پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۸۰۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
وزیرنفت که اخیرا جنگ این روزهای خود و یارانش را در دو بخش داخلی و خارجی تقسیم کرده و معتقد است در امور بین الملل در جبهه آمریکا، رژیم صهیونیستی و منافقین در حال جنگ است و در بخش داخلی با رسانه هایی می‌جنگد که بابک زنجانی آنان را حمایت مالی می‌کند تا به جان وزارت نفت بیفتند تا کنون هیچگاه به گلایه های مشخص کارشناسان نپرداخته و جوابی کارشناسانه به آنان نداده است. از اتفاق‌های تخریب کننده در صنعت پتروشیمی و از بلاتکلیفی‌های مدیریتی در شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی خود نگفته و نمی‌گوید.

شعارسال: وزیرنفت که اخیرا جنگ این روزهای خود و یارانش را در دو بخش داخلی و خارجی تقسیم کرده و معتقد است در امور بین الملل در جبهه آمریکا، رژیم صهیونیستی و منافقین در حال جنگ است و در بخش داخلی با رسانه هایی می‌جنگد که بابک زنجانی آنان را حمایت مالی می‌کند تا به جان وزارت نفت بیفتند تا کنون هیچگاه به گلایه های مشخص کارشناسان نپرداخته و جوابی کارشناسانه به آنان نداده است. از اتفاق‌های تخریب کننده در صنعت پتروشیمی و از بلاتکلیفی‌های مدیریتی در شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی خود نگفته و نمی‌گوید.

گوئی قراراست تنها به این نکته بسنده شود که هر چه هست و خواهد شد زیرسر دشمنانی است که کشور را هدف قرار داده اند در حالیکه در بخش داخلی بسیاری از کارشناسان از دستهای پنهانی می‌گویند که گوئی تخریب این صنعت را هدف قرار داده اند.

این درحالی است که برخی کارشناسان معتقدند اگر آخرین نبرد زنگنه مشابه نبردی باشد که در شرکت‌هایی مثل پالایش و پخش و پتروشیمی انجام داده و اختیار کامل این دو شرکت مهم به ویژه پتروشیمی را به مثابه حیاط خلوتی تحت فرمان دستیار ویژه خود قرار داده است که باید از هرگونه اقدام امیدوار کننده دولت تدبیر و امید در حوزه نفت به طور کامل قطع امید کرد.

به اذعان این کارشناسان در حال حاضر به نظر می‌رسد تمام دغدغه زنگنه و ختلان برای آینده شرکت‌های خصوصی شده پتروشیمی فقط در خلاص شدن از دست نیروهای رسمی خلاصه شده و در نظر دارند با ارائه چارت جدید این سازمان در اولین مرحله آنها را از ساختمان ستاد هلدینگ خلیج فارس خارج کنند. اینکه این کار هم بخشی از استراتژی زنگنه برای آخرین نبرد باشد هنوز مشخص نیست. با اینحال دراین روزهایی که برخی اخبار از ریاست زنگنه در راس هیات مدیره هپکو در زمان خصوصی شدن آن شرکت و آغاز سقوط و ورشکستگی آن مطرح شده کارشناسان ابراز امیدواری می‌کنند چنین سرنوشت بدفرجامی گریبان صنعت پتروشیمی و موفق‌ترین‌های این صنعت را نگیرد. با اینحال هنوز مشخص نیست که برخی از تصمیمات زنگنه و دستیار ویژه اش در چه راستایی است که بسیاری از کارشناسان از بحران در صنعت پتروشیمی می‌گویند و نقص مدیریتی را دلیل این مشکلات می‌دانند اما دراین بین زنگنه برتصمیمات ویران کننده خود دراین صنعت بویژه در استراتژِیک‌ترین شرکت‌های فعال این صنعت ادامه می‌دهد؟

در این میان، گاهی برخی از دست‌هایی پنهان برای زمین زدن صنعت پتروشیمی می‌گویند و برخی از تصمیمات اشتباهی سخن میگویند که ناخواسته ایجاد شده اند و بر بحران‌ها دامن زده‌اند؛ اما به هرحال فرقی نمی‌کند دستهای پنهان و یا تصمیمات غلط مدیریتی و ناخواسته باعث افول این صنعت شده چرا که آنچه در حال حاضر مهم است صنعتی است که در راه سقوط و البته با سرعت بسیار در پیش است.

قطعا در دولت آینده سخن از عملکرد زنگنه و یارانش در صنعت پتروشیمی و راهی که نباید رفته می‌شد سخن بسیار به میان خواهد آمد!


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری نفتی ها ،تاریخ انتشار: 8 مهر1398،کدخبر: 26690،www.naftiha.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
0
0
زنگنه رو می بینم یاد فیلم خوب بد زشت می افتم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین