پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۷۸۷۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۰
جنجال‌های مداوم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا موجب شده تا حتی نزدیک‌ترین افراد به وی هم در دفاع از رفتارها و اظهارات وی با مشکل مواجه شوند. نمونه‌ای از این افراد، «استفان مور» مشاور اقتصادی ترامپ و یکی از برنامه‌ریزان کارزار تبلیغاتی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ است. او، می‌گوید ایراد ترامپ این است که بیش از حد حرف می‌زند و به رسانه‌ها بهانه می‌دهد تا به او حمله کنند.

شعار سال:جنجال‌های مداوم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا موجب شده تا حتی نزدیک‌ترین افراد به وی هم در دفاع از رفتارها و اظهارات وی با مشکل مواجه شوند. نمونه‌ای از این افراد، «استفان مور» مشاور اقتصادی ترامپ و یکی از برنامه‌ریزان کارزار تبلیغاتی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ است.

مور که این هفته در برنامه «هد تو هد» شبکه «الجزیره» به میزبانی «مهدی حسن» صحبت می‌کرد، بارها در دفاع از ترامپ مستأصل شد و نهایتا گفت معتقد است که ترامپ بیش از حد حرف می‌زند و به رسانه‌ها بهانه می‌دهد تا به او حمله کنند.

او در ابتدا در پاسخ به سؤالی در مورد اظهارات خلاف واقع ترامپ، گفت: «فکر می‌کنم وقتی ترامپ حرف‌هایی می‌زند که نادرست است، این حرف‌ها قدرت ریاست‌جمهوری او را کاهش می‌دهد. امیدوارم او چنین کاری نکند. او باید از گفتن حرف‌هایی که درست نیست، دست بردارد.

مور در پاسخ به این سؤال که آیا به نظرش ترامپ یک دروغگو است، با خنده گفت: «هیچ‌وقت چنین حرفی نمی‌زنم. فکر می‌کنم ترامپ آدمی است که مبالغه می‌کند و فکر می‌کنم همین برایش دردسر درست می‌کند.

او زمانی که با اصرار مجری روبرو شد، افزود: «مثلا وقتی که گفت رشد اقتصادی ۵ درصدی خواهیم داشت. می‌دانستیم که این اتفاق نمی‌افتد.»
تعداد بازدید : 3

در واکنش به این اظهارات، مجری گفت: «این اغراق است، اما وقتی که او می‌گوید پدرم در آلمان به دنیا آمده، آن هم در حالی که پدرش در نیویورک به دنیا آمده. این که دیگر اغراق نیست، هست؟ وقتی می‌گوید ملانیا [همسر ترامپ] کیم جونگ اون [رهبر کره شمالی] را خوب می‌شناسد، در حالی که ملانیا تابحال کیم جونگ اون را ندیده. این که اغراق نیست. این‌ها اغراق نیست. این‌ها دروغ است.»

در بخش دیگری از این نشست، مور به تعریف و تمجید از دانش و ضریب هوشی بالای ترامپ پرداخت و گفت رئیس‌جمهور آمریکا بر خلاف بسیاری از سیاستمداران، در محافل خصوصی انسان بسیار خوبی است. مجری در پاسخ گفت: «فکر می‌کنم هر دو موافقیم که مردم قطعا به او رأی دادند، چون به نظرشان او یک سیاستمدار معمولی نبود. اما شما از گستره دانش و آی‌کیو بالای او حرف می‌زنی. این همان مردی است که تصور می‌کند توربین‌های بادی عامل سرطان هستند، تصور می‌کند می‌توانید طوفان را با بمب اتم متوقف کنید، تصور می‌کند برای خرید یک بسته حبوبات باید کارت شناسایی ارائه کرد، تصور می‌کند انگلیس و بریتانیای کبیر یکی هستند، تصور می‌کند تنها نام اتحاد جماهیر تغییر کرده و تبدیل به روسیه شده است. این‌ها چیزهایی است که او هر روز می‌گوید.»

مور نهایتا با بیان اینکه برای دفاع از تمام صحبت‌های ترامپ در برنامه حضور نیافته، گفت: «فکر می‌کنم یکی از ایرادات دونالد ترامپ این است که او بیش از حد حرف می‌زند. فکر می‌کنم واقعا به نفع دونالد ترامپ است که از حرف زدن زیاد دست بردارد و بگذارد آمار عملکردش معیار باشد.»

اظهارات مشاور ترامپ در حالی مطرح می‌شود که رئیس‌جمهور آمریکا همین دیروز در تمجید از ضریب هوشی خودش، گفت که «خردی بی‌همتا و عظیم» دارد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:16مهر1398،کد خبر:13980716000791،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین