پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۹۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰
در حالی که گمانه زنی های اولیه برای انتخاب وزیر جدید جهادکشاورزی، از بین اسامی نام آشنای این حوزه مطرح است اما به یکباره نام "نوری قزلجه" با لابی گسترده حلقه یاران محمود حجتی برای این پُست، مطرح شده است. گفته می شود خلیل آقایی پس از آزادی با وثیقه از زندان، با همراهی عده ای در جهادکشاورزی، با جدیت در حال لابی در دولت هستند تا این تلاش ها به ثمر برسد. آگاهان معتقدند در صورت معرفی نوری قزلجه به عنوان وزیر پیشنهادی، نمایندگان مجلس در روز مراسم رأی اعتماد باید موضوعاتی را که می خواستند در جلسه استیضاح حجتی مطرح کنند، با شفافیت بیان کرده و در راستای منافع ملی و مبارزه با فساد قدمی کوتاه نیایند.
شعارسال: در حالی که گمانه زنی های اولیه برای انتخاب وزیر جدید جهادکشاورزی، از بین اسامی نام آشنای این حوزه مطرح است اما به یکباره نام "نوری قزلجه" با لابی گسترده حلقه یاران محمود حجتی برای این پُست، مطرح شده است. گفته می شود خلیل آقایی پس از آزادی با وثیقه از زندان، با همراهی عده ای در جهادکشاورزی، با جدیت در حال لابی در دولت هستند تا این تلاش ها به ثمر برسد. آگاهان معتقدند در صورت معرفی نوری قزلجه به عنوان وزیر پیشنهادی، نمایندگان مجلس در روز مراسم رأی اعتماد باید موضوعاتی را که می خواستند در جلسه استیضاح حجتی مطرح کنند، با شفافیت بیان کرده و در راستای منافع ملی و مبارزه با فساد قدمی کوتاه نیایند.
 
در حالی که گمانه زنی های اولیه برای انتخاب وزیر جدید، از بین اسامی نام آشنایی همچون احمدعلی کیخا، خداکرم جلالی، عباس کشاورز و حتی ربیع فلاح جلودار و حمیدرضا عدل مطرح بود و حتی منابع موثق، عباس کشاورز را به عنوان گزینه نهایی رئیس جمهور برای وزارت جهادکشاورزی معرفی کردند اما به یکباره نام نوری قزلجه با لابی گسترده حلقه یاران محمود حجتی مطرح شد. آنچه مسلم است اینکه در صورت معرفی نوری به عنوان وزیر پیشنهادی، نمایندگان مجلس در روز مراسم رأی اعتماد، موضوعاتی را که می خواستند در جلسه استیضاح حجتی مطرح کنند، باید آن موارد را با شفافیت در پیشگاه ملت ایران بیان کنند.
 
پس از فرار محمود حجتی از استیضاح در مجلس و پاسخگویی به افشاگری هایی که قرار بود از سوی برخی نمایندگان در روز استیضاح صورت بگیرد، عباس کشاورز به عنوان سرپرست وزارت جهاد کشاورزی منصوب شد. کشاورز که حمایت عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست و خانه کشاورز را دارد دست به تغییراتی گسترده در وزارتخانه زد و در گامی مهم، علی اکبر مهرفرد معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی را کنار گذاشت؛ فردی که اتهامات مالی گسترده ای را به دنبال خود دارد. همچنین او، محمود بصیری مدیرکل دفتر وزارتی را نیز برکنار کرده تا دو تن از یاران محرم اسرار محمود حجتی برای همیشه از این وزارتخانه حذف شوند.
 
هر چند برخی سعی دارند عزل این دو را با موضوعاتی همچون بازنشستگی پوشش دهند؛ اما آنچه محرز است اینکه مهرفرد سال ها پیش به سن بازنشستگی رسیده بود و تصمیم گیران نظام از مدت ها قبل، دستور برکناری او را صادر کرده بودند و البته پرونده رسیدگی به تخلفات وی نیز همچنان مفتوح است.
 
پیشتر، خلیل آقایی یکی دیگر از معاونان حجتی  و رییس سازمان جنگل ها،مراتع وآبخیزداری نیز به جرم ارتشا بازداشت شد که اخیراً با قرار وثیقه موقتاً از زندان مرخص شده و در مراسم تجلیل از حجتی در وزارت جهادکشاورزی نیز حضور یافته است؛ همان مراسمی که در آن معاون اول رئیس جمهور، بر سلامت کاری حجتی تأکید کرد؛ ولی اشاره نکرد چرا بیش از 60 مدیر زیرمجموعه حجتی در زمان وزارتش به دلیل انواعی از جرایم مالی بازداشت شده اند.
 
علیرغم تمامی این بازداشت ها و اخراج حلقه یاران حجتی در وزارت جهاد کشاورزی، اما همچنان دو تن از هم پیمانان او در وزارتخانه حضور دارند. محمدعلی جوادی قائم مقام وزیر در امور مجلس و فتاح الجنان مشاور وزیر که نسبت خانوادگی با حجتی نیز دارد. این دو نفر همچنان در وزارتخانه حضور دارند و هنوز عباس کشاورز تصمیمی برای تعیین تکلیف آنها نگرفته است.
 
چندی پیش نیز آقازاده محمدعلی جوادی، به دلیل اتهامات مالی در زد و بندهای یکی از شرکت های اقماری وزارت جهاد کشاورزی، بازداشت شده بود؛ همان زمان مدیرکل "شرکت پشتیبانی امور دام" نیز بازداشت شد؛ مدیرکلی که به نقل از منابع مطلع، افراد زیادی را با رانت در آن شرکت استخدام کرده بود.
 
منابع خبری به اسکان نيوز اطلاع داده اند که اینروزها خلیل آقایی پس از آزادی از زندان، با همراهی فتاح الجنان و محمدعلی جوادی با جدیت در حال لابی در دولت هستند تا غلامرضا نوری قزلجه به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شود.
 
نوری قزلجه در حال حاضر معاون اجرایی رئیس مجلس شورای اسلامی است و تا آخرین روز حضور حجتی در وزارت جهاد کشاورزی به عنوان مشاور او در وزارتخانه مستقر بوده است. نوری نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بستان آباد در استان آذربایجان شرقی بود.
 
حال باید دید خط مبارزه با فساد چگونه می تواند از شکل گیری دوباره باند تخلف در وزارت جهادکشاورزی به عنوان مهم ترین وزارتخانه تهیه و تولید غذای مردم، جلوگیری کرده و اجازه ندهد که این باند دوباره قدرت را در دست گرفته و خط فکری گذشته دوباره بر این وزارتخانه حاکم شود.
 
خط فکری که سال هاست با چنبره زدن بر این وزارتخانه، "سازمان جنگل ها؛ مراتع و آبخیزداری را نیز به عنوان یکی از زیرمجموعه های این وزارتخانه درگیر کرده و با تحمیل روسای کاملا بی ربط و غیرمتخصص به این سازمان حفاظتی منابع طبیعی، مهم ترین ثروت ها و ذخیره گاه های طبیعی کشور را با بحران های جدی مواجه کرده است.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری   اسکان نیوز    ،تاریخ انتشار:  4  دی   1398،کدخبر: 24742  ،www.eskannews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
0
0
حجتی تقریبا هیچ آدم سالمی رو در وزارت کشاورزی بکار نگرفت فساد بخش عمده ای هم رو شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
0
0
جالبه که با رفتن حجتی کل باندش هم رفتند ، الا بخشنده.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین