پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۷۹۵۸
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
نماینده تام الاختیار رئیس قوه قضاییه در تعیین اعضای هیات منصفه سراسر کشور خاطرنشان کرد: رئیس هیات، رئیس قوه قضاییه و یا نماینده تام الاختیار وی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس شورای ائمه جمعه و رئیس شورای شهر از اعضای این هیات هستند.
شعارسال: قاضی سراج گفت: با تاکید آیت الله رئیسی جرایم سیاسی هم این هیات باید طبق قانون رسیدگی کند و علاوه بر جرایم مطبوعاتی، جرایم سیاسی را نیز هیات منصفه مطبوعات رسیدگی خواهند کرد.

قاضی سراج، نماینده تام الاختیار رئیس قوه قضاییه در تعیین اعضای هیات منصفه سراسر کشور در حاشیه جلسه تعیین اعضای هیات منصفه استان تهران و در جمع خبرنگاران بیان کرد: همان طور که استحضار دارید طبق ماده ٣٦ قانون مطبوعات موظف هستیم در مهرماه که اعضای هیات منصفه سراسر کشور را انتخاب کنیم.

نماینده تام الاختیار رئیس قوه قضاییه در تعیین اعضای هیات منصفه سراسر کشور خاطرنشان کرد: رئیس هیات، رئیس قوه قضاییه و یا نماینده تام الاختیار وی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس شورای ائمه جمعه و رئیس شورای شهر از اعضای این هیات هستند.

وی ادامه داد: امروز تقریبا دو سال هیات منصفه سابق به اتمام رسیده و ما موظف به انتخاب اعضای جدید هیات منصفه تهران هستیم؛ در تهران ٢٢ نفر و در استان‌ها ١٤ نفر باید از صنوف مختلف تعیین شوند و در کل کشور ٤٤١ نفر اعضای هیات منصفه از صنوف مختلف باید تعیین شوند که امروز در تهران ٢١ نفر از صنوف مختلف تعیین شدند.

قاضی سراج ضمن تشریح اسامی ٢١ نفر از اعضای استان تهران بیان کرد: فقط پنج نفر از اعضای هیات منصفه جدید هستند و بقیه ابقا شدند، علی اکبر کسائیان، علی اکبر اشعری، علیرضا سربخش، یوسف قروی قوچانی، احمد مومنی راد، سید مرتضی موسویان، محمود خسروی وفا، عفت شریعتی، محمدمهدی حیدریان، نادر قدیانی، پروین صلیحی، محمدحسن رحیمیان، ناصر نوری زاده، روح الله عالمی، میثم امرودی، محسن قمی، شهریار بهرانی، سیدعلی جمالیان، یحیی آل اسحاق، حمیدزاده و محمدرضا احمدی اعضای جدید هیات منصفه استان تهران هیتند که به مدت دو سال انجام وظیفه خواهند کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: امسال هیات منصفه نسبت به سال های قبل تفاوتی دارد، با تاکید آیت الله رئیسی جرایم سیاسی هم این هیات باید طبق قانون رسیدگی کند و علاوه بر جرایم مطبوعاتی، جرایم سیاسی را نیز هیات منصفه مطبوعات رسیدگی خواهند کرد.

نماینده تام الاختیار رئیس قوه قضاییه در تعیین اعضای هیات منصفه سراسر کشور در ادامه و در خصوص نحوه انتخاب اعضا گفت: در قانون احصاء شده است که این اعضا باید از صنوف مختلف تعیین شوند که ما از صنوف مختلف تعدادی اسامی داشتیم و هیات از بین اسامی که معرفی شده تشخیص داد افرادی را که صالح می داند انتخاب کند که این کار را انجام داده و امروز ٢١ نفر انتخاب شدند.

قاضی سراج با اشاره به عملکرد هیات منصفه در طول دو سال گذشته اظهار کرد: ما ١٨٠ جلسه در هیات منصفه استان تهران جلسه داشتیم که ٨٠ رای به محکومیت دادند و همه محکومیت‌ها مالی بود. ٧٥ برائت و موقوفی تعقیب دادیم و مابقی نیز تجدید جلسه شده است.

نماینده تام الاختیار رئیس قوه قضاییه در تعیین اعضای هیات منصفه سراسر کشور با بیان اینکه هیات نظارت مطبوعات حدود ١٢ هزار مجوز داده است، اذعان کرد: از بین ١٢ هزار مطبوعه فضای مجازی و مکتوب ٨٠ محکومیت آن هم جریمه مالی و حداقلی محکوم شدند.

وی با بیان اینکه به دنبال پیشگیری هستیم تا مچ گیری، گفت: اخیرا رئیس قوه قضاییه شوراهای حل اختلاف مطبوعاتی را نیز به همین منظور تشکیل دادند و در دوره جدید قوه قضاییه برنامه این است که افرادی که وارد مطبوعات می‌شوند توجیه شوند تا خدایی نکرده مشکلی ایجاد نشود.

رئیس سابق سازمان بازرسی در مورد موضوع هفت سنگان در قزوین گفت: موضوه هفت سنگان در سال ٥٣ مطرح بوده که قطعه بندی و واگذار و سپس اقدام کردند؛ یکسری از افراد به عنوان تعاونی خریداری کردند که علاوه بر آن ما کشف کردیم کنار آن ٢٧ هکتار وجود دارد. چهار گزارش در این رابطه به آیت الله رئیسی ارائه شده است که وی نیز دستور اکید برای رسیدگی داده است.

قاضی سراج تصریح کرد: در رابطه با باستی هیلز نیز گزارش کاملی تهیه شده است.

وی افزود: در رابطه با لواسانات هم گزارشات متعددی تهیه کردیم که خود آیت الله رئیسی بیان کرد بهترین گزارش بود و دستور بررسی داده شد و انشالله در آینده اقدامات خوبی برای مسائلی که مطرح بود انجام می شود و پاسخ افکار عمومی داده خواهد شد.

قاضی سراج در ادامه و در خصوص آخرین وضعیت پرونده خودرو و سیل بیان کرد: در خصوص خودرو با وزیر و تمامی قطعه سازان جلسه داشتیم و در رابطه با افرادی که با قطعه خودرو کار می کردند نیز تکلیف کردیم.

وی با اشاره به ورود ۵۰ هزار وسیله نقلیه دپو شده به بازار اظهار کرد: پس از آن جلسه حدود ٥٠ هزار وسیله نقلیه ای که در پارکینگ‌ها دپو شده بودند به دست مردم رسید.

مشاور رئیس دستگاه قضا با اشاره به ارسال گزارشاتی در خصوص خودرو به رئیس دستگاه قضایی و مراجع رسیدگی کننده، خاطرنشان کرد: قطعه سازان مکلف شدند قطعات را به خودروسازان بدهند و پس از این جریان، سیر نزولی در بازار پیدا شد.

قاضی سراج در ادامه و در خصوص اقدامات سازمان بازرسی در مورد حوادث سیل در کشور و در زمان تصدی وی، اظهار کرد: رئیس قوه قضاییه به من دستور دادند که در خصوص چهار استان سیل خیز اقدام کنم، پس از آن بخشنامه ای صادر کردند تا در خصوص ٣١ استان از باب پیشگیری از وقوع سیل اقدام کنیم.

وی افزود: خوشبختانه در خصوص ۳۱ استان اقدام کردیم و تا زمانی که در سازمان بازرسی بودم ٢٢ گزارش کامل در خصوص سیل به مراجع ذی صلاح و رئیس دستگاه قضایی ارائه کردیم که رئیس دستگاه قضایی در این خصوص به مقامات قضایی مربوطه دستور دادند.

قاضی سراج در پایان بیان کرد: در خصوص حوادث سیل در چهار استان کشور نیز یک هفته پیش از خروج از سازمان بازرسی، حدود چهار تا پنج هزار برگ در مورد این استان‌ها با جزئیات گزارش کاملی دادیم که در این خصوص نیز رئیس قوه قضاییه دستور داده تا این گزارش بررسی شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری تحلیلی ساعت24 ، تاریخ انتشار: 17 مهر 1398 ، کدخبر: 464666 ، www.saat24.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین