پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۶۱۸۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷
طبق آمارهای منتشر شده دستکم 60 هزار تبهکار فعال عضو باند تبهکار مارا سالواتروچا و باریو 18 در السالوادور هستند.

شعارسال: السالوادور، کشوری با 6.5 میلیون جمعیت یکی از کشورهای خطرناک در جهان است.

 السالوادور با خشونت غریبه نیست. این کشور دهه 1980 درگیر یک جنگ داخلی وحشیانه شد که بیش از یک دهه ادامه داشت. از بسیاری جهات این تاریخ زیربنای تحول و رویش باندهای تبهکار در این کشور است.

میزان قتل در در السالوادور در سال 2015-2016 بیش از 100 مورد به ازای هر 100 هزار نفر بوده است که آماری به مراتب بالاتر از هندوراس و ونزوئلا دارد که هر دو 59 قتل به ازای هر 100 هزار نفر دارند.

طبق آمارهای منتشر شده دستکم 60 هزار تبهکار فعال عضو باند تبهکار مارا سالواتروچا و باریو 18 هستند.

در السالوادور افراد زیادی نیز ناپدید می شوند که در شمار کشته شدگان محسوب نمی شوند. هر ازگاهی جسدی پیدا می شود و مخفیانه و بی سر و صدا دفن می شود.

با وجود هوشیاری پلیس اما آمار قتل و کشتار در این کشور همچنان بالاست و حتی نیروهای پلیس نیز هدف حملات گروه های تبهکار قرار می گیرند.

انتخاب نجیب ابوکیله به عنوان رئیس جمهور السالوادور امیدهایی را در این کشور به ارمغان آورده است. او گفته که طی سه تا چهار سال آینده باندهای تبهکار را ریشه کن خواهد کرد.

او 31 میلیون دلار برای امنیت و نیروهای پلیس السالوادور اختصاص داده است.

دو ماه پس از انتخاب ابوکیله پلیس این کشور بیش از 5 هزار تبهکار را در سطح این کشور دستگیر کرد. شمار زیادی از این تبهکاران در 28 زندان در مناطق مختلف السالوادور زندانی و ممنوع الملاقات هستند. کلیه شبکه های ارتباطی این زندان ها با جهان خارج از زندان مسدود شده و آنان هیچ خبری از بیرون ندارند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی فرارو ، تاریخ انتشار: 3 آذر 1398 ، کدخبر:   419085 ، www.fararu.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین