‌برداری از منابع منطقه خود، مثل دریاچه دارید به ما بدهید تا از این طریق برای مردم اشتغال هم ایجاد شود، اما چون دهیاری توان مالی انجام این کار را نداشته است مقامات خود دست به کار شده و مجوز این فعالیت‌ها را به افراد دیگری داده‌اند.


به نظر می‌رسد نمایندگان این منطقه در مجلس حتی برای لحظه‌ای هم که به سرمایه‌های ملی کشور فکر کنند. سرمایه‌هایی که اگر بر همین منوال پیش برویم دیگر چیزی جز خاطره‌ای محو از آن بر جای نخواهد ماند.
 
 
 
 
 
 
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اقتصادآنلاین، تاریخ انتشار: 2 مهر 1398، کدخبر: 382882 ، www.eghtesadonline.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
0
زمین خواری پرونده زمین خواری در کل کشور اگر یک جا جمع بشه از کل شهر تهران بزرگتر خواهد بود جناب اقای رئیسی لطفا یه فکری به حال این موضوع بکنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین