پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۸۶۲۵
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴
دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان گفت: از سازمان اداری و استخدامی کشور درخواست داریم تا کمک و حمایت های ویژه ای از استان داشته و مجوز جذب نیروی انسانی مورد نیاز، برای حوزه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش هرمزگان را صادر نماید.
شعار سال:سازمان اداری و استخدامی کشور کمک و حمایت های ویژه ای جهت صدور مجوز جذب نیروی انسانی مورد نیاز برای حوزه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش هرمزگان داشته باشد.
 استاندار هرمزگان گفت: از سازمان اداری و استخدامی کشور درخواست داریم تا کمک و حمایت های ویژه ای از استان داشته و مجوز جذب نیروی انسانی مورد نیاز، برای حوزه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش هرمزگان را صادر نماید.

 دکتر فریدون همتی در نشست شورای اداری استان هرمزگان که با حضور دکتر انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار شد، ضمن تشریح ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان هرمزگان به برنامه های در حال اجرا در این استان اشاره کرد و بیان داشت: سرمایه گذاری های بزرگی در راستای توسعه متوازن همه مناطق هرمزگان در حال انجام است.

وی ادامه داد: در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در غرب هرمزگان زیرساخت های مورد نیاز جهت سرمایه گذاری های بزرگ در حوزه های پتروشیمی، تولید آلومینیوم و پودر آلومینا، فولاد و دیگر حوزه های مرتبط آماده شده و یک بندر بزرگ در این منطقه در حال احداث و تکمیل است.

استاندار هرمزگان افزود: در شرق هرمزگان نیز شاهد اجرای برنامه های توسعه سواحل مکران به ویژه با احداث پالایشگاه های بزرگ و پایانه صادرات نفت و همچنین راه اندازی صنایع مختلف در این منطقه هستیم.

استاندار هرمزگان افزود: در حوزه کشاورزی و شیلات نیز اقدامات بزرگی در این استان در حال انجام است که از جمله آن می توان به راه اندازی ۲۰ هزار هکتار مزرعه جدید پرورش میگو با سرمایه گذاری بالغ بر دو هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی اشاره کرد که روند آماده سازی و ایجاد زیرساخت ها در آن با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال انجام است و به تعاونی‌های مردم بومی منطقه واگذار می شود.

همتی تصریح کرد: در زمینه گردشگری نیز هرمزگان با وجود سواحل، جزایر، آثار تاریخی و باستانی، صنایع دستی و فرهنگ و هنر غنی ظرفیت‌های بسیاری دارد و برای جذب ۱۰ میلیون گردشگر در این استان برنامه‌ریزی شده و این برنامه ها در حال اجراست.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: دولت تمرکز ویژه بر روی جزایر هرمزگان دارد و حجم بازدید گردشگر از این جزایر در حال افزایش است.

همتی اظهار داشت: در زمینه بنادر نیز این استان دارای ۷۱ بندر بزرگ، کوچک، متوسط، صیادی و تجاری است و ۵۴ درصد عملیات صادرات و واردات کالای کشور از طریق بنادر این استان انجام می‌شود و در زمینه درآمدهای گمرکی نیز شاهد افزایش خوبی در هرمزگان بوده ایم.

وی گفت: در حوزه نفت و انرژی علاوه بر وجود هفت پالایشگاه در این استان، طرح های بزرگی از جمله ایجاد پایانه صادرات نفت در جاسک در حال اجراست و همچنین با توجه به صنایع بزرگ فولاد و آلومینیوم و مناطق ویژه، برای تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در هرمزگان برنامه‌ریزی شده و این امر در حال اجراست.

استاندار هرمزگان بیان داشت: همچنین طی سال های اخیر تحولات خوبی در مجموعه آموزش و پرورش هرمزگان صورت گرفته و میزان قبولی دانش آموزان این استان در آزمون های ورودی دانشگاه‌ها افزایش چشمگیری داشته و تنها در آزمون سراسری سال جاری ۸۰ نفر از دانش آموزان استان هرمزگان در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه‌ها قبول شدند.

وی بیان داشت: برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش استان برای پذیرش سالیانه حداقل هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان هرمزگان برنامه ریزی شده تا معلمان مورد نیاز استان از این طریق پرورش یابند.

همتی اضافه کرد: در حوزه بهداشت و درمان نیز در حال حاضر پنج بیمارستان جدید در هرمزگان در حال احداث است و با توسعه بیمارستان های موجود بالغ بر هزار و ۷۰۰ تخت جدید بیمارستانی به این استان اضافه می‌شود.

استاندار هرمزگان یادآور شد: دانشگاه های این استان نیز روند رو به رشدی داشته اند و کیفیت تحصیلی در آنها افزایش یافته و تامین تجهیزات مورد نیاز آنها نیز در حال انجام است.

همتی افزود: همچنین ۱۰۰ مدرسه جدید با مشارکت خیرین و بنگاه‌های اقتصادی در استان هرمزگان در حال احداث است.

وی به نیازهای هرمزگان در حوزه استخدام نیرو در دستگاه های اجرایی به ویژه در حوزه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: با توجه به احداث بیمارستان های جدید در این استان، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیازمند جذب نیروی انسانی می باشد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه آموزش و پرورش باید نیروی انسانی جدید و مورد نیاز در هرمزگان جذب شود.

همتی عنوان کرد: در این راستا از سازمان اداری و استخدامی کشور درخواست داریم تا کمک و حمایت های ویژه ای از استان داشته و مجوز جذب نیروی انسانی مورد نیاز، برای حوزه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش هرمزگان را صادر نماید.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:20مهر1398،کد خبر:910301،www.borna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین