پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۹۹۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶
حامد برکاتی مدیرکل دفتر جمعیت وزارت بهداشت گفت: اگر جمعیت جوان فعلی خودشان را بازسازی نکنند شاخص رشد جمعیت کاهش پیدا می‌کند.
شعار سال:مدیرکل دفتر جمعیت وزارت بهداشت گفت: اگر جمعیت جوان فعلی خودشان را بازسازی نکنند شاخص رشد جمعیت کاهش پیدا می‌کند.
حامد برکاتی، مدیرکل دفتر جمعیت و سلامت خانواده وزارت بهداشت ، اظهار کرد: امروزه اقدامات خوبی از سوی وزارت بهداشت در حوزه درمان ناباروری و مدیریت آن انجام گرفته است و اقدامات غربالگری و مداخلات ناباروری انجام می‌شود.

او ادامه داد: ۸۴ مرکز ناباروری در سراسر کشور مشغول ارائه خدمات درمانی به زوجین نابارور هستند؛ دارو‌های ناباروری در سه سیکل به صورت رایگان انجام می‌شود و یک نوبت سونوگرافی علاوه بر بسته‌های بهداشتی از پیش تعیین شده ویژه درمان زوجین نابارور، رایگان است.

مدیرکل دفتر جمعیت و سلامت خانواده وزارت بهداشت افزود: وزارت بهداشت مراقبت‌های لازم از مادران دارای فرزند ۲ ساله یا یک فرزند را جهت افزایش رشد جمعیت انجام می‌دهد؛ آموزش‌های لازم نیز به افرادی که بعد از ۳ سال ازدواج هنوز فرزندی ندارند در قالب بسته‌های خدمتی داده می‌شود.
برکاتی بیان کرد‌: ترویج فرهنگ فرزند آوری و مراقبت از سلامت مادران، نوزادان و کودکان در زمینه افزایش شاخص رشد جمعیت است و وزارت بهداشت مراقبت از سلامت مادران را توسعه داده است.

نرخ تولد در کشور کاهش یافته است
او با اشاره به کاهش نرخ تولد در کشور گفت: در سال ۵۸ متوسط متولدین کشورمان بیش از دو میلیون و ۲۵۰ هزار نفر بود که این آمار در سال ۶۵ به دو میلیون و ۲۰۰ هزار تولد کاهش پیدا کرده و در یک بازه ۱۹ ساله در سال ۸۴، میزان تولد به یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر رسیده است.

مدیر کل دفتر جمعیت و سلامت خانواده وزارت بهداشت ادامه داد: در سال‌های گذشته ایران جوان‌ترین کشور دنیا محسوب می‌شد، اما متاسفانه در آینده به یکی از پیرترین کشور‌های جهان تبدیل می‌شود به طوری‌که اگر جمعیت جوان فعلی خودشان را بازسازی نکنند شاخص رشد جمعیت کاهش پیدا می‌کند.

برکاتی افزود: اگر شاخص رشد جمعیت به زیر ۲ برسد یک هشدار برای هر کشور محسوب می‌شود به طوری که در برهه‌ای از زمان شاخص رشد جمعیت در ایران به یک و هفتاد و پنج صدم رسیده بود که با توجه به رشد زیاد جمعیت در دهه ۶۰ این شاخص افزایش پیدا کرده است.

او بیان کرد: به دلیل کاهش رشد جمعیت، درمان ناباروری به یکی از موضوعات با اهمیت در کشور تبدیل شده است به طوری که در ۱۵ سال قبل هفت درصد از بارداری در زنان بالای ۳۵ سال اتفاق می‌افتاد، اما امروزه ۱۶ درصد از بارداری‌ها در زنان بالای ۳۵ سال رخ می‌دهد.
درمان «رایگان» ناباروری افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد
کاهش مرگ مادران باردار با انجام اقدامات بهداشتی
مدیرکل دفتر جمعیت و سلامت خانواده وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در حال حاضر مرگ مادران باردار با انجام اقدامات بهداشتی کاهش پیدا کرده است، گفت: یکی از اقدامات وزارت بهداشت، مدیریت باروری مادران است، زیرا برخی بارداری را به دلیل مسائل مختلف به تاخیر می‌اندازند.

برکاتی ادامه داد: وزارت بهداشت برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی، کارگاه‌های همسرگزینی و مشاوره قبل و حین ازدواج برگزار می‌کند و در ۱۰ استان به صورت پایلوت کلاس‌های آموزشی حین ازدواج ویژه عموم مردم تشکیل می‌شود.

او افزود: مداخلات پیشگیرانه و بررسی الگو‌های موثر بر ناباروری از دیگر اقدامات وزارت بهداشت برای درمان ناباروری و رشد جمعیت محسوب می‌شود و مادران با انجام دوره‌های آموزشی مختلف نسبت به عوامل ناباروری آگاهی پیدا می‌کنند.

مدیرکل دفتر جمعیت و سلامت خانواده وزارت بهداشت گفت: اکنون ۳۰ درصد از درمان ناباروری موفقیت آمیز است و هر سیکل IVF حدود یک و نیم میلیون تومان و هر سیکل درمان دارویی برای زوجین حدود ۶۵۰ هزار تومان هزینه در بردارد.بیشتر بخوانید:  موثرترین راهکارها برای شکست ناباروری در مردانبرکاتی بیان کرد: ۸۵ درصد از هزینه‌های درمان ناباروری را وزارت بهداشت و ۱۵ درصد فرانشیز آن را مردم پرداخت می‌کنند و در مورد افرادی که تحت پوشش سازمان بهزیستی یا کمیته امداد هستند درمان ناباروری کاملا رایگان و به وسیله وزارت بهداشت انجام می‌شود.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار:27مهر1398،کدخبر:7103473،www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هما مهدی پور
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
0
0
کار بسیار خوبیه، افراد کم بضاعت چه گناهی کردند که نتونن بچه دار بشن به خاطر مشکلات مالی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین