پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۵۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
آمارها حکایت از اهمیت گردشگری در آسیا و خاورمیانه دارد و با توجه به سهم این صنعت در اقتصاد کشورها لزوم توجه جدی به آنها کاملا آشکار است. در بین کشورهای عربی که این روزها در بخشهای مختلف در حال شگفتی سازی هستند نیز این موضوع عیان است.

شعار سال:آمارها حکایت از اهمیت گردشگری در آسیا و خاورمیانه دارد و با توجه به سهم این صنعت در اقتصاد کشورها لزوم توجه جدی به آنها کاملا آشکار است. در بین کشورهای عربی که این روزها در بخشهای مختلف در حال شگفتی سازی هستند نیز این موضوع عیان است

 مالی صنعت گردشگری در سال‌های آینده به بیش از دو هزار میلیارد دلار می‌رسد و اگر کشوری بتواند از این ظرفیت استفاده کند، درآمد بالایی خواهد داشت. در سال‌های اخیر، چین همواره به‌عنوان یکی از پیشروترین و موفق‌ترین کشورها در توسعه گردشگری داخلی خود شناخته می‌شده است و اکنون نیز به‌گواه گزارش آماری «شورای جهانی سفر و گردشگری»، این کشور در بازه زمانی سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷، بیشترین رشد مطلق در تولید ناخالص داخلی حاصل از گردشگری داخلی را داشته است، به‌گونه‌ای که بیش از نیمی از رشد مطلق جهانی در هزینه‌کرد گردشگران داخلی طی بازه ۷ ساله یاد شده، تنها توسط چین حاصل شده است. بنا به این گزارش، رشد مطلق این حوزه از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ در سراسر جهان به ‌میزان ۲/ ۸۳۱ میلیارد دلار بوده که سهم چین از این رقم ۵/ ۴۴۴ میلیارد دلار است.

تونس و امارات و به طور مشخص امارت دبی در میان کشورهای عربی گوی سبقت را از سایرین در ارتباط با صنعت گردشگری ربوده اند. عراق که گردشگران داخلی آن در سال ۲۰۱۷ به‌میزان ۱/ ۶ میلیارد دلار در سفرهای خود هزینه کردند، موفق شده در بازه زمانی سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ به‌طور میانگین سالانه رشدی معادل ۴/ ۱۸ درصد در درآمد حاصل از توریسم داخلی خود به دست آورد. به این ترتیب گردشگری داخلی عراق که پربازدیدترین مقصد گردشگران خروجی ایران است، سهمی ۶/ ۷۰ درصدی از کل صنعت گردشگری این کشور در سال ۲۰۱۷ داشته است.

آمارهای بالا حکایت از اهمیت گردشگری در آسیا و خاورمیانه دارد و با توجه به سهم این صنعت در اقتصاد کشورها لزوم توجه جدی به آنها کاملا آشکار است. در بین کشورهای عربی که این روزها در بخشهای مختلف در حال شگفتی سازی هستند نیز این موضوع عیان است و حالا صنعت گردشگری در اکثر کشورهای دنیا جایگاه خود را به دست آورده است اما در کشورمان ایران هنوز باید به این قضیه پرداخته شود تا بتوان از ظرفیتهای بالای منطقه ای کشورمان نهایت استفاده را برد. نزدیکی ایران به بخشهای مختلف آسیا و دارا بودن پتانسیلهای زیاد در مرکز ، شمال و جنوب و همینطور شرق و غرب کشور همگی نشانه هائیست که به خوبی تبیین می کند این صنعت در کشورمان جای پرداخت زیادی خواهد داشت. در کنار موضوعی مانند جذب توریسم و گردش بالای مالی آن باید به فرصتهای شغلی برآمده از این صنعت نیز توجه کرد. مطالعات اخیر نشان می دهد که یکی از پربازده ترین صنایع دنیا در خصوص ایجاد اشتغال صنعت گردشگری است و این یعنی یک تیر و چند نشان کردن.

سرزمین ایرانیان که این روزها حرف و سخنها در مورد آن زیاد است ابتکاری است از سوی طراحان داخلی که ماحصل سالها مطالعه است. در این طرح بزرگ که نشان از چیدمان فکری درست طراحان دارد نزدیکی به استان تهران و همینطور زیرساختها به قدر مناسب مورد تأکید قرار گرفته و برای توسعه ی این طرح می توان از ظرفیت پایتخت و شهر صنعتی اراک بهره گرفت. آیلند که مقصد گردشگران داخلی در چندوقت اخیر شده با حمایت بانک گردشگری می تواند امیدوار باشد که تبدیل به یکی از بهترین مدلهای شهر گردشگری در خاورمیانه شود. دهکده ی گلف ، شهر خودرو و اتودروم بین المللی تهران از دیگر طرحهای آیلند است که پیشرفت فیزیکی خوبی داشته اند و با اتمام این پروژه ها نیز به ابعاد دیگر این طرح افزوده خواهد شد و مطمئنا می تواند رقیب جدی برای نمونه های مشابه باشد.

آیلند همه ی ظرفیتهای لازم از طراحی تا زیرساخت را برای تبدیل شدن به قطب اول توریستی کشور را داراست و حالا باید با کمک سازمانهای مربوطه در مسیر یک شهر نمونه ی گردشگری در خاورمیانه قرار گیرد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری نبض بازار،تاریخ انتشار:1دی1398،کد خبر:49107 ،nabzebaazaar.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
0
0
سهم ایران از این صنعت پرسود کجاست ؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین