پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۲۴۸۸۵۰
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
دو داروخانه در خیابان‌های پرستار و ابن سینا به دلیل گران فروشی و فروش کالای آرایشی، بهداشتی تقلبی اخطار گرفتند

شعار سال: شکایت از گران فروشی‌های برخی مراکز ارائه کننده لوازم آرایشی و بهداشتی شهر بعد از گران شدن بنزین، یکی از مواردی است که در میان پیامک‌های مردمی روزهای اخیر  به دستمان رسیده بود. برای بررسی این موضوع به همراه قاضی «جلیلی» رئیس شعبه یک سیار تعزیرات استان و «فرخنده» و «بیک» بازرسان سازمان صمت خراسان رضوی و اتاق اصناف مشهد ابتدا  به سراغ یکی از این مراکز فروش می‌رویم، که در پیام‌های مردمی از آن نام برده شده بود.
 

سعی برای خارج کردن اقلام قاچاق از فروشگاه
در بدو ورودمان به این مرکز فروش لوازم آرایشی ، یکی از فروشندگان که خودرا فرزند مالک فروشگاه معرفی می‌کند، این ادعا را مطرح می‌کند که تا کنون هیچ اعتراضی مبنی بر گران فروشی نداشته‌اند و علاوه بر آن، هیچ کالای تقلبی یا قاچاق هم در مجموعه فروشگاه‌های شان به فروش نمی‌رسانند اما  پس از بازرسی‌هایی که توسط بازرسان انجام می‌شود، این دو ادعا به طور کامل رد می‌شود. نکته عجیب آن که به هنگام بازرسی، تعدادی از کارمندان فروشگاه تلاش می‌کنند به صورت مخفیانه از خروجی دیگر این واحد صنفی مقادیر زیادی لوازم آرایشی را خارج و به محل دیگری منتقل کنند. این فروشگاه معروف چندین شعبه کوچک‌تر نیز  دارد که حضور بازرسان در شعبه اصلی، باعث می‌شود دیگر شعب آن نیز دست به کار شوند و به خارج کردن برخی کالاها از فروشگاه اقدام کنند. فروشندگان با این خیال که بازرسان متوجه خروج کالاها نشده‌اند در چند مرحله به کارشان ادامه می‌دهند. با این حال در این بازرسی و مراجعه به واحدهای دیگر این فروشگاه، مقادیر زیادی اقلام آرایشی و بهداشتی قاچاق کشف می‌شود. اقلامی که اگر چه بارها توسط بازرسان دستور جمع آوری آن‌ها صادر شده بود اما فروشنده و مسئولان این فروشگاه‌ها با بی تفاوتی به فروش آن‌ها اقدام می‌کردند. در نهایت بنا به دستور بازرس سازمان صمت و قاضی جلیلی، برخی از اقلامی که به صورت پنهانی توسط کارمندان این فروشگاه خارج شده بود به محل بازگردانده شد.

محرز شدن گران فروشی
همچنین پرونده تخلف این فروشگاه ثبت، تمامی کالاهای جمع آوری شده توقیف و به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان منتقل می‌شود. در ادامه وقتی درباره گران فروشی این واحد صنفی از فرخنده بازرس اتاق اصناف مشهد سوال می‌کنیم اعلام می‌کند:علاوه برفروش کالاهای قاچاق پس از انجام بررسی‌ها گران فروشی در برخی از کالاها توسط این فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی محرز شده است.

اخطار تعزیرات به متخلفان
در این باره قاضی جلیلی ضمن اخطار به واحدهای متخلف در زمینه گران فروشی و فروش کالای قاچاق می‌گوید: متاسفانه برخی افراد راجع به هشدارها بی تفاوت هستند و تصور می‌کنند این موضوع فقط در حد یک اخطار باقی می‌ماند، ما به واحدها اخطار می‌دهیم که به محض مشاهده این تخلفات و هر نوع تخلف دیگری به شدت با متخلفان برخورد می‌کنیم. وی در ادامه ضمن اشاره به گشت مشترک «گران نمی‌خریم» خاطر نشان می‌کند: در گشت مشترک روزنامه خراسان، تعزیرات حکومتی، سازمان صمت و اتاق اصناف مشهد بعد از بررسی چند مرکز فروش لوازم آرایشی، گران فروشی‌هایی در این واحدها محرز و از برخی از واحدها مقادیری لوازم آرایشی قاچاق کشف شد. پس از درج تخلفات، پرونده برای رسیدگی به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارسال می‌شود و علاوه بر ضبط کالاهای کشف شده، در نهایت پرونده به سرعت برای  صدور رای به اداره کل تعزیرات ارسال می‌شود.

کشف لوازم آرایشی و بهداشتی از دو داروخانه در شهر
علاوه بر بازرسی از این فروشگاه، فروش لوازم آرایشی و بهداشتی در برخی از داروخانه‌های شهر را نیز مورد بررسی قرار می‌دهیم.  در مراجعه به دو داروخانه در نقاط مختلف شهر مقادیری کالای آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی کشف می‌شود.  اولین داروخانه در خیابان ابن سینا، یکی از داروخانه‌هایی است که کالاهای تقلبی و قاچاق در آن کشف می‌شود. در داروخانه دوم واقع در خیابان پرستار نیز، بازرسان حاضر در گشت «گران نمی‌خریم»، علاوه بر تخلف عرضه کالای تقلبی و قاچاق گران فروشی را محرز می‌دانند و برای متخلفان پرونده تشکیل می‌شود. «بیک» کارشناس مبارزه با کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به کالاهای قاچاق و تقلبی کشف شده در این داروخانه‌ها می‌گوید : برخی افراد با توجه به این که داروخانه‌ها مراکزی قابل اعتماد برای مردم هستند، با سوء استفاده از این اعتماد، به عرضه کالای قاچاق و تقلبی در این مراکز اقدام می‌کنند، در حالی که برخی از این کالاها سلامتی مردم را تهدید می‌کند.

اخطار پلمب به دو داروخانه در مشهد
وی می‌افزاید : یکی از راه‌های فرار دیگر برخی از این شرکت‌ها استفاده از برچسب‌های تقلبی روی کالاهاست. برخی شرکت‌های پخش، کالاهایی  را به صورت قاچاق وارد می‌کنند و برای فرار از قانون، برچسب محصول دیگری را روی این محصول می‌زنند. پس از چند ساعت بازرسی به عمل آمده، پرونده گران فروشی و عرضه کالای تقلبی مربوط به تخلف این داروخانه‌ها تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات استان ارسال می‌شود.  قاضی جلیلی نیز علاوه بر اخطار و دادن مهلت 24 ساعته به داروخانه گران فروش برای اصلاح این کار، دستور توقیف تمامی کالاهای آرایشی و بهداشتی قاچاق تقلبی این دو داروخانه را صادر می‌کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه خراسان نیوز، تاریخ انتشار -، شماره: 680117

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین