پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۷۷۲۳
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: روزانه تولید ۴۴ قلم کالای تولیدی کشور را در کنار قیمت ۱۰۰ قلم کالای مصرفی مردم در بازار رصد می کنیم. از ۴۴ قلم کالای تولیدی مشخص شد که به جز دو قلم (خودرو و آلومینیوم) در برخی اقلام با رشد تولید مواجه بودیم.
شعارسال: رضا رحمانی امروز در بیست و سومین سالروز روز ملی صادرات که در سالن اجلاس سران برگزار شد با اشاره به تعویق افتادن برگزاری روز ملی صادرات گفت: علاوه بر این که خواستیم این مراسم با ایام ماه صفر مصادف نشود یکی از دلایل دیگر برای به تعویق افتادن این مهم آن بود که برگزاری این مراسم به عهده اتاق بازرگانی ایران باشد و در آن زمان این شرایط وجود نداشت بنابراین به امروز موکول شد تا اتاق بازرگانی و بخش خصوصی سهم بیشتری در برگزار این مراسم داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر تمام خواسته های من در این رابطه تحقق نیافته است گفت: از سال آینده می خواهیم که اتاق بازرگانی ایران برگزار کننده این مراسم باشد.

وزیر بیان داشت: روزانه تولید 44 قلم کالای تولیدی کشور را در کنار قیمت 100 قلم کالای مصرفی مردم در بازار رصد می کنیم.

رحمانی اظهار داشت: از 44 قلم کالای تولیدی مشخص شد که به جز دو قلم (خودرو و آلومینیوم) در برخی اقلام با رشد تولید مواجه بودیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت تولید خالی در بسیاری رشته ها داریم، نصف ظرفیت تولید کاشی و سرامیک خالی است. در آرد و شرینی و شکلات هم ظرفیت خالی داریم

وی افزود: ما در عین حال که امروز با رشد مواجهیم اما ظرفیت خالی هم داریم بنابراین باید ظرفیت خالی را فعال کنیم و راه فعال سازی آنها دسترسی به منابع مالی است.

رحمانی اظهار داشت: برای فعال سازی حوزه تولید کاشی و سرامیک می توان تولید را به کشورهایی مثل پاکستان صادر کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: نظام بانکی باید تقویت شود.

وی با اشاره به نرخ ارز گفت: ما آن طور که باید از افزایش نرخ ارز در امر صادرات استفاده نکردیم در حالی که برخی صادرکنندگان می گفتند که اگر نرخ ارز کمی افزایش یابد صادرات جهشی می شود.

رحمانی بیان داشت: باید به زنجیره ها تولید تا مصرف در امر صادرات توجه شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در دوره های قبل که نرخ ارز گران شد چرا استفاده نکردیم؟ زیرا باید زیرساخت ها تقویت میشد در حالی که چنین اتفاقاتی نیفتاد.

رحمانی گفت: شاید مشکل قانونی زیادی وجود نداشته باشد اما اراده لازم است و باید بر روی اهداف متمرکز شد زیرا اگر منابع درست تخصیص یابد می توان به اهداف رسید.

وی افزود: صادرات از نظر وزنی در 7 ماهه اول سال 13 درصد افزایش بوده است.

رحمانی اظهار داشت: میزان صادرات ما به کشورهای همسایه تا سال 1400 باید دو برابر شود و از 24 میلیارد دلار به48 میلیارد دلار برسد در حالی که این میزان 2 درصد میزان واردات کشورهای همسایه است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توافقتنامه ایران و اتحادیه اوراسیا بیان داشت: این فرصت و بستر است بنابراین تشکل ها و بخش خصوصی از این فرصت استفاده کنند

وی افزود: چین 2 هزار میلیارد دلار واردات دارد و حتی تقاضا دارند که اگر کالای صادراتی کیفی داریم به آنها صادر کنیم و با بررسی ها مشخص شد که ما ظرفیت قابل توجهی برای صادرات به این کشور داریم.

رحمانی با بیان اینکه توسعه صادرات جزو 7 برنامه محوری ما است بیان داشت: ما باید باور داشته باشیم زیرا امسال و سال آینده پیشران اقتصاد ایران صادرات است البته باید صادرات ما متکی بر کالاهای کیفی باشد زیرا در غیر این صورت دروازه صادرات ما بسته می شود.

وی گفت: امیدوارم حماسه ای که مقام معظم رهبری و رئیس جمهور که همان رونق تولید و صادرات است را محقق کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از جامعه خبری تحلیلی الف  ، تاریخ انتشار: 11 آذر 1398 ، کدخبر: 3980911082 ، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین