پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۹۹۴۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸
شورای شهر کرج تصویب کرده که شهرداری برای دو مدیر غیربومی استانداری دو منزل با یک میلیارد تومان رهن کند؛ دانشجویان کرجی نسبت به این مصوبه واکنش نشان دادند.

شعار سال: حاشیه‌های شورا‌های اسلامی شهر گویا تمامی ندارد. برخی رسانه‌های البرز روز گذشته به طور مفصل به ماجرایی تازه از شورای شهر البرز پرداختند. در این ماجرا شورای اسلامی شهر کرج با تصویب لایحه‌ای به شهرداری اجازه می‌دهد که با صرف یک میلیارد تومان، دو واحد مسکونی در منطقه جهانشهر کرج برای استانداری البرز رهن کند!


جهانشهر از نقاط گران قیمت کرج محسوب می‌شود و حالا رهن منزل مسکونی برای دو مدیر غیربومی استانداری در این منطقه، تبدیل به افکار عمومی کرج شده است. با واکنش مردم در فضای مجازی به این موضوع، استانداری طی نامه‌ای به رسانه‌ها و ارسال متن لایحه تصویب شده، اعلام کرده است که آنچه به تصویب رسیده، مبلغ مذکور در مصوبه مربوط به استقرار واحد‌های تابعه استانداری است، نه منزل مسکونی مدیران.


مدیرکل ارشاد البرز هم به رسانه‌ها گفت که موضوع درخواست تأمین ودیعه برای استقرار تعدادی از ادارات کل ستادی استانداری البرز بوده و ربطی به اسکان مدیران ندارد. اما رسانه‌های محلی اعلام کرده اند که صوت جلسه شورای اسلامی شهر کرج را در اختیار دارند و در آن به صراحت از رهن منزل برای دو تن از مدیران غیربومی استانداری سخن گفته شده است.


در این رفت و برگشت‌های خبری که بین رسانه‌های استانی البرز و مدیران این استان صورت گرفته، البته جای اظهارنظر مدیران شهری خالی است، اما جالب آنکه دانشجویان نیز در میانه این کارزار بی اعتنا ننشسته اند و نسبت به این رفتار عجیب شورای اسلامی شهر کرج واکنش نشان دادند.


یکی از مهمترین مسائلی که در این زمینه مدنظر مردم قرار گرفته این بود که چرا برای مدیران باید در منطقه‌ای گران قیمت برای این مدیران منزلی تهیه شود. در واقع به اذعان دانشجویان، رهن منزل برای دو مدیر غیربومی در جهانشهر کرج مصداق اشرافی گرایی مدیران است.


محمدامین اسکندری، فعال دانشجویی کرج در سه توییت به این موضوع پرداخته است. او در یکی از توییت‌های خود به اظهارنظر یکی از موافقان این لایحه در شورای اسلامی شهر اشاره کرده و نوشته است: عضو موافق شورا در مصاحبه با همکار ما می‌گوید حقشان است، مقامشان بالاست. وای از این روزی که اشرافیت علنی شده است.

 

او در توییتی دیگر سکوت در برابر ظلم استانداری البرز و شورای شهر کرج را خیانت به مردم دانسته و نوشته است: اگر جلوی اشرافیت گرفته نشود سیستماتیک خواهد شد هرچند تا حد زیادی قبحش در جامعه ریخته، باید ریسک اشرافیت را با سروصدا بالا ببریم.

 

حامد موفق بهروزی دیگر دانشجوی کرجی تصویب اینگونه لوایح را به دلیل ترکیب اعضای شورای شهر دانسته و نوشته است: به نظرم قدر شورای نگهبان در همچین زمان‌های مشخص می‌شود.

 

میثم فیروزمند نیز از فعالان دانشجویی کرج نیز در توییتی به این موضوع اشاره کرده و همراه با هشتگ مدیران میلیاردی البرز، فتوخبری را در این زمینه منتشر کرده است.

 

این فعال دانشجویی و رسانه‌ای کرجی در توییتی دیگر به اظهارات مدیران استانداری مبنی بر اینکه این واحدها، برای ادارات تابعه استانداری رهن می‌شود، اشاره کرده و نوشته است:

 

شورای اسلامی شهر کرج، به عنوان یکی از پرحاشیه‌ترین شورا‌های اسلامی شهر در دوره پنجم محسوب می‌شود. بسیاری از کارشناسان این حاشیه‌ها را که متأسفانه در سراسر کشور بسیار زیاد قابل مشاهده است، مربوط به عدم حضور نظارت یک نهاد بالادستی مانند شورای نگهبان در تأیید صلاحیت کاندیدا‌های انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا عنوان می‌کنند. باید دید تا دو سال دیگر، مجلس شورای اسلامی آیا حاضر می‌شود برای اصلاح این روند، فکری کند یا نه.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 26 مهر 98، کد مطلب: 791648: www.snn.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین