پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۸۳۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴
تولیت آستان قدس رضوی گفت: پیش از انقلاب اجازه نمی‌داند استعدادهای علمی نخبگان کشور شکوفا شود و انقلاب زمینه به فعلیت رسیدن این استعدادها را به وجود آورده است.

شعارسال: تولیت آستان قدس رضوی گفت: پیش از انقلاب اجازه نمی‌داند استعدادهای علمی نخبگان کشور شکوفا شود و انقلاب زمینه به فعلیت رسیدن این استعدادها را به وجود آورده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی روز گذشته، ۱۸ مهرماه در دیدار با اعضای تیم ربوکاپ دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در حرم مطهر رضوی، با اشاره به توجه مقام معظم رهبری به علم و دانش، اظهار کرد: این رهبری‌ها و دلسوزی‌ها امروز به بار نشسته و جواب داده است که نتیجه آن را در کسب جوائز علمی در بین نخبگان می‌بینیم.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب نمی‌گذاشتند که استعدادهای علمی نخبگان کشور شکوفا شود و انقلاب زمینه به فعلیت رسیدن این استعدادها را به وجود آورده است.

مروی با اشاره به جذب، تطمیع، دزدیدن و یا کشتن دانشمندان کشور در پیش از انقلاب بییان کرد: دشمن سربلندی ایران را نمی‌خواهد و این ربطی به پیش از انقلاب و پس از انقلاب ندارد، بلکه آنان می‌خواهند علم و دانش تنها در اختیار خودشان باشند، لذا پیش از انقلاب دانشمندان کشور را می‌بردند، می‌دزدیدند، تطمیع می‌کردند یا می‌کشتند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: خوش‌بختانه در جمهوری اسلامی ایران زمینه ظهور استعدادهای نخبگان و دانشمندان فراهم شده است، همچنین با وجود همه تحریم‌های ناجوانمردانه و همه جانبه‌، این پیشرفت‌ها معجزه است، چراکه همه چیز بومی بوده و استعدادهای ایرانی است.

وی همچنین به توجه ویژه دین اسلام، قرآن کریم و سیره پیامبر اسلام(ص) بر علم و دانش اشاره کرد.

مروی با اشاره به تلاش دشمن برای ناامیدی جوانان و خروج آنان از کشور، بیان کرد: ما به اسلام و انقلاب کار نداریم، بلکه هرکه ایران را دوست دارد باید در کشور بماند و به کشور خدمت کند.

تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: البته برخی می‌گویند که در کشورهای خارجی امکانات بیش‌تری برای انجام کارهای تحقیقاتی و علمی وجود دارد؛ بله، امکانات وجود دارد، اما امکانات آن‌ها از آسمان نیامده است و دانشمندان آنان این امکانات را ساخته‌اند و ما نیز می‌توانیم آن امکانات را به وجود آوریم.

مروی بیان کرد: اسلام تمدن‌ساز است و ما روزگاری دانش و تمدنی جهانی داشته‌ایم و روزگاری کتابخانه‌های ده‌ها هزار جلد کتاب دست‌نویس داشته‌ایم، در روزگاری که در اروپا یک کتابخانه وجود نداشت.

وی اضافه کرد: اکنون همانگونه که مقام معظم رهبری در بیانه گام دوم انقلاب عنوان کردند باید به سمت استقلال علمی برویم، چراکه با استقلال علمی استقلال سیاسی و اقتصادی اهدا پیدا می‌کند.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایکنا ،تاریخ انتشار:19  19مهر1398،کدخبر:3848997 ،www.khorasan.iqna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
0
0
البته زمینه شکوفایی نه زمینه شناخته شدنشون رو فراهم کرده اون هم با تسهیل فرار مغز ها به خارج کشور جهت بهتر شناخته شدن در سطح جهانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین