پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۴۴۵۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
برخی دانشجویان افغانستانی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از اخراج و حذف واحد ۲۰۰ همکلاسی خود خبر دادند که خبرگزاری دانشجو پیگیر این مسئله شد. پرداخت شهریه از آن دست کار‌هایی است که معمولا برای قشر دانشجو کار ساده‌ای نیست و افزایش و تغییر نرخ آن در هر دانشگاهی همواره با حاشیه‌هایی روبه‌رو است البته این مسئله تنها شامل حال دانشجویان ایرانی نمی‌شود و حاشیه‌ها حتی برای دانشجویان بین‌المللی نیز مطرح می‌شود.به عنوان مثال همین چند ماه پیش بود که تعدادی از دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی نسبت به هزینه‌های بالای شهریه دلاری خود اعتراض کردند و با پیگیری‌های مستمر از مسئولان دانشگاه گزارش‌هایی را در این خصوص منتشر کردیم.

شعار سال: پرداخت شهریه از آن دست کار‌هایی است که معمولا برای قشر دانشجو کار ساده‌ای نیست و افزایش و تغییر نرخ آن در هر دانشگاهی همواره با حاشیه‌هایی روبه‌رو است البته این مسئله تنها شامل حال دانشجویان ایرانی نمی‌شود و حاشیه‌ها حتی برای دانشجویان بین‌المللی نیز مطرح می‌شود.

به عنوان مثال همین چند ماه پیش بود که تعدادی از دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی نسبت به هزینه‌های بالای شهریه دلاری خود اعتراض کردند و با پیگیری‌های مستمر از مسئولان دانشگاه گزارش‌هایی را در این خصوص منتشر کردیم.

این ماجرا در حالی است که طی دو روز گذشته برخی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از خبرگزاری دانشجو درخواست کردند تا مجددا پیگیر پرداخت شهریه‌های سنگین و اخراج حدود ۲۰۰ دانشجوی خارجی این دانشگاه باشد.

یکی از دانشجویان افغانستانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص شهریه دانشجویان خارجی گفت: دانشجویان افغانی رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی باید شهریه را دلاری پرداخت کنند، ولی طبق نوسانات ارز وزارت بهداشت نامه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کرد که دانشجویان افغانستانی مقیم ایران می‌توانند شهریه تحصیلی را با نرخ دلار دولتی (۴۲۰۰ تومانی) پرداخت کنند.

این دانشجو افزود: این قانون را بیشتر دانشگاه‌های علوم پزشکی از جمله تهران و شیراز اجرایی کردند، اما دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اجرا نکرده و ما باید شهریه را به دلار آزاد پرداخت کنیم.

موضوع حیرت‌آور و تعجب‌برانگیزی که از سوی این دانشجو مطرح شد اخراج و حذف واحد درسی حدود ۲۰۰ دانشجوی افغانستانی این دانشگاه به دلیل تاخیر در پرداخت شهریه بود که ما را بر آن داشت تا چنین صحبتی را از مسئولان دانشگاه پیگیری کنیم.

 
ماجرای اخراج ۲۰۰ دانشجوی خارجی علوم پزشکی شهیدبهشتی چیست؟

طی پیگیری خبرنگار ما از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و مطرح کردن این ماجرا، بخش روابط عمومی ضمن پیگیری از مسئولان آموزشی و بین‌الملل دانشگاه چنین موضوعی را رد و اعلام کرد: تاکنون حتی یک دانشجو هم بنا بر هر دلیلی مثل عدم پرداخت شهریه، حذف واحد یا سنوات از این دانشگاه اخراج نشده است و حتی شرایط ادامه تحصیل و ثبت‌نام برای برخی از دانشجویان افغانستانی که شهریه خود را پرداخت نکرده‌اند، فراهم شده است.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی افزود: به تمام دانشجویانی که شهریه‌شان را پرداخت نکردند، تذکر داده شده، اما آن‌ها اخراج نشده‌اند و دانشگاه تلاش دارد با توجه به تغییرات نرخ ارز و مشکلات به وجود آمده برای آنها، همراه این دانشجویان باشد.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی مشکل پیش‌روی دانشجویان افغانستانی پرداخت شهریه دلاری آن‌ها است که این مسئله طبق مصوبه هیئت امنای دانشگاه انجام می‌گیرد. درواقع دانشگاه‌های علوم پزشکی با توجه به آنکه هیئت امنایی اداره می‌شوند، تصمیم‌گیری‌های پرداخت شهریه برعهده آن‌ها قرار دارد و مصوبه آنها لازم‌الاجراست.

سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار 20 آبان    98، کد خبر:   803809، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
0
0
دانشگاه می تونه منبع درآمد برای دانشجویان ایجاد کنه تو خود دانشگاه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
0
1
به نظرم دانشجوها قشر آسیب پذیری هستن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین