پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۲۶۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱
نماینده بخش خصوصی در سفر هیات ۶۰ نفره مقامات و فعالان بازار گردشگری ایران به عمان، دستاوردهای این سفر را تشریح کرد. حرمت‌الله رفیعی، رئیس هیات‌مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران در گفت‌و‌گو با «دنیای اقتصاد» از یک توافق توریستی با بخش‌خصوصی و مقامات دولتی عمان در زمینه «افزایش حجم تبادل گردشگر با انواع نیازهای گردشگران» خبر داد. عمان در حال حاضر جایگزین همه کشورهای «گردشگرفرست» اروپایی در بازار گردشگری ایران شده است؛ به‌طوری‌که از سال گذشته تاکنون، تعداد کل توریست‌های عمانی وارد شده به ایران از مجموع توریست‌های اروپایی فراتر رفته است. سال گذشته نزدیک به ۳۰ هزار گردشگر از عمان به ایران سفر کردند که از کل حدود ۲۶ هزار گردشگر اروپایی بیشتر بود. نیمه اول امسال نیز تعداد توریست‌های عمانی وارد شده به کشورمان به مرز ۵۰ هزار نفر رسید.

شعار سال: عمان در حال حاضر جایگزین همه کشورهای «گردشگرفرست» اروپایی در بازار گردشگری ایران شده است؛ به‌طوری‌که از سال گذشته تاکنون، تعداد کل توریست‌های عمانی وارد شده به ایران از مجموع توریست‌های اروپایی فراتر رفته است. سال گذشته نزدیک به ۳۰ هزار گردشگر از عمان به ایران سفر کردند که از کل حدود ۲۶ هزار گردشگر اروپایی بیشتر بود. نیمه اول امسال نیز تعداد توریست‌های عمانی وارد شده به کشورمان به مرز ۵۰ هزار نفر رسید. در حال حاضر تعداد پروازها بین ایران و عمان ۱۰ برابر شده و به ۴۰ پرواز در هفته آن هم عمدتا از طریق دو خط هوایی عمان رسیده است. مشهد، قم، شیراز و شهرهای شمالی مقاصد اصلی سفر عمانی‌ها است.

 

 

 

 

نماینده بخش خصوصی بازار گردشگری ایران در جریان سفر هیات ایرانی به عمان - در راس این هیات، وزیر گردشگری کشورمان به همراه حدود ۱۹ مدیر یا کارشناس این وزارتخانه حضور داشتند- موفق شد بعد از نشست‌های دوجانبه فعالان گردشگری دو طرف، به یک توافق ۸ بندی با دولت و بخش خصوصی گردشگری عمان دست پیدا کند. اولین خواسته فعالان بازار گردشگری ایران از مقامات عمانی در این سفر،‌ «لغو روادید برای گردشگران ایرانی» همچون اقدامی که سال گذشته ایران برای توریست‌های عمانی انجام داد، بود. این خواسته مورد موافقت نماینده دولت عمان در میزبانی از هیات ایرانی قرار گرفت و مقرر شد اقدامات و هماهنگی‌های بعدی در این مسیر صورت گیرد. دومین توافق به «کاهش معطلی و زمان حضور گردشگران ایرانی در فرودگاه‌های عمان» مربوط است. حل این مساله می‌تواند به شکل غیرمستقیم در افزایش میل به سفر ایرانی‌ها به عمان کمک کند.

 

توافق سوم بین بازار گردشگری ایران و عمان، «راه‌اندازی کشتی کروز تفریحی» در آب‌های حد فاصل دو کشور برای انتقال بخشی از سفرهای هوایی گردشگران به سفر دریایی بود. این شکل سفر خود باعث تحریک به سفر بیشتر گردشگران دو کشور می‌شود. رئیس هیات‌مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران در ادامه گفت‌و‌گو با «دنیای اقتصاد»، درباره توافق چهارم به‌عنوان یک دستاورد مهم تصریح کرد: «الحاق ایران به لیست کشورهای مورد تایید دولت عمان برای ارائه خدمات گردشگری سلامت به عمانی‌ها» یکی از مطالبات جدی بخش خصوصی ایران از دولت این کشور بود آن هم در شرایطی که کیفیت و بهای انواع خدمات پزشکی و بیمارستانی مراکز سلامت در ایران به مراتب بیشتر از سطح برخی کشورها در لیست هفت‌گانه عمان است. در حال حاضر دولت عمان، بیمارستان‌های ۷ کشور از جمله هند را برای اعزام بیماران عمانی به رسمیت می‌شناسد و در صورتی که گردشگران سلامت عمانی به این ۷ کشور سفر کنند از یارانه پزشکی دولت خود بهره‌مند می‌شوند.

 

ایران قرار است به این لیست اضافه شود. در توافقی دیگر مقرر شد بخش‌خصوصی دو کشور در حوزه خدمات گردشگری، «بسته مشترک» به توریست‌های خارجی ارائه کنند به این صورت که بخشی از حدود ۸ میلیون گردشگر خارجی که سالانه به عمان سفر می‌کنند از طریق محتوای این بسته، روزهایی از سفر گردشی خود را در ایران سپری کنند. در این صورت سهم بازار گردشگری ایران با همکاری مشترک با فعالان گردشگری عمان، از بازار گردشگری خارجی افزایش پیدا می‌کند. توافق ششم به «ویزای فرودگاهی» در مناطق آزاد کشورمان مربوط است که در این باره مقرر شد گردشگران عمانی از این ویژگی در مناطق آزاد مطلع شوند تا بتوانند برای سفر به شهرهای توریستی ایران برنامه‌ریزی کنند.

 

توافق هفتم نیز یکی از مهم‌ترین‌ها محسوب می‌شود که بر اساس آن مقرر شد دولت عمان به کمک بخش خصوصی این کشور، هزینه‌های مربوط به «سفرهای ترانزیتی گردشگران ایرانی» را در مقایسه با کشورهایی همچون ترکیه و امارات پایین بیاورند تا به‌زودی، «فرودگاه‌های عمان به‌عنوان مقصد ترانزیتی ایرانی‌ها» برای سفر به کشورهای مقصد، جایگزین دبی و استانبول و سایر نقاطی که در حال حاضر نقش پایگاه‌های ترانزیتی برای ایرانی‌ها را دارند،‌ شوند. در آخرین توافق به عمل آمده، بخش خصوصی بازار گردشگری عمان موظف شد نسبت به «سفر رسمی توریست‌های عمانی به ایران» اطلاع‌رسانی و تبعات «سفر به وسیله واسطه‌های نامعتبر» را به آنها اعلام کند. قرار است لیست آژانس‌های معتبر گردشگری ایران به آنها ارائه شود. رفیعی اعلام کرد: دولت باید برای جذب بیشتر گردشگر از چین،‌ روسیه، عراق، افغانستان و پاکستان نیز مشابه عمان عمل کند.

 

 

 

 

 

 

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار 11 آبان 98، کد خبر: 3589659، www.donya-e-eqtesad.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
0
0
امیدواریم این توافقها در نهایت به افزایش گردشگران و صنعت توریسم منجر بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین