پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۳۸۵۱۲
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
محمد حسن‌نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دهک ثروتمند ۱۷ برابر دهک فقیر جامعه، یارانه دریافت می‌کند.
شعار سال:عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دهک ثروتمند ۱۷ برابر دهک فقیر جامعه، یارانه دریافت می‌کند.

 محمد حسن‌نژاد در خصوص یارانه‌های پیدا و پنهان در اقتصاد کشور، گفت: مجلس شورای اسلامی در جلسه غیر علنی موضوع یارانه‌های را حلاجی کردیم. یارانه‌های پیدا و پنهان، فساد و عدم بهره وری در نتیجه اقتصاد یارانه ای، آثار و پیامد‌های هدفمندی یارانه هاو میزان انحراف دولت از قانون هدفمندی یارانه‌ها از مباحث مهم جلسه غیر علنی بررسی یارانه‌های پیدا و پنهان بود.

وی ادامه داد: یارانه نقدی در مقابل یارانه‌های پنهان، عددی نیست که بخواهیم روی آن بحث کنیم. یارانه نقدی به مردم پرداخت می‌شود و یارانه پنهان، یارانه‌ای است که در بخش حامل‌های انرژی، دولت به مردم می‌پردازد. برای مثال قیمت بنزین برای دولت ۶۰۰۰ تومان تمام می‌شود، اما ۱۰۰۰ تومان از مردم دریافت می‌کند یعنی ۵۰۰۰ تومان یارانه پنهان به مردم پرداخت می‌شود. افراد پولدار که ماشین‌های بیشتری دارند، یارانه بیشتری دریافت می‌کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: دهک ثروتمند ۱۷ برابر دهک فقیر جامعه، یارانه دریافت می‌کند و دولت ۱۷ برابر افراد فقیر، به افراد ثروتمند یارانه می‌پردازد.

حسن نژاد با بیان اینکه قانون هدفمندی یارانه‌ها تکلیف این موضوع را روشن کرده بود، اظهار داشت: قرار بود، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت بنزین مُفت به مردم داده نشود، به قیمت فوب خلیج‌فارس به فروش برسد و پولی که حاصل می‌شود، ۵۰ درصد آن خرج دولت، سلامت و تولید شود و ۵۰ درصد مابقی به صورت یارانه نقدی به همه مردم اختصاص یابد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی فردا،تاریخ انتشار:20مهر1398،کد خبر:957743،www.fardanews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین