پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۷۳۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۱
معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: محور مهم تفاهم‌نامه‌ها تمرکز تیم‌های خبره کارشناسی بر روی روند تصفیه فاضلاب‌ها و استفاده مجدد از آن‌ها در حوزه‌های صنعت و کشاورزی کار کنند.

شعار سال:

 معاون آب و آبفای وزارت نیرو با اشاره به امضای مجموع تفاهم نامه‌ها در وزارت نیرو گفت: با سه تفاهم‌نامه‌ای که امروز میان مدیران ارشد وزارت محیط زیست و وزارت نیرو به امضا رسید، مجموع تفاهم‌نامه‌های امضا شده میان دو طرف در سال جاری به 7 تفاهم نامه رسید.

وی افزود: کره‌جنوبی در زمینه فناوری‌های زیست‌محیطی و مدیریت آب و فاضلاب دارای تجربیات ارزشمندی است و بسیار می‌تواند در انتقال تجربیات دو طرف و تسهیل سرمایه‌گذاری در بخش‌های مربوطه مؤثر باشد.

معاون امور آب و آبفا وزیرنیرو  تصریح کرد: در زمینه محیط زیست و با توجه به تغییر شرایط آب و هوایی، کشور نیازمند اقدام‌های جدی در توجه به امور زیست‌محیطی در اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی است.

میدانی گفت: در این تفاهم نامه‌ها با انعقاد قراردادی میان شرکت آب و فاضلاب کشور و شرکت «کی واتر» و «دیلیم» کره جنوبی بر اجرای تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در کشور و کاهش هدررفت توزیع آب در بوشهر تأکید شد.

وی تصریح کرد: براساس این تفاهم نامه‌ها مقرر شد که تیم‌های خبره کارشناسی روی روند تصفیه پساب‌ها و استفاده مجدد از آن‌ها در حوزه‌های صنعت و کشاورزی کار کنند.

معاون امور آب و آبفا وزیرنیرو اظهارداشت: از آنجا که بودجه این پروژه‌ها می‌بایست از بودجه عمومی دولت تأمین شود معمولاً اجرایی کردن این پروژه‌ها کمی زمان‌بر است، با این حال به‌دنبال این هستیم که بتوانیم هر چه سریع‌تر این تفاهم‌نامه‌ها را وارد فاز اجرایی بکنیم.

وی در مورد مبلغ اجرایی کردن مفاد این تفاهم نامه‌ها، گفت: هنوز بر روی قیمت عملیات اجرایی ذکر شده در تفاهم نامه‌های مذکور توافقی و صورت نگرفته و تفاهم نامه‌های منعقد شده در این مرحله تنها تفاهم در حد کلیات است.

میدانی تصریح کرد: اکنون در مرحله اولیه اجرایی کردن این تفاهم نامه‌ها هستیم و چنانچه نرخ تسهیلات بالای 2 درصد باشد اقدام به برگزاری مناقصه خواهیم کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 18 مرداد 1395، کد مطلب:206864 : www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین