پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۲۴۰۴۱۹
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۵
ریسک نقدینگی یکی از دغدغه های مهم مدیران بانک ها به ویژه بانک های بزرگ است. خیلی سخت است که فردی ثروت افسانه ای داشته باشد اما در داخل یک تاکسی پولی برای پرداخت کرایه تاکسی به همراه نداشته باشد!به دلیل ماهیت بانکداری هیچ بانک فعالی نمی تواند به طور مطلق از ریسک اعتباری به دور باشد، اما ریسک اعتباری در یک بانک خوب کاملاتحت مدیریت است. پنهان کاری مطالبات غیرجاری سمی مهلک تر از وجود خود مطالبات است. مانند بیماری که به پزشک و افراد دلسوز اطراف خود اطلاعات غلط می دهد و آنقدر فرآیند درمان خود را به تاخیر می اندازد که کار از کار می گذرد.

شعار سال: به دلیل ماهیت بانکداری هیچ بانک فعالی نمی تواند به طور مطلق از ریسک اعتباری به دور باشد، اما ریسک اعتباری در یک بانک خوب کاملاتحت مدیریت است. پنهان کاری مطالبات غیرجاری سمی مهلک تر از وجود خود مطالبات است. مانند بیماری که به پزشک و افراد دلسوز اطراف خود اطلاعات غلط می دهد و آنقدر فرآیند درمان خود را به تاخیر می اندازد که کار از کار می گذرد. همچنین تجمع بیش از حد مطالبات غیرجاری در حساب مشکوک الوصول بانک و ترس از تعیین تکلیف واقعی آن وضعیت بانک را وخیم تر می کند. چه بسا جسارت تصمیم گیری برای هزینه کردن مطالبات سوخت شده که از سد مطالبات مشکوک الوصول سرریز شده اند و جبران آن با افزایش سرمایه عاقلانه ترین اقدام در جهت استحکام صورت های مالی باشد.

ریسک نقدینگی یکی از دغدغه های مهم مدیران بانک ها به ویژه بانک های بزرگ است. خیلی سخت است که فردی ثروت افسانه ای داشته باشد اما در داخل یک تاکسی پولی برای پرداخت کرایه تاکسی به همراه نداشته باشد! بانک خوب با استقرار سامانه بسیار هوشمند و انضباط مالی این ریسک را به نحو مطلوب اداره کرده و از تحمیل هزینه های مادی و غیرمادی برداشت های مازاد از بانک مرکزی که حرکتی تورم زا است جلوگیری می کند.

بانک های کشور منابع محورند. حجم زیاد سپرده های مردم در یک بانک و به عبارت فنی تجهیز منابع و افزایش سهم بازار از افتخارات بانک ها است اما این حجم زیاد منابع همچون آبی در پشت یک سد هم می تواند آبادکننده و هم ویرانگر باشد. سهم بازار زمانی شاخص برتری یک بانک است که در کنار شاخص بازده دارایی ها و بازده سرمایه قرار گیرد. بانک خوب منابع و مصارف را با بازدهی بالای دارایی ها و سرمایه، محور خود قرار می دهد.

مواردی که گفته شد تنها گوشه ای ارکان مهم یک بانک خوب است که با این وضعیت در بین بانکهای تجاری باید به بانک ملت برگردیم. دلیل این انتخاب آماری است که می تواند برای هر مشتری و هر کارشناسب جالب باشد.

اعطای تسهیلات خوب به بخش خصوصی و دولتی و نیز کاهش ریسک پذیری سرمایه ی بانک ملت که سبب شده تا کفایت سرمایه ی این بانک روبه رشد باشد تنها یکی از چند دلیل محکم برای این انتخاب است.

در میان 44 صنعت حاضر در بورس اوراق بهادار و بین 436 شرکت بورسی و فرابورسی، صنعت بانکداری از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد. ازمنظر ارزش بازار صنعت بانکداری درپایان سال 97 در رتبه پنجم قرار دارد ارزش بانک های فعال در بورس و فرابورس، نزدیک به 568 هزار میلیارد ریال برآورد و ارزش بازار بانک ملت درپایان سال 1397 نزدیک به 217 هزار میلیارد ریال در رتبه اول قرار دارد.

سهم بانک ملت در سال 97 از بازار کل تعهدات بابت ضمانت نامه های ریالی و ارزی بانکهای تجاری 26 درصد بود که رقم قابل ملاحظه ایست.

همچنین سهم بانک در همین سال از بازار کل تعهدات بابت اعتبارات اسنادی و ریالی و ارزی بانکهای تجاری 33 درصد نشان می دهد.

در پایان سال 97 سهم این بانک از بازار کل مصارف ارز و ریال بانکهای تجاری 23 درصد بود که سهم قابل ملاحظه ی این بانک در پرداخت تسهیلات بسیار پر رنگ است.

با این این حساب باید گفت که بانک خوب از آن ملت است و بانک ملت نیز با ارائه ی چنین خدماتی در خدمت ملت است و ادامه سال 98 برای ملتی ها و مردم می تواند سال بسیار خوبی رقم بخورد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری نبض بازار، تاریخ انتشار 28 مهر 98، کد خبر: 47295 ، www.nabzebaazaar.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین