پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۵۵۱
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
از بامداد امروز در کرمان غوغایی راه افتاده است. از جلوی درب منزل حاج قاسم تا مصلی شهر کرمان ... همه جا غوغاست.

شعار سال:آنقدر به دنبال شهادت گشتی تا به آرزویت رسیدی؛ حاج قاسم عزیز برای هر قطره خونت باید هزینه‌ها بدهند ...

خبری که بامداد امروز منتشر شد همه مردم را شوکه کرد و همه آزادمردان دنیا را بهت زده، همه ایران از اول امروز عزادار و سیاه‌پوش شد، کرمان اما با دیگر استان‌های کشور تفاوت اساسی دارد. از بامداد امروز در کرمان غوغایی راه افتاده است. از جلوی درب منزل حاج قاسم تا مصلی شهر کرمان ... همه جا غوغاست.

بیت الزهرا منزل شخصی سردار سلیمانی است که در زمان جنگ مکانی برای رزمندگان در هشت دفاع مقدس بود و پس از آن نیز هرساله سردار سلیمانی در این مکان در جمع سوگواران شهادت حضرت فاطمه (س) حضور داشت و برای شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) نیز مراسم عزاداری برپا می‌کرد.

خانمی را در گوشه ای از درب بیت الزهرا دیدم. درکنارش نشستم. بغض گلویش را گرفته بود و به شدت گریه می کرد. در همان حال گفت: بچه‌های شهدای مدافع حرم دوباره یتیم شدند...

یاد حرفهای حاج قاسم سلیمانی در کنار اروند رود و در کنار هم رزمان شهیدش افتاد... «خدایا به حق اون جنازه هایی که در اروند افتادند و دیگر برنگشتند؛ جز شهادت برای ما نخواه»

یاران همه رفتند ... افسوس که جا مانده منم...حسرتا این گل خارا همه جا رونده منم...

علیرضا حجتی هم رزم شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: باید از کدوم حاجی بگم. از حاج قاسم سلیمانی دهه اول انقلاب؟ از حاج قاسم سلیمانی دوران دفاع مقدس؟ از حاج قاسم سلیمانی حفاظت از مرزهای شرقی کشور؟ از حاج قاسم سلیمانی مدافع حرم؟ حاج قاسم سلیمانی، یک امت بود.

وی با اشاره به بیان حرف هایی از شهید بادپا گفت: شهید بادپا به بنده خصوصی یکبار گفت: «من قسم می خورم که امام زمان در نمازهای شبش حاج قاسم سلیمانی را دعا می کند».

این هم رزم حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی فرمانده مقتدر و مظلوم انقلاب اسلامی بود افزود: در فرماندهی ایشان زمان زد بود. هرچیزی می گفت جرات نمی کردیم روی حرف حاجی حرفی بزنیم.

حجتی با بیان اینکه امنیت استان های سیستان و بلوچستان، جنوب شرق کشور و جنوب استان کرمان از برکات حضور ایشان بود افزود: ایشان هشت سال در دوران دفاع مقدس در رکاب امام راحل و در سختترین شرایط در کنار امام بود.

وی با تشریح شخصیت حاج قاسم سلیمانی گفت: ایشان نترس، مبارز و همیشه به دنبال شهادت بود و در کنارش به شدت خاکی. همه دوستان را به اسم کوچک صدا می زد. در روستایشان به هیچ عنوان اجازه نمیداد نیروهای محافظشان هم شهریانشان را بازرسی بدنی کنند.

یکی از همرزمانش را دیدم؛ بدون مقدمه گفت: ۳۵ سال است که با حاجی بودم. لحظه لحظه هایش برای من خاطره است. حاج قاسم یک پدیده بود. یک پدیده با افکار فاطمی در عصر نوظهور جاهلیت. آمریکا بداند از همین امروز حاج قاسم ها متولد خواهند شد.

 یکی از همرزمانش را دیدم؛ بدون مقدمه گفت: ۳۵ سال است که با حاجی بودم. لحظه لحظه هایش برای من خاطره است. حاج قاسم یک پدیده بود. یک پدیده با افکار فاطمی در عصر نوظهور جاهلیت. آمریکا بداند از همین امروز حاج قاسم ها متولد خواهند شد.

از دقایقی پیش نیز راهپیمایی خودجوش مردم کرمان و اعلام انزجار از مستکبرین پس از اقامه نماز جمعه شهر کرمان در سوگ به شهادت رسیدن سپهبد حاج قاسم سلیمانی آغاز شد. در این راهپیمایی شعارهایی همچون «عزاعزاست امروز شهید سلیمانی پیش خداست امروز»، «مرگ بر آمریکا و استکبار»، «ام الفساد قرن ما آمریکاست»، «شعار هر بسیجی، مرگ بر آمریکا»، «رهبر انقلاب ما تسلیت تسلیت»، «شعار ملت ایران مرگ بر آمریکا» سر داده می شود.

ساعت ۱۴ روز جمعه است. دوباره سری به منزل حاج قاسم سلیمانی زدم. هنوز مردم ایستاده اند. گویا این جماعت امروز نه تشنگی می فهمند نه گشنگی. گویا قصد ندارند باور کنند. گویا قصد ندارند به خانه هایشان بروند و استراحت کنند. گویا چیزی را اینجا گم کرده اند...

مریم موسی نژاد یکی از شهروندان کرمانی در درب منزل حاج قاسم ایستاده و با چشمانی اشکبار به در بسته منزل خیر شده است. می گوید«حاج قاسم از اقوامم نیست اما هیچ فرقی برایم ندارد حاج قاسم افتخار ماست.

وی ادامه داد: حاج قاسم امنیت ما را تامین کرد او مرد بزرگی بود و وظیفه خود دانستم که اینجا حضور یابم.

خانمی دیگر با سه فرزندش آماده و گریه کنان به نرده های درب منزل چسبیده است. او هم می گوید: حاج قاسم همانند عضوی از خانواده ام دوست داشتم از اقوامم نیست ولی عاشقانه دوستش داشتم.

یک آقای دیگر از آشنایان حاج قاسم می گوید توان حرف زدن درباره این مرد بزرگ را ندارم.

گوشه ای از دیوار این کوچه نوشته است «شهادت هنر مردان بزرگ است». چقدر این جمله برازنده حاج قاسممان است. شهادت هنر مردان بزرگ است....

براساس این گزارش، همچنین زادگاه حاج قاسم سلیمانی (روستای قنات ملک رابر) در پی شهادت ایشان سیاه پوش شده است.

دوستداران این سردار بزرگ اسلام در جبهه مقاومت کم نیستند

حجت الاسلامی علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان نیز با تسلیت شهادت سردار سپهبد شهید پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: همان طور که در پیام رهبری فرهیخته نظام هم آمده است قطعا دوستداران این سردار بزرگ اسلام در جبهه مقاومت کم نیستند.

وی افزود: منتظر این هستیم که جبهه مقاومت انتقام خون سردار سپهبد شهید پاسدار حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و همراهانشان را از استکبار جهانی و آمریکا بگیرند.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: ثمره این خون ختم حضور آمریکایی‌ها در خاورمیانه و پیروزی نهایی جبهه مقاومت بر اسرائیل است.

مردم شریف استان کرمان داغدار غمی بزرگ شدند

متن بیانیه سپاه ثارالله استان کرمان در پی شهادت حاج قاسم سلیمانی به شرح زیر است

«بسم رب الشهدا والصدیقین

من المومنین رجال صدقوا ماعاهدواالله علیه فمنهم من قضی نحبه  ومنهم من ینتظر وما بدلوا تبدیلا

در میان مومنان کسانی هستند که بر سر عهدی که با خدابستند صادقانه ایستاده اند بعضی پیمان خود را به آخر بردند و درراه او شربت شهادت نوشیدند و بعضی دیگر در انتظارند و هرگز تغییری در پیمان خود ندادند..سوره احزاب-آیه۲۳

بامداد امروز (جمعه) تمام مردم آزادیخواه جهان اسلام  بویژه مردم شریف استان کرمان داغدار غمی بزرگ شدند.

در پی حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست امریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سرباز ولایت و امت اسلامی سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده فداکار، شجاع و بی نظیر نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از عمری مجاهدت، فداکاری و نقش آفرینی‌های ماندگار و پر افتخار در راه اعتلای اسلام و دفاع از قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) و سرافرازی ایران عزیز، به شهادت رسید.

در این حمله جنایت بار چند تن از همراهان وی و نیز فرماندهان و رزمندگان حشد الشعبی قهرمان عراق به شهادت رسیدند.

به راستی که شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ی او در طول عمر بابرکتش بود، با رفتن او کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد و انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ی دیشب آلودند.

و اینک فصل الخطاب ما پاسداران انقلاب اسلامی  بیان گهربار امام خامنه ای است که فرمودند: خط جهاد مقاومت با انگیزه‌ی مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است، فقدان سردار فداکار و عزیز ما تلخ است ولی ادامه مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ‌تر خواهد کرد.

سپاه ثارالله استان کرمان با تبریک و تسلیت شهادت این مجاهد عالیقدر به محضر مقدس حضرت، ولی عصر (عج)، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی (مد ظله العالی)، ملت قدرشناس ایران اسلامی، احاد رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی، خانواده معظم و علاقمندان و ارادتمندان وی، اطلاعات و برنامه‌های مربوط به آئین‌های استقبال، تشییع و به خاکسپاری پیکر مطهر شهدای گرانقدر را به آگاهی خواهد رساند.»

شهادت این سرباز بزرگ اسلام مقدمه ظهور حضرت بقیه الله خواهد بود

همچنین در پی شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط دولت تروریست آمریکا، جامعه زنان فرهیخته استان کرمان بیانیه ای به شرح ذیل صادر کرد

«بسم الرب الشهدا و الصدیقین

"انا لله واناالیه راجعون" این مصیبت عظما وضایعه دردناک برهمگان تسلیت باد.

 سرداربزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی؛ به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت در راه خدا و دفاع از اسلام ناب محمدی رسید و هزاران هزار سرباز مجاهد مهدوی و عاشق و دلباخته ولایت را با بصیرت تربیت کرد. 

بدون تردید شهادت او باب فتح بیت المقدس و نابودی صهونیست جنایتکار و امریکای مستکبر خونخواراست و عامل بصیرت، اقتدار، اتحاد و ارادهای خستگی ناپذیر شیعیان جهان است و به حول و قوه الهی پیروزی جنود رحمانی بر علیه جنود شیطانی نزدیک است، و شهادت این سرباز بزرگ اسلام مقدمه ظهور حضرت بقیه الله "الاعظم ارواحنا له الفدا"خواهد بود.

شیاطین جهان بدانند، سربازان جان برکف و عاشقان این سردار بزرگ درتمام جهان گوش به فرمان مقام عظمای ولایت هستند و آماده نبرد حق علیه باطل؛ آگاه باشید بزودی انتقام خون دلداده حضرت زهرا سلام الله علیها این مالک اشتر زمان و شیر بیشه شیران، سرزمین ایران و فرزند غیور وزاده دیار کریمان را خواهند گرفت.  

 دشمنان نادان بدانند که زنان فاطمی و مادران ایران زمین و بانوان دیارکریمان با عزم واراده زینبی هزاران حاج قاسم سلیمانی را تربیت و نام پسرانشان را به نام او مزین و نامگذاری خواهند کرد و برای دفاع از اسلام به ولی امر مسلمین جهان و فرمانده بزرگ اسلام تقدیم خواهند نمود. شیعیان اماده و مجهز شوید و محزون نباشید که او خواهد آمد. 

"واعدوا لهم مااستطعتم من قوه"»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:13دی 1398، کد خبر:www.isna.ir،98101309338

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین