پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۳۰۰۹
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
تولسی گابارد نامزد جمهوی‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ را به غارت نفت سوریه متهم کرد.

شعار سال:نامزد جمهوی‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ را به غارت نفت سوریه متهم کرد.

 تولسی گابارد، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به شبکه فاکس نیوز گفت:‌ من به عنوان یک سرباز باید بگویم چیزی که از همان روز اول به ما یاد دادند این بود که هدف مأموریتت را بدانی. مأموریت نیروهای ما تأمین امنیت مردم آمریکا و تضمین امنیت ملی کشورمان است. چیزی که باعث تأسف است این است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا این روش را تغییر داد. او همواره می‌گوید که می‌خواهد نیروهایمان را از سوریه به وطن بازگرداند و اکنون می‌گوید که می‌خواهد نیروهایمان را نه به خاطر مبارزه با داعش بلکه برای حفاظت از میادین نفتی که متعلق به آمریکا نیستند در سوریه نگه دارد. این منابع نفتی متعلق به مردم سوریه هستند.

وی گفت: باید به این مسئله توجه کرد که این اقدام مثال جدیدی برای عملیات سلطه‌جویی با روشی جدیدی است که باعث محرومیت مردم سوریه از منابع اصلی می‌شود. این مثال جزو جدیدترین تاکتیک‌هایی است که در این جنگ برای تغییر نظام سوریه استفاده می‌شود و من کاملا به این مسئله ایمان دارم که این جنگ هیچ‌گاه نباید آغاز می‌شد و اکنون لازم است به پایان برسد.

وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) اکتبر گذشته از آغاز روند عقب نشینی ۱۰۰۰ نظامی آمریکایی از خاک سوریه خبر داد. اما کاخ سفید بعدا اعلام کرد که بخشی از این نیروها برای سیطره بر میادین نفتی در سوریه باقی می‌مانند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:13آبان1398،کد خبر:98081307363،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین