پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۳۶۷۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
درحالی هنوز یک ماه از برکنار رییس دانشگاه شهید بهشتی و جانشینی یکی از منصوبان رییس پیشین در دانشگاه نگذشته خبر‌هایی درباره بازگشت نزدیکان طهرانچی به دانشگاه به گوش می‌رسد.
شعارسال: هنوز یک ماه از برکناری حسن صدوق از ریاست دانشگاه شهید بهشتی و جانشینی نصیری قیداری بر کرسی ریاست نگذشته که موج تغییرات عجیب و غریب دامن این دانشگاه را گرفته است.

در اولین تغییر، حکم بازنشستگی افتخار جهرمی با ۷۶ سال سن ملغی شد. گودرز افتخار جهرمی از سال ۵۸ تا ۹۰ رییس دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی بود. گل آقا [کیومرث صابری فومنی] به دلیل مسئولیت‌های متعدد افتخار جهرمی به او لقب «ابوالمشاغل» داده بود.

او در سال ۸۸ به عنوان یکی معتمدین نظام در کنار ولایتی، حداد عادل، دری نجف آبادی، ابوترابی فرد و رحیمیان به عنوان یکی از اعضای هیات ویژه رسیدگی به شکایت نامزد‌های انتخابات آن سال انتخاب شد.

خبر‌ها حاکی است که نصیری قیداری که در دولت مورد وثوق اصلاح طلبان در اقدامی عجیب جانشین رییس اصلاح طلب دانشگاه شده، قصد بازگرداندن نزدیکان طهرانچی به حلقه نزدیک به خود را دارد.

خبر‌های رسیده به رویداد۲۴ نشان می‌دهد تغییرات دیگری در دانشگاه شهید بهشتی در راه است؛ حجت رسولی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و مشاور رئیس دانشگاه و مدیر حوزه ریاست و امور هیات‌ها در زمان ریاست مهدی طهرانچی بر دانشگاه از سال ۹۱ تا سال ۹۵، قرار است پست پیشین خود را پس گرفته و رییس حوزه ریاست و همچنین مدیر امور هیات‌های علمی دانشگاه شهید بهشتی شود.

بازگشت طهرانچی به دانشگاه شهید بهشتی/ نسبت وزارت علوم با اصلاح طلبی چیست؟طهرانچی در مراسم تودیع حجت رسولی

حوزه ریاست اگرچه یک مقام اجرایی در سطح معاونت‌های دانشگاه‌های سراسری نیست اما رییس این حوزه به نوعی نزدیک‌ترین فرد به رییس دانشگاه خواهد بود که هم سریع‌ترین دسترسی را به رییس داشته و هم از روابط و انتصابات رییس مطلع و بر آن تاثیر گذار است.

در جلسه نصیری با برخی تشکل ها دانشگاهی، نگرانی از تغییرات انجام شده به گوش رییس کنونی دانشگاه شهید بهشتی رسیده است. برخی تشکل‌ها مشخصا از بازگشت جریان طهرانچی به دانشگاه ابراز نگرانی کرده‌اند و اعتراض خود را نسبت به لغو حکم بازنشستگی برخی اساتید از جمله افتخار جهرمی را به گوش نصیری رسانده‌اند. گویا نصیری وعده داده حکم بازنشستگی جهرمی را بازبینی کند.

اگرچه برخی رسانه‌ها از زمان برکناری صدوق و معرفی نصیری، سوابق رییس جدید را در جبهه اصلاح طلبی مورد توجه قرار داده و نسبت او را با سند ۲۰۳۰ مورد حمله قرار دادند، اما انتخاب دست راست طهرانچی به عنوان یکی از نزدیک‌ترین شخصیت‌ها در حلقه نزدیکان، ابهاماتی را درباره اعمال نفوذ رییس منصوب احمدی نژاد بر دانشگاه شهید بهشتی ایجاد می‌کند.

پیش از آنکه صدوق، ریاست دانشگاه شهید بهشتی را بر عهده بگیرد، محمد مهدی طهرانچی رئیس کنونی دانشگاه آزاد، ریاست دانشگاه را برعهده داشته و گفته می‌شود او همچنان نفوذ زیادی در این دانشگاه دارد.

نصیری قیداری در زمان ریاست طهرانچی به عضویت گروه فیزیک دانشگاه شهید بهشتی در آمده و عنوان استادی گروه فیزیک دانشگاه را از آن خود کرده است.

در صورت انتخاب رسولی به عنوان رییس حوزه ریاست و مدیر امور هیات‌های علمی، بسیاری از ابهامات مربوط به تغییرات ناگهانی و پیش از موعد در دانشگاه شهید بهشتی روشن شده، اما به ابهاماتی درباره نسبت وزارت علوم دولت حسن روحانی که با حمایت اصلاح طلبان بر سر کار آمده، افزوده خواهد شد.

انتخاب منصور غلامی به عنوان وزیر علوم واکنش بسیاری از تشکل‌های دانشجویی را به همراه داشت. بسیاری از دانشجویان صبغه غلامی به عنوان یک اصلاح طلب را زیر سوال بردند و این اعتراضات به حدی بالا گرفت که غلامی مجبور شد در صحن علنی مجلس در جلسه رای اعتماد نمایندگان رسما اعلام کند «برآمده از جریان اصلاح طلب» است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی رویداد24 ، تاریخ انتشار: 11 مهر 1398 ، کدخبر: 190170 ، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
0
0
با این انتصابات بگیر نگیرشون یه موقع این دانشگاه رو هم بر باد ندن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین