پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۷۵۴۰
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
بنابر اعلام مکانچی، برای تکرار چنین تجربه‌ای در طبیعت باید سفر به رامسر، گشت‌وگذار در ماسال و وقت‌گذرانی در طبیعت اسالم را جزو اولین برنامه‌های سفر قرار داد. بخشی از جاذبه‌های گردشگری رامسر در مازندران، دیدنی‌های ماسال در گیلان و جاذبه‌های طبیعی اسالم در تالش در ادامه مطلب آمده تا در سفر به این مناطق به‌صورت خلاصه در دسترس باشد.

شعارسال:رفتن به دل طبیعت، نگاه کردن به سبزی چمن و گوش سپردن به صدای آب و پرندگان می‌تواند هرکسی را برای ادامه زندگی پرتنش شهری مجهزتر کند.
 
 بنابر اعلام مکانچی، برای تکرار چنین تجربه‌ای در طبیعت باید سفر به رامسر، گشت‌وگذار در ماسال و وقت‌گذرانی در طبیعت اسالم را جزو اولین برنامه‌های سفر قرار داد. بخشی از جاذبه‌های گردشگری رامسر در مازندران، دیدنی‌های ماسال در گیلان و جاذبه‌های طبیعی اسالم در تالش در ادامه مطلب آمده تا در سفر به این مناطق به‌صورت خلاصه در دسترس باشد.
 
در دل کوه و دامن دریا با سفر به رامسر
 
غربی‌ترین شهرستان استان مازندران شهر رامسر است که تنکابن در مازندران و رودسر در گیلان را به هم وصل می‌کند و به دلیل داشتن فرودگاه، برای کسانی که امکان سفر با ماشین را ندارند، مناسب است. زیبایی‌های جاده‌های شمال کشور قابل‌ اغماض نیست و فرودگاه رامسر راه را برای بازدید گردشگران خارجی از رامسر هم باز کرده است. در شهر رامسر در سرتاسر شهر ساحل دریا در دسترس است و در کمترین زمان می‌توان کنار ساحل رفت... تله‌کابین رامسر هم یکی از جاذبه‌های گردشگری رامسر است که کوهنوردان را به مقصد می‌رساند.
 
جواهرده از دیدنی‌های رامسر
 
کسانی که گذرشان به روستای جواهرده نیفتاده باشد، احتمالا نام آن را از اهالی سفر زیاد شنیده‌اند؛ جایی که کمتر کسی گذرش به رامسر افتاده و آن را ندیده که در روزهای تابستان با ۳۰ دقیقه فاصله از رامسر مسافران را از هوای شرجی نجات می‌دهد و سخاوتمندانه مهمان خنکای بهاری می‌کند. در ۱۵ کیلومتری جاده جواهرده هم آبشار صفارود از دیگر دیدنی‌های رامسر است.
 
تعداد ویلا اجاره‌ای جنگلی یا ویلا ساحلی در رامسر برای اقامت زیاد است بنابراین مسافران برای اقامت در رامسر دچار مشکل نخواهند شد. خانه‌های بومگردی در روستاهای اطراف رامسر هم یکی دیگر از گزینه‌های اقامتی در شهر رامسر یا اطراف آن است. البته تجربه یک اقامت رویایی در ارتفاعات گرسماسر با فاصله ۶۰ کیلومتری از شهر رامسر جلوه دیگری به تصورات از سفر به رامسر می‌دهد.
 
ماسال شهر طبیعت و آبشار
 
جاذبه‌های طبیعی شهر ماسال ازنظر چشم‌انداز و بکر بودن شباهت زیادی با روستاهای کشور سوئیس دارند و این شباهت بعد از عکس‌های منتشر شده از این منطقه زبانزد مسافران شد؛ مناطقی با جاذبه‌های گردشگری طبیعی، پوشش مخملی و طبیعت بکر که آرزوی هر شهرنشینی است. ماسال مرتفع‌ترین شهر گیلان بعد از رودبار است.
 
دیدنی‌های ماسال
 
برخی از گردشگران، شهر ماسال را با نام شهر آبشار توصیف می‌کنند؛ آبشارهایی مثل آبشار ویوز نزدیک به ییلاق اولسبلنگاه، آبشار خون با ارتفاع بیش از ۱۵ متر، آبشار تولی نساء و آبشار رامینه با ارتفاع ۱۰ متر که از دیدنی‌های شهر ماسال هستند. ۱۷ غار بزرگ و کوچک شهر ماسال نیز از دیگر جاذبه‌های گردشگری ماسال هستند. غارهایی مثل غار باستانی خندیله پشت، غار چسلی و غار کلچال. یکی از بزرگ‌ترین غارهای ماسال، غار آویشو است که بین مناطق تالی بنه، انده چو و خماسون در بستر دره‌ای کم‌آب قرار دارد. فاصله شهر ماسال از شهر تالش ۶۰ کیلومتر است و با رشت از راه صومعه‌سرا ۵۵ کیلومتر فاصله دارد. ییلاق اولسبلنگاه هم از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در ماسال است که گردشگران ماسال در سفر به این شهر سری هم به آنجا می‌زنند.
 
برای اقامت در ماسال می‌توانید به سراغ کلبه‌های چوبی ماسال که در منطقه ییلاقات اولسبلنگاه وجود دارند؛ بروید. این کلبه‌ها لذت زندگی در کلبه جنگلی با حداقل امکانات را برای طبیعت دوستان فراهم می‌کند.
 
قدم در مسیر بهشت با سفر به شهر اسالم
 
اسالم مرکز شهرستان تالش است و اهالی این شهر به زبان تالشی صحبت می‌کنند. طبیعت اسالم آنقدر بکر و زیباست که برای بازنمایی طبیعت زیبای شهر اورشلیم، برای لوکیشن فیلم «حضرت سلیمان» بخشی از اسالم انتخاب شد. درخت‌های راش، بلوط، افرا، ممرز، گردو، توسکا، نمدار، بارانک، گیلاس و درختچه‌های زالزالک، ازگیل، گلابی و گوجه از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی هستند که در اسالم به چشم می‌آیند.
 
 
جاده اسالم به خلخال؛ جاده‌ای از خیال
 
جاده اسالم به خلخال یکی از زیباترین جاده‌های ایران است که دو استان اردبیل و گیلان را به هم وصل می‌کند، جاده‌ای که از استان گیلان آغاز و به جنوب استان اردبیل ختم می‌شود و در فصل‌های بهار و پاییز به خاطر طبیعت بکرش دیدنی‌تر است، چه در بخش جنگلی مسیر و چه در بخش ییلاقی تالش. در فصل پاییز مسیر سرسبز و بهاری که جز جاده آسفالت و کلبه‌های غذاخوری، کمترین آثار انسانی را به نمایش می‌گذارد، به جاده هزار رنگ تبدیل می‌شود، جاده‌ای که انگار اخوان ثالث بعد از دیدن آن «پادشاه فصل‌ها، پاییز» را سروده است. از دیگر ویژگی‌های جاده اسالم به خلخال، تجربه چهارفصل سال در جاده‌ای ۷۰ کیلومتری است؛ درگذر از جاده، در بخشی از مسیر هوا گرم و شرجی است، اما در ادامه روشن کردن برف‌پاک‌کن‌های ماشین به بهانه بارش باران واجب می‌شود، کمی بعد در سرمای هوا وسعت دید با چراغ‌های مه‌شکن تقویت می‌شوند و درنهایت، با تابش آفتاب عبور از چهارفصل در جاده اسالم به خلخال به پایان می‌رسد.
 
در میانه‌های جاده اسالم به خلخال ویلاهای اجاره‌ای با متراژهای متفاوت امکان رزرو به‌صورت آنلاین در سایت مکانچی را دارند. از گزینه‌های دیگر اقامتی در شهر اسالم و در جاده اسالم به خلخال، اقامت در کلبه‌های چوبی جنگلی کنار رودخانه اسالم یا ویلا داخل جنگل و کنار رودخانه با فاصله‌ای ۱۰ دقیقه‌ای از شهر اسالم و ییلاقات و ساحل گیسوم قرار گرفته‌اند.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا  ،تاریخ انتشار:    9  آذر 1398،کدخبر:   98090906015 ،www.isna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین