پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۴۸۰۰۰
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور گفت: در جذب هیات علمی دانشگاه‌ها ساختار شفاف و منظمی وجود ندارد و دانشگاه‌ها با سیاسی کاری و باند بازی اقدام به جذب هیات علمی می‌کنند.

شعار سال:دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور گفت: در جذب هیات علمی دانشگاه‌ها ساختار شفاف و منظمی وجود ندارد و دانشگاه‌ها با سیاسی کاری و باند بازی اقدام به جذب هیات علمی می‌کنند.

 درودی، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور در نشست نمایندگان اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی با وزیر علوم گفت: در برخی از دانشگاه‌ها برخی جریانات دانشجویی که تفکر ضدانقلابی دارند از آزادی عمل بیشتری برای اجرای برنامه‌ها برخورداند و سخنرانانی را دعوت می‌کنند که یک طرفه به سخنرانی می‌پردازند.

وی افزود: باید تدبیری اندیشید که کرسی‌های آزاد اندیشی و مناظرات در دانشگاه‌ها با قدرت بیشتری دنبال شود و از طیف‌های مختلف در این برنامه‌ها شرکت کنند. همچنین دانشگاه‌ها باید از سنگ اندازی در مقابل کرسی‌ها دست بردارند.

درودی با بیان اینکه دانشگاه به نهاد مولد نارضایتی در جامعه تبدیل شده است، چون هر سال نسبت ورودی‌های دانشگاه به فارغ التحصیلانی که دارای شغل هستند بیشتر می‌شود و دانشجویان بسیاری بعد از فارغ التحصیلی بیکار می‌مانند، تصریح کرد: این موضوع زمانی به بحران تبدیل می‌شود که دانشجویان تحصیلات تکمیلی و مقاطع ارشد و دکتری با این آسیب روبرو شوند به گونه‌ای که به واسطه نازضایتی دانشجویان خانواده آن‌ها و به دنبال آن جامعه از دانشگاه دچار نارضایتی می‌شوند با این وجود راهکاری که به ذهن ما می‌رسد تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه است و برای این کار نیز باید زیر ساخت‌ها فراهم شود.

درودی در ادامه گفت: در جذب هیات علمی دانشگاه‌ها ساختار شفاف و منظمی وجود ندارد و بعضا دانشگاه‌ها با سیاسی بازی و باند بازی اقدام به جذب هیات علمی می‌کنند.

وی ضمن انتقاد از نظام آموزشی اساتید بیان کرد: ساختاری برای ارتقای محتوای علمی اعضای هیات علمی وجود ندارد و اساتید صرفا به چاپ مقاله‌های خارجی و ISI بسنده می‌کنند؛ به همین دلیل این موضوع فاصله بین صنعت و دانشگاه را از هم دور می‌کند، چون اساتید رغبتی برای مرتبط کردن دانش خود با صنعت ندارند و با چاپ مقاله ISI درجه علمی خود را افزایش دهند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری دانشجو،تاریخ انتشار:12آذر1398،کدخبر:809309،snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین