پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۵۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۵
مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به انتشار خبر حذف دفترچه‌های درمانی از مرداد‌ماه اظهار داشت: این طرح برای تمامی مراکز درمانی تأمین اجتماعی نیست و به‌صورت پایلوت در درمانگاه آزادی تهران برگزار می‌شود. توانایی افزود. با توجه به نتایجی که از این طرح پایلوت حاصل خواهد شد به سایر مراکز درمانی نیز منتقل می‌شود.
شعارسال: اظهارات جديد مسئولان تأمين اجتماعي در حالي است كه مديرعامل اين سازمان هفته پيش گفته بود: از مردادماه بيمه‌شدگان در مراكز ملكي تأمين اجتماعي، نيازي به ارائه دفترچه بيمه نخواهند داشت.

سيدتقي نوربخش اظهار كرده بود: پرونده الكترونيك بيمه‌شدگان و حذف دفترچه‌هاي بيمه در استان يزد به‌صورت پايلوت در حال اجرا بود و نتايج خوبي داشت. در استان يزد كه به‌صورت آزمايشي طرح حذف دفترچه‌ها اجرا مي‌شــد، بيمه‌شدگان مي‌توانستند تنها با ارائه شــماره كارت ملي تحت درمان در مراكز ملكي مــا قــرار بگيرنــد و داروهايشــان را نيز از همين طريــق دريافت كننــد. ايــن برنامــه به‌صورت سراســري در مراكز ملكــي متعلق به ســازمان تأمين اجتماعي در سراســر كشــور از مردادماه به اجــرا درخواهد آمد.

مديركل درمان غيرمستقيم سازمان تأمين اجتماعي در جديدترين اظهارات خود گفت: هنگام ورود بيمه‌شده به اين مركز درماني دفترچه درمان به‌عنوان اوراق شناسايي و كارت هوشمند درمان دريافت مي‌كند.وي افزود: كارت‌هاي هوشمندي كه در اختيار بيمه‌شدگان براي ارائه خدمات درماني قرار مي‌گيرد از نوع كارت‌هاي هوشمندي است كه در آينده به تمامي بيمه‌شدگان داده خواهد شد و بيمه شده از طريق اين كارت تمامي خدمات درماني لازم را با مراجعه به مراكز درماني ملكي و غيرملكي دريافت مي‌كند.

توانايي بيان داشت: پس از اينكه بيمه شده در مراكز درماني پذيرش شد پزشك نسخه وي را به‌صورت الكترونيكي تأييد مي‌كند و پس از مراجعه به داروخانه مي‌تواند داروهاي خود را دريافت كند و اگر نياز به آزمايشگاه نيز داشته باشد با كارت هوشمند اين اقدام انجام خواهد شد.وي بيان داشت: اين كارت هوشمند براي بيماران سرپايي تهيه شده و موقع خروج از درمانگاه مجددا كارت هوشمند آنها اخذ مي‌شود.تونايي يادآور شد درصورتي كه طرح پايلوت حذف دفترچه‌هاي درماني بدون مشكل انجام شود و تأييديه لازم را دريافت كنيم در تمام مراكز ملكي تأمين اجتماعي دفترچه درماني حذف خواهد شد. وي درباره جايگزين شدن سيم‌كارت به جاي دفترچه‌هاي درماني نيز اظهار داشت: سيم كارت‌هايي در آينده در اختيار بيمه‌شدگان قرار مي‌گيرد كه با مراجعه به مراكز درماني در اقصي نقاط كشور پرونده درماني آن بيمه شده نيز در ديتاي سيم كارت قرار دارد و با همان مي‌تواند به پزشك مراجعه كند.مديركل درمان غيرمستقيم سازمان تأمين اجتماعي بيان داشت: تمام تلاش ما اين است كه تا پايان سال در مراكز درماني ملكي و مراكز طرف قرارداد دفترچه‌هاي درماني را حذف كنيم.

مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي از حذف دفترچه بيمه ســازمان تأمين بيمه اجتماعي از مرداد‌ماه در سراسر كشور خبر داد و گفت: از مردادماه بيمه‌شدگان در مراكز ملكي تأمين اجتماعي، نيازي به ارائه دفترچه بيمه نخواهند داشت.

سيدتقي نوربخش اظهار كرد: پرونده الكترونيك بيمه‌شدگان و حذف دفترچه‌هاي بيمه در استان يزد به‌صورت پايلوت در حال اجرا بود و نتايج خوبي داشت. در استان يزد كه به‌صورت آزمايشي طرح حذف دفترچه‌ها اجرا مي‌شـد، بيمه‌شدگان مي‌توانستند تنها با ارائه شـماره كارت ملي تحت درمان در مراكز ملكي ما قــرار بگيرنــد و داروهايشان را نيز از همين طريــق دريافت كننــد. ايــن برنامــه به‌صورت سراســري در مراكز ملكــي متعلق به ســازمان تأمين اجتماعي در سراســر كشــور از مردادماه به اجــرا درخواهد آمد.

22 ارديبهشت امســال بود كه خبرگزاري دولتي ايرنا به نقل از نوربخش گزارش داد كه تا 2ماه آينده براي بيماران خاص در كشــور نســخه الكترونيك نهايي مي‌شود. با گذشــت 2‌ماه از آخريــن وعــده مديرعامل تأمين اجتماعي، معاون درمــان او در موعد مقرر به جمع خبرنگاران آمد اما هيچ دســتاورد مشخصي را براي حذف دفترچه‌هاي كاغذي رونمايي نكرد.

* وعده 10ساله

وعده حذف دفترچه‌هاي كاغذي از سال85با سخنان مددي مديرعامل وقت سازمان آغاز شد. ابتداي سال89، معاون وقت سازمان تأمين اجتماعي وعده داد كه تا پايان سال دفترچه‌هاي كاغذي را جمع و كارت‌هاي هوشــمند را جايگزين آن مي‌كند. اين وعده بارها تكرار و تمديد شد. مرداد ســال93مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي دوباره اين وعده را تكرار كرد. سـيدتقي نوربخــش گفت كه ظـرف مدت 3‌ماه تمامي دفترچه‌هاي تأمين اجتماعي حذف و كارت‌هاي هوشمند جايگزين آنها خواهد شد. تيرماه سال گذشته شوراي‌عالي بيمه، 2سازمان بزرگ بيمــه‌اي كشـور يعنـي تأمين اجتماعي و بيمــه سلامت ايرانيــان را موظف كرد براي يكسان شدن خدمات بيمه پايه در كشور و رفع امكان هرگونه سوءاستفاده، حداكثر تا شـهريور تمــام دفترچه‌هاي كاغذي خود را حذف و به جــاي آن از كارت‌هاي هوشمند الكترونيك سلامت استفاده كنند.

مرداد94بــود كه تقي نوربخش، مديرعامل سازمان تأمين اجتماعـي در وعده‌اي جديد از رونــد حذف تدريجي دفترچه‌هاي بيمه تأمين اجتماعي از شهريور خبر داد، البته چنــد روز بعد از سـوي روابط عمومي اين ســازمان اعلام شد كه در مرحله نخســت تنها دفترچه كاغذي بيماران خاص حذف مي‌شود كه اجراي اين وعده هم به‌ماه مهر و آبان و حتي اواخر سال94موكول و درنهايت هم اجرايي نشد.نوربخش، مديرعامـل تأمين اجتماعي يك‌بار هم آبان گذشته به‌صورت آزمايشي از نسخه الكترونيك در يزد رونمايي كرد اما همانجا تصريح كرد كه اين رونمايي آزمايشي اسـت و دفترچه‌هاي كاغذي بيماران خاص يزدي حذف نمي‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه همشهری صفحه 25، تاریخ انتشار: یکشنبه 3 مرداد 1395، شماره 6873.

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
واقعا خیلی بهتره دیگه این همه درخت بی مورد قطع نمیشه وقتی امروزه همه چیز به سمت الکترونیکی شدن داره پیش میره وجود این دفترچه ها هم بیمورده
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین