پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۹۸۹۴
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: بنده همواره معتقدم مشکل اصلی صنعت خودروی کشور ساختاری است.

شعارسال :  حمیدرضا فولادگر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به موضوع پیش فروش خودرو در شرکت‌های خودروسازی  علی رغم عدم انجام تعهدات قبلی خود، اظهار داشت: در حالی که مدیرعامل جدید ایران خودرو هنوز برای اعلام برنامه های خود به کمیسیون صنایع و معادن و کمیسیون تولید ویژه حمایت از تولید حاضر نشده است، مطلع شدیم قرار است وی در اولین اقدام خود به پیش فروش خودرو اقدام کند.

وی با تاکید بر لزوم انجام تعهدات مدیران شرکت های خودروسازی، افزود: خودروسازان باید بعد از داشتن یک برنامه افزایش تولید،  به پیش فروش خودرو اقدام کنند یعنی خودروهای از پیش ثبت نام را به شکل زمان بندی شده تحویل دهند و پس از آن به پیش فروش های جدید اقدام کنند.

فولادگر همچنین در خصوص کمبود برخی قطعات خودرو، گفت: متاسفانه تولید بخشی از خودروها به همین دلیل با مشکل مواجه شده که خودروسازان اکنون در حال تهیه این قطعات هستند. بخش عمده ای از این قطعات داخلی و بومی سازی می شود و بخش دیگر که خارجی است باید از راه های مختلف تامین شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن تاکید کرد: ما می پذیریم که هردو شرکت خودروساز داخلی طی چندماه اخیر با مشکلات زیادی مواجه شده و با کاهش تولید روبه رو بوده اند که بخشی از این مشکلات به دلیل تحریم های غرب بوده است که ان شالله به زودی این مشکلات برطرف خواهد شد.

فولادگر همچنین در خصوص نوسانات بازار خودرو، یادآور شد: نوسانات این بازار با کنترل بازار ارز تا حدی مهار شد و در حال حاضر به یک ثبات نسبی رسیده است هرچند ممکن است موج‌های گذرایی به وجود بیاید اما در حال حاضر این ثبات ایجاد شده است.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با بیان اینکه امیدواریم ثبات نسبی قیمت ها به مدیران خودروسازی کمک کند تا بتوانند روند تولیدات خود را پیش ببرند، ادامه داد: دولت نیز موظف است در این زمینه حمایت لازم را انجام دهد.

وی در پایان با بیان اینکه بنده همواره معتقدم مشکل اصلی صنعت خودروی کشور ساختاری است، خاطرنشان کرد: باید ساختار این صنعت اصلاح شود همچنین امیدوارم هر چه زودتر ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی بازار خودرو برطرف و این قانون ابلاغ شود تا بتواند به ساماندهی این بازار کمک کند.


شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار 27 مهر 98 ، کد خبر :  798001 ، snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین