پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۴۵۱۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
معاون علمی آستان قدس رضوی گفت: نوع نگاه مسؤولان آموزش عالی به نحوی است که فکر می‌کنند کیفیت مدرک دانشجوی دکتری در ارائه مقالات آی اس آی است، درحالی که ده‌ها راه مختلف به جزمقاله آی اس آی وجود دارد.

شعار سال: مخاطبان سامانه فارس‌من در ارتباط با این سامانه از فشار دانشگاه‌ها مانند دانشگاه شهید بهشتی به دانشجویان دکتری برای چاپ مقاله آی اس آی با وجود تحریم خبر دادند و خواستار پیگیری اهمیت ارائه مقاله آی اس آی برای کسب مدرک در مقطع دکتری شدند.

در این باره با محمد مهدی‌نژادنوری معاون علمی آستان قدس رضوی و معاون پژوهش و فناوری اسبق وزیر علوم گفت‌وگو کردیم.

مهدی‌نژادنوری گفت: وقتی ما در ایران می‌بینیم کشورهای خارجی دشمنی می‌کنند و مقالاتی که ما می‌فرستیم منفعتی به حال آنها ندارد، عقل ایجاب می کند تا چاره ای بیندیشیم که چگونه مقالاتی باکیفیت و در خدمت جامعه داشته باشیم و اینکه بحث‌های علمی ما راضی کننده باشد.

وی افزود: طی جلسه ای که با مسؤولان دانشگاه فردوسی مشهد داشتیم، این مسأله مطرح شد که اساتید دانشگاه‌ها کمتر به مقالات آی اس آی توجه کنند و مقالاتی ارائه دهند که نیازی را از جامعه حل و آن ها را جایگزین مقالات آی اس آی کنند، یک تصمیم به همین سادگی می تواند تحولی را در رویه ها ایجاد و ما را به اهداف نزدیک کند.
معاون علمی آستان قدس رضوی گفت: متاسفانه افرادی که عنان اختیار در دست آنهاست نوع نگاهشان به نحوی است که فکر می کنند کیفیت در مقالاتی است که در آی اس آی به چاپ می رسد، درحالی که ده‌ها راه مختلف به جز مقاله آی اس آی وجود دارد.

مهدی نژادنوری در رابطه با عدم استفاده از مقالات در ایران گفت: از جمله دلایلی که از مقالات در جامعه استفاده نمی‌شود، عدم اعتماد به خود و عدم شجاعت علمی است، ما باید مقالات را در داخل با کیفیت بالا به چاپ برسانیم چه بسا این امر موجب می‌شود دنیا زبان فارسی را یاد بگیرد.مهدی‌نژاد نوری با بیان اینکه ما باید خودمان را تقویت کنیم و سرآمد جهان باشیم، اذعان کرد: مشکل ما این است که به خودمان اعتماد نمی کنیم، اگر مقالات ما توسط سه داور با کیفیت ارزیابی شود به اندازه یک مقاله آی اس آی اعتبار دارد.

* اگر همیشه از مقالات آی اس آی استفاده کنیم نمی‌توانیم از نظر علمی سرآمد باشیم

وی افزود: اگر ما همیشه از مقالات آی اس آی استفاده کنیم نمی‌توانیم از نظر علمی سرآمد باشیم، ما باید نیازهای خودمان را برطرف کنیم و نباید هر بلایی که دیگران می‌خواهند بر سر ما بیاورند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 24 آبان 98، کد مطلب: 13980824000186: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
0
1
این مقالات هم فقط خاک می خورن و هیچ جایی ازشون استفاده نمیشه
اگه واقعا از این مقالات استفاده می کردن دانشجوها هم انگیزه کافی داشتند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین