پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۳۷۵۲
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷
رؤسا و کارکنان شرکت فرانسوی «لافـارژ»، به اتهام تامین مالی تروریسم در سوریه تحت تعقیب قضایی قرار می گیرند.

شعار سال:رؤسا و کارکنان شرکت فرانسوی «لافـارژ»، به اتهام تامین مالی تروریسم در سوریه تحت تعقیب قضایی قرار می گیرند.

تلویـزیون فـرانس بیست و چهار گـزارش داد, شرکت «لافـارژ»، مظنون به تامین مـالی تـروریسم، تحت پیگیرد دستگاه قضایی فـرانسه قرار دارد.

این گـزارش می افـزاید دادگاه تجدیـدنظـر پـاریس سرانجام صبح امـروز تصمیم گرفت که کیفـرخواست صادره بر علیه گروه «لافـارژ»، به دلیل تامین مـالی تـروریسم را همچنان محفوظ نگه دارد. این در حالی است که روز پنجشنبه دستگاه قضـایی فـرانسه، پیگـرد قضـایی شـرکت «لافـارژ» را به اتهـام «همدستی و مشارکت در جنـایت علیه بشـریت» به حالت لغـو درآورده است.

این شرکت فـرانسوی که در زمینه تولید سیمان فعالیت دارد، متهم است که در ازای ماندن در سوریه و ادامه دادن به فعالیت های اقتصـادی اش در این کشـور، به گـروه های تـروریستی از جمله داعـش مبالـغ هنگفتی را پرداخت کرده است. این کمک ها در حالی بوده که جـنگ در سوریه آغاز شده بود.
«اریـک اولـسن» مدیـر عامـل شـرکت «لافـارژ» از ارتـکاب و وقوع چنین تخلفـات غـیرعمـدی و غیرقابـل قبـول توسط گـروه تحت مدیریت وی ابـراز تاسف کرده است. خبـرنگار شبکه تلـویـزیونی فـرانس بیست و چهـار در گـزارشی اختصاصی گفت:« در حالی که در ماه مـارس سال دو هـزار و دوازده میـلادی جنگ در سـوریه آغـاز شده بود و بسیاری از شرکت ها و کارخانجات فـرانسوی تصمیم به تـرک این کشور می گیرند؛ با این وجود شـرکت «لافـارژ» در این کشـور باقی می ماند؛ چراکه مسئولان این شـرکت تمایل به باقی ماندن در سوریه و حفظ روند تولیدات خود را دارند. این شرکت با گروه های مبارز متعددی از جمله سازمـان داعـش وارد مذاکـره می شود و در ازای آزادی رفت و آمـد پرسنل و کارکنان و تجهیزات این شرکت در جـلابیه، شـرکت «لافـارژ» مظنون به واریـز مبـالغ هنگفتی به این گـروه ها در فاصله بین سال های دو هـزار و سیـزده تا دو هـزار و چـهارده مـیلادی است.به اعتقاد دستـگاه قضـایی فـرانسهاین مبالغ شامل میلیـون ها یـورو می باشد.
این موضوع در سال دو هـزار و سیـزده میـلادی توسط جمعی از روزنامه نـگاران بر مـلا می شود. تحقیقات این رسـوایی را آشکار می کند و در ماه سپتـامبر، وزارت اقتصـاد فـرانسه، شکایتی را علیه این شرکت تسلیم دستـگاه قضـایی این کشـور می کند و بر این اساس تحقیقـات مقـدماتی در این زمینه آغاز می شود. در ماه نـوامبر، دو سـازمان غیـردولتی نیز شکایتی را علیه «لافـارژ» تنظیم می کنند. در نهم ماه ژوئن دو هـزار و هفـده میـلادی، دادستانی پـاریس از شـکایت دیگری با اتهام «تامین مـالی تـروریسم در سـوریه» خـبر می دهد و تحقیقات قضـایی در این زمینه نیز آغاز می شود. هشت تن از کارکنان و مدیـران این شرکت تحت بازجویی قرار می گیرند. یک سال بعد «لافـارژ» با اتهاماتی نظیر «همدستی در جنایت علیـه بشریت»، «تامیـن مالی یک سازمـان تـروریستی»، «به مخاطـره اندختن زندگی دیگـران»، «نقض تحـریم ها» روبرو و همچنان تحت تعقیب قضـایی قرار می گیرد. دستگاه قضـایی فـرانسه سرانجام اتهام «همـدستی در جنـایت علیه بشـریت» را لغو می کند ولی همچنان سایر اتـهامات تحت رسیـدگی قرار دارد. «لافـارژ»،یک شـرکت صنعتی فـرانسوی است، که در زمینه تولید و عرضه چهار محصـول سیمان، سنگدانه، بتن و گچ به صورت عمـده فعـال می‌باشد. این شـرکت به عنوان بزرگتـرین تولیدکننـده سیمـان در جهان شناخته می‌شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما،تاریخ انتشار:17آبان1398،کدخبر:2566473،www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین