پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۳۰۱۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
بر اساس جدیدترین گزارش‌های به دست آمده از شهادت مقامات آمریکایی علیه ترامپ در جریان ماجرای استیضاح وی، یکی از افشگرن ادعا کرده که جرد کوشنر، داماد ترامپ، طرح سعودی برای دستگیری جمال خاشقجی، روزنامه نگار واشنگتن پست را تأیید نموده است؛ موضوعی که بعدا وجه المصالحه‌ای برای ترامپ و اردوغان بر سر سوریه شده است.
شعارسال: بر اساس جدیدترین گزارش‌های به دست آمده از شهادت مقامات آمریکایی علیه ترامپ در جریان ماجرای استیضاح وی، یکی از افشگرن ادعا کرده که جرد کوشنر، داماد ترامپ، طرح سعودی برای دستگیری جمال خاشقجی، روزنامه نگار واشنگتن پست را تأیید نموده است؛ موضوعی که بعدا وجه المصالحه‌ای برای ترامپ و اردوغان بر سر سوریه شده است.
 
بر اساس شهادت یکی از افشاگران ماجرای استیضاح ترامپ، جرد كوشنر به محمد بن سلمان، حاكم سعودی برای دستگیری جمال خاشقجی قبل از كشته و مثله شدنش، چراغ سبز نشان داده است. نهاد اطلاعاتی ترکیه این تماس را ردگیری و رئیس جمهور این کشور رجب اردوغان از این اطلاعات برای مجبور کردن ترامپ به خروج نیروهای خود از شمال سوریه استفاده کرده است.
 
 
این گزارش ادعا می کند که بازرسان کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا به رهبری حزب دموکرات از این ادعاها آگاه هستند و قصد دارند ضمن پیگیری استیضاح در مورد تعاملات ترامپ با اوکراین، اطلاعات بیشتری در خصوص این ماجرا نیز به دست آورند.
 
همچنین بیان شده که تعداد افشاگران اطلاعاتی که مایل به ارائه مدرک به کمیته استیضاح هستند، به هفت تن رسیده است. تا کنون سه تن در این خصوص مشخص شده اند که عبارتند از: افسر اصلی ناشناس سیا، سرهنگ الكساندر ویندمن و تیم موریسون، مدیر شورای امنیت ملی آمریکا در امور اروپا و روسیه.
 
اکنون افشاگر ماجرای خاشقجی این رقم را به چهار رسانده است؛ به این معنا که همچنان سه تن دیگر در انتظار شهادت دادن علیه ترامپ هستند.
 
در اکتبر 2018، جمال خاشقجی برای انجام امور مربوط به اسناد و مدارک ازدواج با نامزد ترکیه ای خود، وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد و دیگر هرگز از آن خارج نشد.
 
دولت ترکیه دست به تحقیق و تفحصی در این خصوص زد و با ارائه اسناد و مدارکی، نشان داد که خاشقجی در کنسولگری سعودی بازداشت و سپس شکنجه شده، به قتل رسیده و بدن او برای خروج بی سر و صدا از کنسولگری، مثله شده است. آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا و سایر دولت های غربی معتقدند كه بن سلمان، دستور قتل خاشقجی را صادر كرده است.
 
افشای این قتل به اعتبار بین المللی نایب سلطنه 33 ساله سعودی، آسیب جدی رسانده است و شایعات زیادی در مورد شکاف فزاینده بین او و پدرش، ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود به وجود آمده است.
 
در جریان این قتل اما کوشنر، داماد ترامپ ـ که یکی از مشاران برجسته ترامپ و کاخ سفید است و برخی از مسئولیت هایش، شامل مدیریت روابط دیپلماتیک با عربستان سعودی است ـ از محمد بن سلمان دفاع کرد. پس از آنکه مشخص شد این دو از طریق پیام های متنی در واتس اپ ارتباط برقرار کرده اند، روابط وی با شاهزاده سعودی بازرسی شده است.
 
طبق قانون سوابق ریاست جمهوری، مقامات ارشد کاخ سفید مجاز به استفاده از ایمیل های غیررسمی یا نرم افزارهای پیام رسانی برای مشاغل دولتی نیستند. در نتیجه دموکرات ها در کنگره نامه هایی به کاخ سفید ارسال کرده اند که طی آن خواستار ارائه اسناد در مورد استفاده دستیاران ارشد ترامپ از سرویس های ایمیل و متنی خصوصی شده اند.
 
اکنون با ورود چهارمین افشاگر روابط نامتعارف دیپلماتیک ترامپ و اطرافیانش در کاخ سفید، پای ماجرای جمال خاشقجی، کوشنر، اردوغان و سوریه نیز به متن استیضاح ترامپ باز می شود و این مسأله می تواند ابعاد بسیار گسترده تری از آنچه تا کنون داشته است، به خود بگیرد.
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی تابناک ، تاریخ انتشار: 13 آبان 1398 ، کدخبر: 934723 ، www.tabnak.ir
 
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
0
0
توی این قتل که اردوغان نقشی نداشته. بلکه افشاگر اصلی این قتل بوده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
0
0
کی میشه خود اردوغان به سرنوشت خاشقچی گرفتار بشه اینقدر که این آدم مزخرف و جوگیره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
0
0
شك نكنيد تركيه اگر منافعش ايجاب كند درفروختن ما هم درنگ نخواهد كرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
0
0
بازنده جریان قاشقچی بن سلمان و آمریکاست و اردوغان بخوبی این تهدید رو به فرصت تبدیل کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین