پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۵۹۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
دادستانی رژیم صهیونیستی سرانجام بعد از ماه‌ها کش و قوس، رسما نخست‌وزیر این رژیم را به تقلب، دریافت رشوه و سوءاستفاده از اعتماد عمومی متهم کرد.
شعار سال : «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که از ماه‌ها پیش درگیر چند پرونده قضایی است، روز پنجشنبه رسما با سه اتهام روبه رو شد. به نوشته روزنامه «هاآرتص»، دادستانی رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتانیاهو به تقلب، دریافت رشوه و سوءاستفاده از اعتماد عمومی متهم شده است. دادستانی رژیم صهیونیستی با ارسال نامه‌هایی به وکیل نتانیاهو و رئیس‌پارلمان این رژیم، خواستار آغاز سلب مصونیت پارلمانی نتانیاهو شده است. نتانیاهو ۳۰ روز فرصت دارد تا به صدور درخواست سلب مصونیت، اعتراض کند.
پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده درخصوص فساد دولتی و مالی علیه نخست‌وزیر خود تشکیل داده و طی یک سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است. اولین مورد موسوم به «پرونده ۱۰۰۰» است که در آن نتانیاهو به دریافت مستقیم رشوه و رانت‌‌خواری متهم است. پرونده دوم فساد مالی نتانیاهو موسوم به «پرونده ۲۰۰۰» درباره سوءاستفاده از قدرت و جایگاه خود جهت تحت فشار قرار‌دادن «آرنون موزس» صاحب‌امتیاز نشریه «یدیعوت آحارونوت» برای ارائه پوشش بهتر از اخبار نخست‌وزیری است. او همچنین در «پرونده ۴۰۰۰» متهم است به «شائول ایلوویچ» مالک شرکت «بِزِک» میلیون‌ها دلار تسهیلات مالی پرداخت کرده تا پایگاه خبری «واللا» وابسته به این سرمایه‌دار صهیونیست از او و همسرش حمایت رسانه‌ای بهتری داشته باشد.
تصمیم دادستانی برای صدور کیفرخواست علیه نتانیاهو در حالی اتخاذ شده که روند تشکیل کابینه در فلسطین‌اشغالی به بن بست رسیده و احتمال دارد که رژیم صهیونیستی وادار شود برای سومین بار در کمتر از یک سال، انتخابات عمومی برگزار کند. هرچند بر اساس قانون نتانیاهو هنوز هم می‌تواند در این انتخابات شرکت کند، اما صدور اتهام علیه وی هم به اعتبار او خدشه وارد می‌کند و هم می‌تواند آینده حضور وی در سمت نخست‌وزیری را مبهم کند، چراکه نهایتا در صورت صدور حکم علیه نتانیاهو او باید از این سمت کنار رود.
پس از این اتفاق، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد از سمتش استعفا نخواهد داد. نتانیاهو در یک نطق تلویزیونی گفت:« این اتهامات براساس مسائل ساختگی و یک روند تحقیقات مشکوک و مغرضانه مطرح شده است. من کماکان طبق نص قانون همچنان نخست‌وزیر هستم و از سمت خود کناره‌گیری نخواهم کرد.» برای نخستین بار در تاریخ رژیم صهیونیستی است که دادستانی این رژیم، نخست‌وزیری که همچنان در این پست است را به فساد مالی و ارتشا متهم می‌کند. بعد از اعلام جرم رسمی علیه «بنیامین نتانیاهو» و امتناع وی از استعفا، حزب «آبی‌وسفید» روز جمعه خواستار استعفای او از تمام پست‌های وزارت شد. به نوشته روزنامه «هاآرتص» گانتس با ارسال دادخواست رسمی به دیوان عالی رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: «طبق قوانین، یک وزیر که علیه وی اعلام جرم شده، نمی‌تواند سر کار باقی بماند و به همین دلیل نتانیاهو باید ملزم شود که فورا پست‌های متعدد وزارت در دولت را ترک کند».
اعدام سیاسی نتانیاهو
در واکنش به متهم شدن نتانیاهو، سردبیر روزنامه اینترنتی رأی الیوم، متهم شدن رسمی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از سوی دادستان کل این رژیم را به منزله صدور حکم اعدام سیاسی نتانیاهو دانست و احتمال داد وی برای فرار از این وضعیت، رژیم صهیونیستی را وارد جنگ کند. عبدالباری عطوان این را هم نوشت که تصمیم دادستان اسرائیل ضربه‌ای محکم نه فقط به نتانیاهو بلکه به متحدان عرب و آمریکایی او محسوب می‌شود که برای طولانی‌تر کردن دوره زمامداری نتانیاهو و نرفتن او به زندان دست به هر کاری زدند. به ویژه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که نتانیاهو را در هدایای سیاسی مسموم غرق کرد که تازه‌ترین آنها، قانونی دانستن شهرک ‌سازی در سرزمین‌های‌اشغالی است. از سوی دیگر، مروان بشاره، تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی اعلام کرد اعلام اتهام فساد علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی توسط دادستان کل اسرائیل، به آینده سیاسی او پایان می‌دهد. روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز نیز در گزارشی نوشت که آنچه رخ داده، آینده سیاسی نتانیاهو را در ابهام قرار‌داده و بی‌ثباتی سیاسی این رژیم را که قریب به یکسال است در بحران تشکیل کابینه به سر می‌برد، تشدید کرده است.
شکست بنی گانتس
خبر دیگر اینکه بنی‌گانتس رقیب نتانیاهو نیز نتوانست موفق به تشکیل کابینه شود و مسئولیت انتخاب نخست‌وزیر اسرائیل به پارلمان این رژیم سپرده شد. در واقع پس از شکست بنیامین نتانیاهو و بنی‌گانتس در تشکیل دولت، برای اولین بار در تاریخ رژیم‌اشغالگر قدس، اعضای کنست، رووین ریولین رئیس‌رژیم را توصیه می‌کنند که یکی از همکارانشان در کنست را مامور تشکیل دولت جدید کند. ریولین روز پنجشنبه به یولی ادلشتین رئیس‌کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی اطلاع داد که هیچ کدام از دو نامزد تشکیل دولت (نتانیاهو و گانتس) موفق به این کار نشدند و اعضای کنست، 21 روز مهلت دارند تا نخست‌وزیر را از میان همکارانشان در کنست انتخاب کنند. عضو کنست که نامزد تشکیل دولت جدید می‌شود، باید موافقت اکثریت 61 عضو کنست را کسب کند. ریولین دوره کنونی رژیم صهیونیستی را دوره‌ای تاریک در تاریخ این رژیم جعلی توصیف کرده است.
نظام سیاسی رژیم صهیونیستی از اواخر سال 2018 با حالت رکود روبه رو بوده و دو انتخابات کنست برگزار شده، ولی نتایج به گونه‌ای نبوده که منجر به تشکیل دولت جدید شود. بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیری که دوره نخست‌وزیری‌اش به اتمام رسیده، هم در تشکیل دولت ناکام بوده است. به هر حال در صورتی که کنست در تشکیل دولت شکست بخورد، سومین انتخابات کنست در کمتر از یک سال برگزار خواهد شد و احتمال می‌رود که زمان آن در مارس(فروردین) آینده باشد.
 
شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه کیهان ، تاریخ انتشار 1 آذر 98 ، کد خبر : 175336 ، http://kayhan.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
0
2
در هر کشوری قزعا مقامات بالا راه فراری برای خود پیدا می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
منظورت عبارت قطعا بود نه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین