پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۷۰۵۷
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
این گزارش کاملی است برای همه کسانی که می‌خواهند بدانند وزنه‌برداران چطور سهمیه المپیک می‌گیرند.8 وزنه برداری که بیشترین امتیاز را در رنکینگ وزن خود در مراحل گزینشی المپیک کسب کرده باشند به المپیک می روند. 5 وزنه بردار برتر قاره ها نیز بر اساس همین رنکینگ مجوز حضور در المپیک را به دست می آورند. یک سهمیه هم به کشور میزبان تعلق دارد و در اوزانی که ژاپن حضور ندارد، یک وایلد کارت به یک ورزشکار میهمان تعلق می گیرد.

شعار سال: این روزها اهالی ورزش و وزنه برداری با ابهام درباره کسب سهمیه المپیک در وزنه برداری سئوال می کنند و اطلاع دقیقی از شرایط و شانس های وزنه برداران ایران در مسیر حضور در المپیک توکیو ندارند. این مطلب به خیلی از ابهامات شما پاسخ می دهد.

در المپیک توکیو در هر وزن 14 وزنه بردار حضور دارند

8 وزنه برداری که بیشترین امتیاز را در رنکینگ وزن خود در مراحل گزینشی المپیک کسب کرده باشند به المپیک می روند. 5 وزنه بردار برتر قاره ها نیز بر اساس همین رنکینگ مجوز حضور در المپیک را به دست می آورند. یک سهمیه هم به کشور میزبان تعلق دارد و در اوزانی که ژاپن حضور ندارد، یک وایلد کارت به یک ورزشکار میهمان تعلق می گیرد.

شرط مهم این است که در هر وزن از هر کشور فقط یک نفر سهمیه بگیرد. یعنی اگر در بین 8 نفر برتر یک وزن مثلا 3 نفر از کشور چین باشد، نفرات نهم و دهم رنکینگ سهمیه خواهند گرفتند و آن دو چینی حذف می شوند.

امتیاز هر ورزشکار زمانی محاسبه می شود که آن ورزشکار شروط حضور در مسابقات گزینشی را احراز کرده باشد. اما این شروط چیست؟

- فدراسیون جهانی مراحل گزینشی را به سه بازه زمانی شش ماه تقسیم کرده است: (اول نوامبر 2018 تا 30 آوریل 2019 اول می 2019 تا 31 اکتبر 2019- اول نوامبر 2018 تا 30 آوریل 2019)

- هر ورزشکار در هر یک از این سه بازه ملزم به شرکت در یکی از مراحل گزینشی المپیک است و در کل باید در شش گزینشی حضور پیدا کند. مثلا 2-2-2 یا 1-2-3 یا 1-1-4 (اعداد نشانگر تعداد گزینشی ها در هر دوره هستند)

- شرط دیگر این است که حتما یکی از گزینشی ها در سطح گلد (طلایی) باشد و در هر بازه ورزشکار حداقل یک گزینشی سطح گلد یا سیلور داشته باشد.

- اگر ورزشکاری در گزینشی های بیشتری شرکت کند، بالاترین امتیاز برای او در بین گزینشی های هر بازه ثبت می شود اما در نهایت امتیاز شش گزینشی را خواهد گرفت نه بیشتر.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاري تحليلي خبرآنلاين ، تاریخ انتشار 10 مهر 98، کد خبر: 1306181، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین