پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۴۹۸۲۰
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
نمایندگان مردم در خانه ملت طرح ساماندهی کارکنان قراردادی دانشگاه پیام نور را به صورت اولویت دار بررسی خواهند کرد.

شعارسال: نمایندگان در نشست علنی روز (سه‌شنبه، 19 آذرماه) مجلس شورای اسلامی با بررسی اولویت دار طرح ساماندهی کارکنان قراردادی دانشگاه پیام نور با 102 رأی موافق، 49 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 192 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در این نشست رسول خضری به عنوان پیشنهاد کننده بررسی اولویت دار طرح مذکور گفت: در شرایط کنون 488 مرکز پیام نور به فعالیت و تلاش شبانه روزی می پردازند، حال با تصویب طرح مذکور وضعیت نیروهای قراردادی معین پیام نور به پیمانی و رسمی تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: اکثر مراکز دانشگاه پیام نور در شهرهای محروم قرار دارند، از طرف دیگر از سال 95 بحث همسان سازی حقوق پرسنل قراردادی دانشگاه های پیام نور با کارکنان پیمانی صورت گرفته و این افراد در شرایط کنونی دارای شماره شناسه رسمی استخدامی هستند.

در ادامه این نشست سیدعلی ادیانی به عنوان مخالف پیشنهاد بررسی اولویت دار طرح ساماندهی کارکنان قراردادی دانشگاه پیام نور گفت: به نظر من این مسئله در شرایط کنونی اولویت اصلی کشور نیست، از این رو آیا اولویت کشور مسائل معیشتی مردم بوده یا تبدیل وضعیت برخی از پرسنل یک سازمان؟

وی ادامه داد: طرح ساماندهی کارکنان قراردادی دانشگاه پیام نور مغایر با سیاست های ابلاغی رهبری، برنامه ششم توسعه، اصول 75 و 126 قانون اساسی و مخالف با قوانین مالی دولت است.

در ادامه همچنین حسن کامران دستجردی به عنوان موافق پیشنهاد بررسی اولویت دار طرح مذکور گفت: به نظر من نباید فرصت سوزی کرد، درست است که در شرایط کنونی در کشور پرسنل قرارداد موقت زیاد مشغول فعالیت هستند، اما باید فرصت را مغتنم شمرده و طرح مذکور را بررسی و تصویب کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به عملکرد نامناسب دولت در ارائه لایحه دائمی خدمات کشوری گفت: دولت در شرایط کنونی لایحه مذکور را به صورت آزمایشی اجرایی می کند، به نظر من دولت مدافع عدالت نیست و همراه با تبعیض بوده، زیرا در لایحه دائمی خدمات کشوری که مجلس بسیار بر روی آن کار کارشناسی کرد، قراردادهای موقت تعیین تکلیف می شد، اما دولت دبه کرد.

خبر مورخ 29 اردیبهشت 98

بابایی صالح در تشریح دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس: طرح تبدیل وضعیت کارکنان دانشگاه پیام نور تصویب شد

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس از تصویب طرح تبدیل وضعیت کارکنان دانشگاه پیام نور در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

روح‌اله بابایی صالح در تشریح دستور کار امروز (یکشنبه، 29 اردیبهشت ماه )کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح ساماندهی کارکنان قراردادی دانشگاه پیام نور با حضور رئیس این دانشگاه خبر داد و گفت: کارکنان دانشگاه چندین سال بوده که به صورت قراردادی مشغول و خواهان تبدیل وضعیت خود به رسمی بودند که در نهایت این طرح در نشست امروز تصویب شد.

خبر 19 دی 97

این طرح در جلسه علنی 275 مورخ 19/10/1397 به صورت عادی مطرح گردید و به صورت عادی اعلام وصول گردید.

مقدمه (دلایل توجیهی):

دانشگاه پیام نور دارای حدود 5 هزار نفر عضو غیرهیئت علمی (کارمند) قراردادی می باشند که غالبا بیش از 3 سال ساقه همکاری داشته و واجد حداقل سنوات لازم برای تبدیل وضعیت برابر آیین نامه استخدامی جاری دانشگاه می باشند. این در حالیست که اعضای مذکور در بیش از 4000 مرکز واحد آموزشی با حداقل امکانات ممکن در جهت رشد و اعتلای آموزش عالی به ویزه در مناطق محروم فعالیت می نمایند و علیرغم اخذ شناسه معتبر از سامانه کارمند ایران مورد تأیید سازمان اداری و استخدامی کشور متأسفانه موفق به طی فرایند تبدیل وضعیت استخدامی نشده اند و با توجه به حذف سایر فرصت های شغلی و عدم احراز شرایط حداقل از نظر سنی کماکان فاقد امنیت شغلی هستند. لذا با منظور ساماندهی وضعیت استخدامی ایشان و همچنین ایجاد زمینه حفظ، نگهداری و افزایش بهره وری سرمایه های انسانی موجود طرح زیر تقدیم می گردد.

اعتبار لازم برای پرداخت حقوق و مزایای اعضای مذکور از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه پیام نور تعیین شده و هیچگونه بار مالی برای دولت ندارد، زیرا این طرح صرفاً در مقام تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان قراردادی دانشگاه است و در صورت پیمانی شدن آنان، هیچگونه افزایش حقوق و مزایا برای آنان به صورت مستقیم و غیرمستقیم در پی نخواهد داشت.

ماده 1- کلیه کارکنان قراردادی انجام کار مشخص (معین) دانشگاه که دارای حداقل 5 سال سابقه همکاری و پرداخت بیمه در دانشگاه پیام نور هستند، در شمول این طرح می باشند.

ماده 2- دانشگاه پیام نور مکلف است نسبت به تعیین و تخصیص پست سازمانی متناسب به اعضای قراردادی در قالب تشکیلات تفصیلی مراکز/ واحدهای تابعه از محل پست های سازمانی بلاتصدی مصوب اقدام نماید.

ماده 3- حقوق و مزایای کارکنان تخصیص یافته در پست های سازمانی تعیین شده مطابق کارکنان رسمی، پیمانی از لحاظ تعیین پایه های خدمتی، رتبه شغلی و سایر شاخص های تعیین حقوق و مزایا محاسبه و از محل درآمد اختصاصی دانشگاه قابل پرداخت خواهد بود.

ماده 4- اعضای قراردادی تخصیص یافته در پست های سازمانی در صورت دارا بودن شناسه معتبر در سامانه کارمند ایران (مورد تأیید سازمان اداری و استخدامی کشور) و احراز شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در آیین نامه استخدامی دانشگاه به پیمانی تبدیل وضعیت خواهند شد.

تبصره- اعضای واجد شرایط پس از شرکت در آزمون داخلی، مصاحبه و در صورت پذیرش پس از اخذ ردیف استخدامی از سازمان اداری و استخدامی کشور به پیمانی تبدیل وضعیت خواهند شد.

ماده 5- اولویت های تبدیل وضعیت برای نیروهای قراردادی بر اساس مفاد بند (ذ) ماده (21) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و بند (ج) ماده (87) قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و شاغلین مراکز و واحدهای مستقر در استان های مرزی، مناطق جنگی و کمتر توسعه یافته تعیین می گردد.

ماده 6- مجوز و پست سازمانی تخصیص یافته به اعضای قراردادی مشمول این طرح بانام بوده و امکان جابجایی اعضا از پست های تخصیص یافته صرفاً در واحد یا مرکز تعیین شده امکان پذیر خواهد بود.

ماده 7- پیمان نامه کارکنان مذکور صرفاً یکساله بوده و دانشگاه مکلف است در پایان هر سال در صورت کسب حداقل امتیازات ارزیابی عملکرد توسط عضو، نیاز دانشگاه و تأمین اعتبار نسبت به تمدید آن به مدت یکسال دیگر اقدام نماید.

ماده 8- اِعمال آثار استخدامی مدرک تحصیلی مشمولین این طرح که بدون استفاده از مأموریت آموزشی و با هزینه شخصی و خارج از ساعات اداری اخذ نموده اند، در صورت پیش بینی در شرایط احراز پست سازمانی تخصیص یافته صرفاً در قالب مدارک تحصیلی تعیین شده به عنوان سقف و کف مصوب قابل انجام خواهد بود.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت شناسنامه قانون ، تاریخ انتشار: 19آذر1398 ، کدخبر: 5223: shenasname.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین