پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۴۰۹۴۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
رییس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد از بهبود یک رتبه‌ای جایگاه ایران در شاخص کسب و کار بانک جهانی خبر داد.
شعارسال: شاخص سهولت انجام کسب و کار بانک جهانی، هر ساله 190 کشور را با 10 نماگر ارزیابی و کشورها را بر اساس امتیاز کسب شده رتبه بندی می‌کند.

گزارش سهولت کسب و کار بانک جهانی برای سال 2020 منتشر شده و رتبه ایران در این سال 127 بوده است، با توجه به رتبه 128 ایران در سال گذشته میلادی با بهبود یک رتبه‌ای جایگاه کشورمان در رده بندی کشورها به لحاظ شاخص محیط کسب و کار رو به رو شده‌ایم.


به گزارش تسنیم، علی فیروزی رییس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد نوشت، امتیاز ایران در گزارش سال 2020 بانک جهانی 58.5 بوده و در حالی که در سال 2019 امتیاز کشور 56.98 بوده که این تغیرات نشان می‌دهد، به لحاظ جایگاه 1 پله صعود و به لحاظ امتیاز، 1.52 واحد امتیاز ایران بهبود یافته است.

بر اساس گزارش اخیر بانک جهانی، بجز نماگر ورشکستگی مابقی نماگرها یا بهبود امتیاز داشتند یا ثابت ماندند.

به این ترتیب روند تنزل رتبه ایران در شاخص جهانی بهبود محیط کسب و کار که هر ساله از سوی بانک جهانی منتشر می‌شود، پس از 4 سال تغییر کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 2 آبان 1398 ، شماره خبر: 2126662 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
0
0
به سلامت و مبارکی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
0
0
چه افتخاری هم میکنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
0
0
شاخص آسانی انجام کسب و کار شاخصی است ایجاد شده توسط بانک جهانی. رتبهٔ بالاتر در آن (عدد کوچک‌تر) نشان دهندهٔ مقررات بهتر، معمولاً ساده‌تر، برای کسب و کارها و حمایت‌های قوی تر از حقوق مالکیت خصوصی است. پژوهش‌های تجربی با بودجهٔ تأمین شده از سوی بانک جهانی به منظور توجیه این کار نشان می‌دهند که اثر بهبود این مقررات بر رشد اقتصادی زیاد است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین