پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۱۰۰۹
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۵
نورانی‌نژاد در مورد احتمال عدم شرکت عارف در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مباحثی که درباره سرلیستی او یا افرادی دیگر در این چند روز در رسانه‌های اصولگرا مطرح شده، گفت:‌ ما در حزب اتحاد ملت نمی‌توانیم درباره حضور یا عدم حضور ایشان اظهار نظری داشته باشیم، اما جسته‌ و گریخته می‌شنویم که آقای عارف برنامه‌ای برای شرکت در انتخابات ندارد، هرچند هیچ صحبتی هم با ایشان درباره این موضوع نکرده‌ایم.

شعارسال: اعتمادآنلاین نوشت: سخنگوی حزب اتحاد ملت، گفت‌: جسته‌گریخته می‌شنویم عارف برنامه‌ای برای شرکت در انتخابات ندارد و هیچ صحبتی هم با ایشان درباره این موضوع نکرده‌ایم.

حسین نورانی‌نژاد با بیان اینکه «حزب اتحاد در تلاش است تا با نیروهای اصلی اصلاح‌طلب وارد انتخابات شود» تاکید کرد: در این دوره رویکرد سلبی به انتخابات نداریم، بلکه کاندیداهایی را معرفی می‌کنیم که بتوانیم پاسخگوی عملکردشان باشیم.

وی گفت: واقعیت این است که ما تجربه خوبی از تعامل با اصولگرایان معتدل در جریان انتخابات مجلس نداریم، چرا که آنها در انتخابات ۹۴ بعد از اینکه با حضور در لیست امید و رأی اصلاح‌طلبان به مجلس رسیدند، از فراکسیون امید جدا شدند و مسیرشان را کاملاً از اصلاح‌طلبان جدا کردند. انگار نه انگار که بدون حضور در لیست امید هیچ شانسی برای توفیق در انتخابات مجلس نداشتند و این بی‌اخلاقی، سابقه ذهنی بسیار بدی از این تعامل ساخت.

این فعال سیاسی ادامه داد: البته شاید بتوان آن تصمیم را در شرایط و زمان خودش توجیه کرد. به هرحال اصلاح‌طلبان برای دفع خطر افراطی‌گری، با رویکرد تشکیل جبهه نجات حداکثری و با توقعات حداقلی وارد آن میدان شدند، اما مستقلین یا اصول‌گرایان معتدل که خودشان می‌دانستند طی چه فرایندی به مجلس راه یافته‌اند شایسته‌تر بود که تعهد و ظرفیت بیشتری از خود نشان دهند. هرچند این گلایه مختص آنها نیست و بسیاری از کسانی که ظاهراً در فراکسیون امید ماندند چندان وفایی به عهدشان با موکلان نداشتند.

اصولگرایان معتدل هیچ آورده‌ای برای اصلاح‌طلبان نداشتند بلکه باعث شدند مرزهای هویتی اصلاح‌طلبان غبارآلود شود

نورانی‌نژاد ادامه داد: اصولگرایان معتدل نه تنها هیچ آورده‌ای برای اصلاح‌طلبان، نه در انتخابات ۹۴ و نه در مجلس نداشتند بلکه باعث شدند مرزهای هویتی اصلاح‌طلبان مخدوش و غبارآلود شود. به همین خاطر یکی از کارویژه‌های انتخابات ۹۸ برای اصلاح‌طلبان می‌تواند این باشد که مرزهای هویتی و گفتمانی و عناصر آن را بازگویی و نوسازی کنند. مجموع این شرایط نشانگر آن است که ائتلاف با اصولگرایان، در این شرایط منتفی است.

جسته‌ و گریخته می‌شنویم که آقای عارف برنامه‌ای برای شرکت در انتخابات ندارد

نورانی‌نژاد در مورد احتمال عدم شرکت عارف در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مباحثی که درباره سرلیستی او یا افرادی دیگر در این چند روز در رسانه‌های اصولگرا مطرح شده، گفت:‌ ما در حزب اتحاد ملت نمی‌توانیم درباره حضور یا عدم حضور ایشان اظهار نظری داشته باشیم، اما جسته‌ و گریخته می‌شنویم که آقای عارف برنامه‌ای برای شرکت در انتخابات ندارد، هرچند هیچ صحبتی هم با ایشان درباره این موضوع نکرده‌ایم.

سخنگوی حزب اتحاد ملت با اشاره به کنفرانس مطبوعاتی اخیر دبیرکل حزب متبوع خود، علی شکوری‌راد و بحثی که درباره سرلیستی عارف به نقل از او در رسانه‌های اصولگرا مطرح شده، گفت: متاسفانه برخی رسانه‌های اصولگرا به سیاق خودشان شیطنت کردند. در آنجا آقای شکوری‌راد به صراحت گفت که اصل لیست دادن ما در انتخابات هنوز معلوم نیست چه رسد به بحت درباره سرلیست و اشاره کردند که احتمالا آقای عارف در انتخابات مجلس نخواهد بود تا بحثی درباره سرلیستی ایشان در آینده مطرح بشود یا نشود، اما این رسانه‌ها برای تفرقه‌افکنی میان اصلاح‌طلبان، با قلب معنای این سخنان، چیز دیگری را به مخاطبان‌شان القا کردند که خیلی هم مهم نیست. جامعه مخاطب و فعالان سیاسی به اندازه کافی با این شیطنت‌ها آشنا هستند.

نورانی‌نژاد در پایان سخنانش گفت: حزب اتحاد ملت تاکنون درباره کاندیداهای احتمالی هیچ کاری انجام نداده است. فقط رویکردهای کلی‌مان را تبیین کرده‌ایم که جزییات آن اعلام شد. البته طبق پایش و رصدی که نسبت به عملکرد اعضای فراکسیون امید مجلس داشته‌ایم، به این نتیجه رسیدیم که مثلا از ۳۰ نماینده تهران که همگی از لیست امید بوده‌اند، عملکرد کمتر از نیمی از آنها را قابل دفاع می‌دانیم. این افراد را هم در صورت کاندیداتوری در کنار سایر کاندیداها مورد بررسی قرار می‌دهیم تا بدون اصرار برای لیست دادن یا ندادن یا ارائه لیست کامل یا ناقص، درباره افرادی که قرار است‌ در فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلبان باشند به تصمیم برسیم.

او افزود: ما دیگر بنا نداریم که با رویکرد سلبی کاندیدایی را معرفی کنیم که احیاناً نتوانیم پاسخ‌گوی عملکردش باشیم. این چیزی است که از فضای عمومی بدنه‌ی اصلاحات هم به عنوان مطالبه شنیده می‌شود.

 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ،تاریخ انتشار: 2 آبان1398،کدخبر:1313782 ،www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین