پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۳۰۰۴
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
براساس نظریه توطئه دوم، نیروهای فعال داعش، این امکان را برای پنتاگون فراهم کردند که البغدادی را به قتل برساند؛ این تنها آمریکا بود که می توانست البغدادی را از بین ببرد؛ تا جایگزین معتدل تری رهبری داعش را در دست گیرد.

شعار سال:براساس نظریه توطئه دوم، نیروهای فعال داعش، این امکان را برای پنتاگون فراهم کردند که البغدادی را به قتل برساند؛ چرا که رهبر این گروه تروریستی تبدیل به بار سنگینی برای آن شده بود و علاوه بر اینکه در خشونت گرایی افراط می کرد، بیمار و ناتوان شده بود. به عبارت دیگر، این تنها آمریکا بود که می توانست البغدادی را از بین ببرد؛ تا جایگزین معتدل تری رهبری داعش را در دست گیرد.

صبحي حديدي در القدس العربی، چاپ لندن نوشت: وزیر خارجه روسیه، سرگئی لائوروف، از تازه ترین طرفداران نظریه ای است که براساس آن، البغدادی، ساخته دست داعش است؛ به این دلیل که داعش پس از حمله آمریکا به عراق و آزاد شدن افراط گرایان، توسط آمریکا، ظهور کرد. طبق این نظریه، آمریکایی ها کسی را به قتل رساندند که خود باعث قدرت گرفتنش شده بودند. لائوروف ضمن بیان این مطلب در گفتگو با یک شبکه روسی، تاکید کرد که نیروهای روسی باید در نزدیکی مکانی که البغدادی در آن کشته شده، به تحقیقات بیشتر ادامه دهند، تا از صحت گفته های ایالات متحده در این باره اطمینان حاصل کنند.

 در ادامه این مطلب آمده است: پیش از لائوروف، بشار اسد تصریح کرده بود که نظام او، هیچ ارتباطی با عملیات انجام شده ندارد و سناریوی اعلام شده از سوی آمریکا، بخشی از نقشه آن است، که تنها با ارائه مدرک، امکان قبول آن وجود دارد. اگر فرض کنیم علت اظهارات لائوروف، انجام عملیات توسط آمریکایی ها، در منطقه تحت سیطره روسیه است، در مقابل، اسد نمی تواند در این باره دروغ بگوید.

براساس نظریه توطئه دوم، نیروهای فعال داعش، این امکان را برای پنتاگون فراهم کردند که البغدادی را به قتل برساند؛ چرا که رهبر این گروه تروریستی تبدیل به بار سنگینی برای آن شده بود و علاوه بر اینکه در خشونت گرایی افراط می کرد، بیمار و ناتوان شده بود. به عبارت دیگر، این تنها آمریکا بود که می توانست البغدادی را از بین ببرد؛ تا جایگزین معتدل تری رهبری داعش را در دست گیرد.

علاوه بر این موارد، نظریه های توطئه دیگری نیز وجود دارد، که البته اغلب از محوریت این دو نظریه، خارج نبوده و مبتنی بر تولد دوباره داعش یا از میان برداشتن رهبر آن است.

در این شرایط، ما باید به جای ترجیح یک نظریه بر دیگری، شرایطی که باعث ظهور داعش شد را تغییر داده و عوامل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن را از میان برداریم؛ تا مانع از قدرت گرفتن دوباره این گروه تروریستی و در نهایت، ویرانی ها و کشتارهای بیشتر شویم.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب،تاریخ انتشار:13آبان1398،کد خبر:۵۱۰۵۶۳،www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین