پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۹۴۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۳
استان هرمزگان ظرفیت‌های بسیار متنوعی در حوزه پرورش انواع ماهیان دارد و در سالیان گذشته طرح‌های بسیاری در حوزه آبزی‌پروری در این استان به بهره‌برداری رسیده است.سید محمود سجادی یکی از کارآفرینان و سرمایه‌گذارانی است که با 17میلیارد سرمایه، بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در هرمزگان را با 48 استخر در شهرستان رودان راه‌اندازی کرده است.

شعار سال:استان هرمزگان ظرفیت‌های بسیار متنوعی در حوزه پرورش انواع ماهیان دارد و در سالیان گذشته طرح‌های بسیاری در حوزه آبزی‌پروری در این استان به بهره‌برداری رسیده است.

یکی از صنایعی که همواره ضمن ایجاد اشتغال، درآمد مناسبی را نیز برای صاحبان سرمایه تضمین می‌کند ورود به عرصه پرورش ماهی و میگو است.

در سالیان اخیر هرمزگان به سمت توسعه مزارع پرورش ماهی در قفس و مزارع تولید میگو رفته است، به نحوی که پیش‌بینی می‌شود این استان به‌عنوان قطب ماهی و میگوی کشور معرفی شود.

اما در این میان برخی سرمایه‌گذاران به راه‌اندازی مزارع پرورش ماهی در قفس اکتفا نکرده‌اند و با ایده‌ای نو گام‌هایی در مسیر پرورش ماهی خاویاری در هرمزگان برداشته‌اند.

با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان رودان و مساعد بودن شرایط برای آبزی‌پسیروری، واحدهای پرورش ماهیان خاویاری برای نخستین‌بار در استان هرمزگان در رودان راه‌اندازی شده‌اند.

سید محمود سجادی یکی از کارآفرینان و سرمایه‌گذارانی است که با 17میلیارد سرمایه، بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در هرمزگان را با 48 استخر در شهرستان رودان راه‌اندازی کرده است.

این کارآفرین و سرمایه‌گذار اظهار داشت: کلنگ احداث این مزرعه که در دو فاز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، بهمن‌ماه سال گذشته به زمین زده شد.

وی با تأکید بر اینکه ضریب رشد و وزن‌گیری ماهی در هرمزگان نسبت به شمال کشور بسیار بالاتر است، افزود: برای این مزرعه 20هزار قطعه ماهی پیش‌بینی شده که از این تعداد 10هزار قطعه خریداری و 4هزار قطعه در این استخرها رها شده‌ و 6هزار قطعه نیز از شمال کشور در حال ارسال به رودان است.

بهره‌بردار و سرمایه‌گذار مزرعه ماهیان خاویاری گفت: در این مزرعه ماهیان خاویاری از جمله فیل ماهی، اوزون برون، سیبری و برخی ماهیان گرم‌آبی از جمله کپور به‌طور آزمایشی رهاسازی شده‌اند.

وی از تعبیه تصفیه‌خانه در این مزرعه به‌منظور جلوگیری از هدر رفت آب خبر داد و گفت: 95درصد آب استخرها در این مجموعه با تعبیه تصفیه‌خانه به چرخه مجدد باز می‌گردد و به این وسیله از هدر رفت آب جلوگیری می‌شود.

سجادی گفت: پیش‌بینی می‌شود از این مزرعه 100 تن گوشت ماهی و 10 تن خاویار برداشت شود.

در ادامه گزارش بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری هرمزگان را مشاهده خواهید کرد:

تعداد بازدید : 30

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار:20آذر1398،کد خبر:2157248،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0
0
انوقت این خاویار هم صادر میشه یا خود مردم می تونن ازش استفاده کنن مثل انواع ماهی های دیگه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین