پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۸۱۴۶
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶
اعظم کریمی مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در جمع مدیران مراکز تخصصی ازدواج و دبیران سمن های حوزه ی جوانان از برگزاری دوره های تربیت مربی با بهره گیری از ظرفیت اساتید بومی در گیلان خبر داد.

 

 

شعارسال: اعظم کریمی مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در جمع مدیران مراکز تخصصی ازدواج و دبیران سمن های حوزه ی جوانان از برگزاری دوره های تربیت مربی با بهره گیری از ظرفیت اساتید بومی در گیلان خبر داد.

 اعظم کریمی مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش در نشستی که با حضور مدیران مراکز تخصصی ازدواج و خانواده و دبیران سازمانهای مردم نهاد حوزه ی جوانان و خانواده در موسسه مشاوره و روان شناختی "پایا" برگزار شد ، گفت : مدیران جوان دولت نگاه نویی به جامعه و سیاست گذاری ها دارند و تلاش دارند که این نگاه نو را در تصمیماتی که برای نسل جوان اتخاذ می شود انعکاس دهند .

وی با اشاره به تلاشهای صورت گرفته در حوزه ی جوانان در دولت تدبیر و امید عنوان کرد : هر کدام از سازمانهای حمایتی در حوزه ی خود فعالیت های خاصی را انجام می دهند .بهزیستی ، دادگستری و ورزش و جوانان فعالیت های خوبی در این بخش انجام می دهند.

کریمی اضافه کرد : آسیب شناسی مراکز مشاوره در هفت ماهه گذشته صورت گرفته و با بازدید و دیداری که از مراکز مشاوره استانهای فارس ، مشهد ، مرکزی و مازندران داشته ایم جنس دغدغه ها مشترک است اما در گیلان با توجه به فرهنگ استان و اساتیدی که در گیلان وجود دارند

ظرفیت خوبی برای میزبانی دوره های تربیت مربی در استان گیلان وجود دارد و در آینده ی نزدیک دوره تربیت مربی ملی در استان گیلان برگزار می شود .

کریمی افزود : تشکیل کمیته ی علمی و کارگاه کاملا عملیاتی توسط اساتید دانشگاه در گیلان و با توجه به تجربیات اساتید در مراکز مشاوره ایجاد می شود .

وی اذعان داشت : کارگاههای مشاوره بر اساس مصوبه هیات وزیران به وزارت ورزش و جوانان سپرده شده و این وزارت خانه متولی کارگاههای مشاوره پیش از ازدواج است .

کریمی تصریح کرد : متوسط آموزشهایی که در این کارگاهها داده میشود بعضا افراد کم سواد و بیسواد نیز می توانند از این مشاوره ها بهره گیری کنند و البته این سر فصل ها می تواند برای مراکز با توجه به شرایط منطقه و استانها تغییر کند .

کریمی در خصوص ارتباط با وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد : عمده مشکلات مراکز در خصوص تعامل با مدارس است که امیدواریم که مقدمات تفاهم نامه با وزارت آموزش و پرورش ایجاد شود ، اگر چه که تمرکز مشاورات در وزارت و در مراکز مرتبط با سنین بین 18 تا 35 است اما با توجه به گسترش فضای مجازی و بلوغ زودرس در نوجوانان نیاز به مشاوره در این بخش داریم .همچنین با وزارت دادگستری چندین نشست داشتیم تا طبق ابلاغیه ای از ظرفیت مراکز ما استفاده شود .

کریمی گفت : در تلاش هستیم که بر روی استانهای پر طلاق بیشتر کار کنیم متاسفانه آمار طلاق در گیلان بالاست و کارگاههای ویژه ی حل تعارض برای افرادی که در حال فروپاشی زندگی بودند برگزار شده است که باید دید که چقدر این دوره ها موثر بوده است .

کریمی ادامه داد : اعتقاد جدی داریم که ظرفیت خوبی در استانها خصوصا در گیلان با توجه به مراکز علمی و دانشگاهها وجود دارد و امیدواریم که بتوانیم برنامه ها را از تمرکز تهران خارج کرده و از پتانسیل استانها بهره گیری کنیم.

هاشم اسماعیلی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان در نشست مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با مراکز تخصصی ازدواج و خانواده و سازمانهای مردم نهاد ضمن ارایه ی گزارشی از فعالیت های این حوزه در گیلان گفت : 313 کارگاه مشاوره ی پیش از ازدواج رایگان در استان با همکاری رواتشناسان و مراکز ازدواج برگزار شده است و نتایج نظر سنجی نشان می دهد که با توجه به شرایط و فضای موجود در جامعه این نیاز وجود دارد که برنامه ریزی های بیشتری در این خصوص داشته باشیم.

وی افزود : در سطح استان با پتانسیلی که فراهم گردید از 1742 نفر نظر سنجی در خصوص برگزاری این دوره ها به عمل آمد و 70 درصد از این کارگاهها رضایتمندی داشتند و امیدواریم که با حمایت های که در حوزه ی خانواده و مشاوره پیش از ازدواج وجود دارد این بحث را ادامه دهیم .

اسماعیلی ادامه داد : دوره هایی نیز برای روانشناسان با تعامل سازمان نظام روانشناسی به جهت دانش افزایی این عزیزان برگزار شد که اساتید مطرحی نیز در این دوره ها به تدریس مباحث پرداختند.

وی ضمن قدردانی از حمایت های وزارت ورزش و جوانان از حوزه ی جوانان و خانواده عنوان کرد : امیدواریم با عنایت ویژه وزارت ورزش و جوانان به حوزه ی خانواده و جوانان مقوله ی مشاوره ی پیش از ازدواج و مباحث مربوط به تحکیم خانواده در استان پر رنگ تر شود.

"مژده بقایی " مدیر مرکز خدمات روان شناسی و مشاوره " پایا " در این جلسه با اشاره به فعالیت های این موسسه گفت : مرکز پایا از سال 96 با مجوز وزارت ورزش و جوانان و سازمان نظام روانشناسی ایجاد شد و تمرکز این مرکز بر روی 5 محور اساسی در خصوص مشاوره و ازدواج است و بنا به ضرورت توسعه بر امکانات مکانی مرکز اضافه شد .

وی افزود : امکانات این مرکز چه سمعی و بصری از کیفیت بالایی برخوردار است و از نیروهای جوان در این مرکز بهره گیری شده که شامل 23 روانشناس با میانگین سنی 25 سال می باشد .

بقایی ادامه داد : در خصوص پژوهش های علمی در زمینه های اختلال اتیسم ، مشاوره ی پیش از ازدواج و ... مقالاتی را تدوین کرده ایم و امیدواریم که در این مباحث نیز در آینده کتاب هایی را چاپ کنیم .

وی خاطر نشان کرد : احترام به مراجعین و رضایتمندی آنها از اولویت های مرکز روانشناختی و مشاوره پایا است.

گفتنی است در این جلسه ی روسای مراکز تخصصی ازدواج و خانواده و سازمانهای مردم نهاد حوزه ی جوانان و خانواده نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند .

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ،تاریخ انتشار:17  مهر1398،کدخبر: 909380،www.borna.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین