پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۸۶۱۴
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
درحالی که چند ماه به انتخابات مهم مجلس یازدهم باقی مانده است، کاندیداهای شرکت در این انتخابات کم و بیش فعالیت خود را آغاز کرده اند.لازم به ذکر است که هنوز فرصت زیادی تا شروع انتخابات و نام نویسی کاندیداها باقی مانده است و تا آن زمان ممکن است معادلات دچار تغییرات زیادی شود.

شعار سال: بابل با 530 هزار نفر جمعیت تنها شهرستان استان مازندران است که به تنهایی 2 نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. حوزه انتخابیه بابل همواره یکی از حوزه های پر ترافیک کاندیدا بوده است که شاهد رقابت نزدیکی در آن برای رسیدن به بهارستان بوده ایم. البته چهره هایی را از هم اکنون می توان دارای شانس بیشتری نسبت به سایرین دانست، در ادامه به معرفی اجمالی برخی کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس یازدهم در این حوزه می پردازیم. (بر اساس حروف الفبا)

لازم به ذکر است که هنوز فرصت زیادی تا شروع انتخابات و نام نویسی کاندیداها باقی مانده است و تا آن زمان ممکن است معادلات دچار تغییرات زیادی شود.

*** مهدی سعادتی بیشه سری:

استاندار سابق گیلان در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد یکی از کاندیداهای احتمالی و قدرتمند انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه بابل خواهد بود، سعادتی در انتخابات مجلس دهم نیز شرکت داشت که با بیش از 45 هزار رای در رده چهارم قرار گرفت و از راهیابی به مجلس بازماند.

*** همت الله طاهرنژاد لداری

طاهرنژاد متولد 1347 در روستای لدار از توابع بندپی بابل و دارای مدرک دکتری حقوق است و در سوابق شغلی او مناسب مختلفی را در دادگستری استان و قضاوت می توان یافت.

نفر سوم انتخابات مجلس دهم با 55 هزار رای در رقابتی نزدیک و تنها با اختلاف چند هزار رای قافله را به نیازآذری باخت و موفق به حضور در مجلس نشد و یکی از کاندیداهای پرامید در انتخابات اسفند 98 برای راهیابی به مجلس یازدهم خواهد بود.

*** سیدمجید طاهری درکاهی:

دکتر طاهری از کاندیداهای اصولگرای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می باشد که در دوره قبلی توانسته است حدود ده هزار رای از مردم شهرستان بابل دریافت نماید. از فضای موجود در محافل سیاسی به نظر می رسد طاهری در انتخابات مجلس یازدهم اقبال بیشتری نسبت به دوره گذشته داشته باشد.

*** نادر علیزاده گنجی:

علیزاده گنجی حقوقدان و فعال سیاسی شهر بابل یکی از کاندیداهای احتمالی این شهرستان می باشد، وی یکی از حامیان محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران است که در صورت انتشار لیست از سوی احمدی نژاد برای انتخابات مجلس یازدهم علیزاده یکی از افراد آن لیست خواهد بود.

*** حسن فاضلی هریکنده ای:

دکتر فاضلی یکی از کاندیداهای جوان انتخابات مجلس یازدهم در شهرستان بابل می باشد، با توجه به عملکرد مناسب وی در مدیریت تامین اجتماعی بابل و گره گشایی از مراجعه کنندگان بیمه ای اقبال مناسبی در بین جامعه کارگری و بازنشستگان کسب کرده است، فاضلی را می توان به عنوان یکی از پدیده های احتمالی انتخابات اسفند 98 در شهرستان بابل دانست.

*** احمد فاطمی:

احمد فاطمی 47 ساله دارای مدرک دکتری حقوق بین الملل از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران یکی از چهره های شاخص انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه بابل خواهد بود مشروط بر این که موفق به کسب تایید صلاحیت خود از شورای نگهبان شود. در محافل سیاسی، فاطمی را از جمله کاندیداهای شهرستان بابل می دانند که از محبوبیت بالایی در بین مردم برخوردار است. یکی از دلایل رای بالای نجفی نماینده کنونی مردم بابل در مجلس اعلام حمایت فاطمی از وی در روزهای آخر انتخابات بود.

*** علی کریمی فیروزجایی:

کریمی فیروزجایی متولد 1351 در بابل و نماینده مردم این شهر در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی و اکنون نیز دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان ایران می باشد. کریمی در صورت تایید صلاحیت یکی از شانس های انتخابات مجلس خواهد بود.

*** عابدین مومنی:

مومنی با مدرک دکتری الهیات و معارف اسلامی یکی دیگر از کاندیداهای احتمالی شهرستان بابل می باشد. وی را به عنوان فردی دانشگاهی و علمی در بابل می شناسند که در انتخابات دوره دهم مجلس نیز توانست بیش از 39 هزار رای کسب نماید.

*** علی اکبر ناصری:

علی‌اکبر ناصری نماینده ی دوره های هفتم و نهم مجلس شورای اسلامی در انتخابات مجلس دهم موفق نبود و با ریزش شدید اقبال عمومی مردم بابل همراه بود و در رده ششم قرار گرفت. این سیاست مدار اصولگرا اکنون نیز درحال فعالیت برای انتخابات مجلس یازدهم می باشد که کنشگران سیاسی بابل شانس او را در این دوره نیز بالا نمی دانند.

***علی نجفی خوشرودی:

سفیر سابق جمهوری اسلامی در قرقیزستان با سابقه طولانی در روابط بین الملل برای انتخابات مجلس دهم ابتدا از تهران کاندیدا شد و پس از تایید صلاحیت به زادگاه خود انتقالی گرفت، این سیاست مدار اهل بندپی غربی بابل متولد 1349 است و در انتخابات مجلس گذشته مورد حمایت لیست امید و وزیر خارجه قرار گرفت و در نهایت با بیش از 63 هزار رای به عنوان نفر اول حوزه انتخابیه مستقیما راهی بهارستان شد.

یکی از انتقادهایی که همواره به نجفی وارد بوده است حضور کمرنگ او در شهرستان بابل و عدم ارتباط با مردم می باشد، حال باید منتظر ماند و دید آیا اصلاح طلبان و نجفی در بابل بازهم مورد اقبال قرار خواهند گرفت؟

*** حسین نیازآذری:

سیاست مدار بابلی پس از دو دوره نماینده مردم این شهرستان در مجلس برای این دوره نیز قصد ورود به عرصه انتخابات مجلس یازدهم را دارد. وی در حال حاضر عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی می‌باشد و پیش از آن سالها سابقه فرمانداری در بابل و مدیرکلی آبفای استان تهران را در کارنامه دارد. مدرک تحصیلی نیازآذری فوق‌لیسانس مدیریت دولتی است.

نیازآذری در انتخابات مجلس دهم بیش از 58 هزار رای کسب کرد و در جایگاه دوم قرار گرفت اما رقابت به دور دوم انتخابات کشیده شد و باز هم در رقابتی نزدیک با طاهری نژاد موفق شد راهی مجلس دهم شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری استناد نیوز،تاریخ انتشار:19شهریور1398،کد خبر:8599،www.estenadnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین