پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۴۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
آیا رهبری کاخ سفید برای هرگام ایران درمسیر کاهش تنش یک امتیاز مادی می دهد یا اینکه برخی از اقدامهای دولت آمریکا زیر فشار جامعه جهانی است و برای فرار از اتهام رفتار ضد انسانی ؟

شعار سال: آیا رهبری کاخ سفید برای هرگام ایران درمسیر کاهش تنش یک امتیاز مادی می دهد یا اینکه برخی از اقدامهای دولت آمریکا زیر فشار جامعه جهانی است و برای فرار از اتهام رفتار ضد انسانی ؟ به نظر می رسد رهبری کاخ سفید تصمیم دارد به هراقدام ایران در راه کاهش تنش ها یک امتیاز کوچک اقتصادی بدهد و این امتیازها البته درچارچوب های خاصی انجام می شود.

به طور مثال دادن اجازه به به برخی شرکتهای دارویی برای صادرات دارو به ایران که علی‌رضا کلاهی، عضو اتاق بازرگانی تهران خبر آن را داده است درهمین چارچوب می گنجد. کلاهی گفته است چند شرکت دارویی آمریکایی مجوز صادرات به ایران را گرفته‌اند. این فعال اقتصادی با تأکید بر ضرورت پیوستن به FATF گفت، آمریکا با مبادلات مالی این شرکت‌ها با دو بانک ایرانی موافقت کرده است. به گفته کلاهی چند شرکت دارویی آمریکایی توانسته‌اند مجوزهای لازم برای صادرات دارو و غذا را از دولت ایالات متحده بگیرند. او همچنین گفت که وزارت دارایی آمریکا با مبادلات مالی این شرکت‌ها با "دو بانک ایرانی" موافق کرده است.کلاهی با اشاره به اینکه نپیوستن ایران به کنوانسیون‌های گروه ویژه اقدام مالی (FATF) همین حد از نقل و انتقالات را نیز از بین خواهد برد، گفت: «آیا می‌خواهیم در چارچوب قواعد جهانی بازی کنیم یا خیر؟ این موضوع خیلی ساده است و پیچیدگی خاصی ندارد که امروز اینقدر کشور را درگیر خودش کرده است.»این عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اف‌ای‌تی‌اف به عنوان "یک مکانیزم تعریف‌شده در دنیا برای مبارزه با پولشویی"، گفت: «هر کشوری که می‌خواهد در جامعه جهانی حضور داشته باشد باید این قانون را اجرا کنند ما ادعا می‌کنیم که تحریم‌های آمریکا ظالمانه و غیرقانونی است که این موضوع مورد تایید بیشتر کشورهای دنیا است اما حالا می‌خواهیم با دست خودمان برچسب قانون‌شکنی را روی پیشانی خود بچسبانیم.» این فعال اقتصادی در حالی از صدور مجوز واشنگتن برای صادرات دارو به ایران از سوی چند شرکت آمریکایی خبر داده که مقام‌های جمهوری اسلامی همواره از تحریم‌های آمریکا به عنوان مانعی جدی در برابر واردات دارو خبر داده‌اند. در مقابل اما دولت آمریکا بارها اعلام کرده که دارو و اقلام بشردوستانه را از تحریم‌های خود علیه ایران مستثنا کرده است.از جمله برایان هوک، مأمور ویژه آمریکا در امور ایران، اواسط آبان‌ماه گذشته تأکید کرد که هدف تحریم‌های واشنگتن تنها "تغییر رفتار مخرب" حکومت جمهوری اسلامی بوده و اقلام بشردوستانه همچون دارو و غذا را شامل نمی‌شود.سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز اوایل آبان‌ماه از محدود شدن شدید واردات کالاهای بشردوستانه مانند دارو به ایران به خاطر تحریم‌های آمریکا خبر داده و اعلام کرده بود که این امر مشکلاتی جدی را برای سلامتی شهروندان ایران به وجود آورده است.پیش از گزارش این سازمان حقوق بشری، وزارت خزانه‌داری آمریکا از ایجاد "مکانیزم جدیدی" برای تضمین تداوم صادرات کالاهای بشردوستانه به ایران، در کنار سیاست "فشار حداکثری" بر جمهوری اسلامی، خبر داده بود. وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود تأکید کرده بود که همچنان به ارسال نامحدود کمک‌های بشردوستانه به مردم ایران متعهد باقی خواهد ماند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی ساعت24،تاریخ انتشار:26آذر1398،کد خبر:474204،www.saat24.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
0
0
به نظر بازی جدید شروع شده و بزودی برجام 2 تصویب میشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
0
0
ناو آمریکایی از منطقه رفت امروز به نظر باید منتظر اتفاقات اساسی باشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین