پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۷۷۸۰
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
هزاران تن از مردم کره جنوبی در اعتراض به انتصاب یک متهم بعنوان وزیر دادگستری این کشور، با برگزاری تظاهرات در «سئول»، خواستار استعفای رئیس‌جمهور این کشور شدند.

شعار سال: ده ها هزار نفر از مردم کره جنوبی در اعتراض به انتصاب «چو کوک» بعنوان وزیر دادگستری این کشور، با برگزاری تظاهرات گسترده در «سئول»، خواستار استعفای «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی شدند.


شبکه «راپتلی»،معترضان کره جنوبی را در حالی نمایش داد که پلاکاردهایی را در اعتراض به این اقدام رئیس‌جمهور کره جنوبی به دست گرفته بودند.


تعداد بازدید : 2

روزنامه «کوریا تایمز» نیز در این خصوص گزارش کرد، مون جائه این که در سال 2017 با وعده کاهش اختلافات عمیق کشورش بعنوان رئیس‌جمهور کره جنوبی برگزیده شد، با تصمیم ماه گذشته خود (سپتامبر) در خصوص انتصاب چو کوک، بار دیگر به اختلافات این کشور دامن زد.


شبکه «یورونیوز» نیز چندی پلیس گزارش کرد که مون در حالی چو را بعنوان وزیر دادگستری تعیین کرده است که خانواده وی به سوءاستفاده از نفوذ برای گرفتن پذیرش از یک دانشگاه خاص و برتر سئول برای دخترش، متهم است.

همسر چو متهم است که برای گرفتن پذیرش برای دخترش از یک دانشگاه عالی در سئول که بعنوان استاد در آن فعالیت دارد، از نفوذ خود سوء‌استفاده کرده است.

اتهاماتی مبنی بر اینکه دختر چو در یکی از دانشگاه های عالی سئول و یکی از مدارس عالی پزشکی بوسان پذیرش گرفته است، موجب خشم عمومی شده است زیرا در کره جنوبی جو رقابتی بسیار بالایی برای ورود به مدارس و دانشگاه های عالی وجود دارد زیرا فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه های خاص، بعنوان یک شرط مهم برای به دست آوردن یک شغل در آینده به حساب می‌آید.

اوایل روز گذشته (شنبه)، دادستان‌های کره جنوبی، برای دومین بار در طول یک هفته، همسر چو را احضار کردند. وی علاوه بر سوء استفاده از قدرت و نفوذ همچنین مظنون به مشارکت در اداره یک صندوق سهام اختصاصی است که توسط خانواده چو تأمین بودجه می‌شود و آنطور که دادستان‌های کره جنوبی می‌گویند، ظاهراً در زمانیکه چو بعنوان وزیر امور مدنی دولت مون تا ماه ژوئیه فعالیت داشته است، این صندوق در فعالیت‌های سرمایه‌گذاری مشکوک مشارکت داشته است.

دادستان‌ها روز پنجشنبه گذشته، علیه یکی از اقوام چو که ماه گذشته به ظن مشارکت در کلاهبرداری و اختلاس و تلاش برای از بین بردن شواهد مربوط به مدیریت وی در صندوق مذکور بازداشت شده بود، اعلام جرم کردند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 14 مهر 98، کد مطلب: 13980714000491: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین