پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۳۸۵۴۱
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
وزیر علوم با اشاره به دیدار اخیر و فرمایشات مقام معظم رهبری با نخبگان گفت: حتماً حساسیت خواهیم داشت تا دانشجویان و اساتید ما باتوجه به زحمتی که برای توسعه و پیشرفت علمی کشیدند، ناامید نشوند.
شعارسال: منصور غلامی امروز در حاشیه سومین نمایشگاه دستاوردهای اجرایی دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی و پارک های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره دیدار اخیر نخبگان و مقام معظم رهبری و اشاره مقام معظم رهبری به شیوع یک حرکت بدخواهانه علیه جنبش علمی در دانشگاه ها، گفت: در دیدار با نخبگان که در محضر مقام معظم رهبری بودیم، به دو نکته می توان در فرمایشات ایشان آن اشاره کرد.

وزیر علوم گفت: مقام معظم رهبری تأکید داشتند رشد علمی کشور همچنان ادامه یافته و جایگاه بهتری را هدف گذاری کند.

غلامی تصریح کرد: بخش عمده ای از رشد علمی انتشارات دستاوردهای علمی کشور است لذا در فرمایشات مقام معظم رهبری نکته دیگری که به آن اشاره کرده اند این بود که نگذارید برخی با بد دلی در محیط علمی ایجاد ناامیدی کنند. یعنی همین دستاوردها را زیر سوال ببرند حتی اگر با نیت خیرخواهانه و برخی هم آن را تکرار کنند.

وزیر علوم اظهار داشت: بنابراین برنامه ما این است که رشد علمی را به عنوان شاخص دستاوردهای خوب دانشگاه ها ادامه داده و پشتیبانی کنیم.

غلامی در پاسخ به اینکه این جریان نا امیدکننده چه افرادی هستند، افزود: بخشی از منتقدان دلسوز که ما آنها را خیلی بد دل نمی دانیم، نظرشان این است که دستاوردهای علمی و تأثیر آن در جامعه و کاربردی شدن آن در حل مسائل کشور دیده شود.

وی تأکید کرد: ما این را موضوع را نیز ادامه خواهیم داد البته چند سالی است که حرکت جدی در این زمینه شروع شده است و آمار خوبی از ورود دانشگاه ها به مسائل و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و صنعتی داریم که درجای خود قابل عرضه است.

وزیر علوم افزود: در هفته پژوهش باید منتظر باشیم تا همکاران ما اطلاع رسانی جامعی از این دستاوردها ارائه دهند.

وی افزود: اما در اخبار روزمره ما قراردادهایی با وزارتخانه های مختلف با بخش های اقتصادی، صنعتی و تولیدی داشته ایم که نشان می دهد، دستاوردهای علمی به تدریج و با سرعت در حال کاربردی شدن است که این موضوع نگرانی آن دلسوزان و منتقدان تأثیرگذاری علم و دانش در محیط بیرون دانشگاه را تأمین می کند.

غلامی تصریح کرد: حتماً در مورد این حساسیت خواهیم داشت که افرادی باعث نا امیدی دانشجویان و اساتیدی که به توسعه پیشرفت علمی کشور توجه داشته و برای آن زحمت کشیده اند نشوند.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 20 مهر 1398 ، کدخبر: 4744123 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین